A bizalom és a márkahűség egyre inkább összefonódik, még akkor is, ha a fogyasztók elvárják, hogy a márkák gyorsan forduljanak, reagáljanak ezekben a nyugtalan időkben.
Ami egészen biztos, hogy a bizalom megszerzése és annak megtartása lesz az egyik legfontosabb 2021-ben. A bizalom elvesztésének nagy szerepe volt az előző évben. Különösen szembetűnő a vezetők bizalmának elvesztése volt. Egy felmérés elvégzése után ezeket az adatokat tették nyilvánossá: a magabiztos vezetők aránya a tavalyi évben a már nagyon alacsony 5%-ról idén 3%-ra csökkent, összehasonlításképpen, a vezérigazgatók 55%-ról 35%-ra csökkentek.
Ezzel szemben a fogyasztók pozitívabb annektálást adtak arról, hogy ők miként érzékelik a márkák reagálását a jelenlegi környezetre. Majdnem minden ötödik ember tudott olyan márkát, céget megemlíteni, akik jól reagáltak a világjárványra, és minden ötödik határozottan egyetértett azzal, hogy ez a márkahűség növekedéséhez vezetett részükről.
5+1 legjobb marketing trend 2021-re amit érdemes lesz neked is egész éveben alkalmazni a vállalatodban.
Tűzz ki célokat!
Virágzó márkák, vállalatok csak azok lesznek, akik tudják, hogy miért léteznek. Képesnek kell lenned úgy kiszolgálni az érdekelt felet, hogy egy egyedülálló helyzetben tudj olyan módon navigálni, ami képes soha nem látott változásokat eredményezni.
Az agilitás nem elhanyagolható!
2021 kétség nélkül csak agilis vezetőket követel, és ehhez szükséges a csapatod agilitása is. A sikeres marketinghez elengedhetetlenül szükséged lesz, hogy időt, energiát és pénzt nem sajnálva marketing stratégiába fektess be. A világjárvány által kiváltott recesszió nem olyan, amely díjazza a képzelet és az innováció visszaszorítását.
Emberi kapcsolatok fontossága.
Mi fontosabb a hatékonyságnál és a piacra jutásnál? A hiteles emberi kapcsolatok megkötése. Ha ezt így nem teljesen érted, akkor egy példát hozok, ami egyértelművé fogja tenni számodra a választ. Ez az olcsó járat vagy a biztonságos járat közötti választás. Tudod már, hogy melyiket választod ugye?
Legyél megbízható.
Bizalom akkor alakul ki két fél között, ha az ígérő be is tartja az ígéretét. Az átadott információid legyenek érthetőek és átláthatóak. Legyél következetes, megbízható.
Fektess hangsúlyt a részvételre.
Az ügyfeleid bevonása mélyebb szinten jobb eredményeket fog hozni 2021-ben. Ez visszavisz az előző pontra, ahol a megbízhatóságról volt szó. Ki ne szeretné a saját cégének a folyamatait minél tisztábban átvilágítva átlátni? Ezért érdemes, hogy mélyebben vond be az ügyfeleidet a közös folyamatokba. Ezek mutassanak túl azokon, az amúgy megszokott dolgokon, mint az e-mail-re való csatolás, ügyfélmegbeszélések, havi jelentések megírása. Részvételt ne csak az érdekelt személlyel alakíts ki mélyebb szinten, hanem a márkával is.
Fontosak az új látásmódok!
Például, hogy mersz-e fúzióban gondolkodni? Ez a tendencia elismeri az innovatív üzleti partnerségek erejét. Több iparágban, több vállalatnál is bebizonyosodott, hogy amikor a kreativitás és a lehetőség találkozik két egymástól külön működő cégnél, olyankor nagyobb és értékesebb sikerek elérésére képesek, mintha ugyanazt szeretnék, de egymástól külön. 2021-ben számos cég számolt be arról, hogy már előző évben elkezdtek gondolkodni, vagy akár tárgyalni más vállalatokkal, hogy partnerkapcsolatba álljanak a következő évben.
Miért fontos ez a 5+1 marketing trend folyamat?
A fogyasztók józan ésszel való gondolkodást és döntéseket várnak el a márkáktól. Viszont van néhány olyan trend, amelyet egy szervezet martech érettségéhez mélyen összefüggőnek ismerünk el:ilyen az agilitás, mint a munka képességének domináns eleme, a digitális átalakulást felgyorsító tech-gondolkodás és az erre való fogyasztói igény. Éppen ezért 2021-től az, hogy egy márkának ne legyen online marketing stratégiája és megjelenése, a márka számára veszélyes. Meredek és mély lejtő arra, hogy a fogyasztó és a szolgáltató között V alakú diagram rajzolódjon ki.