AMP - Ezeket az eszközöket érdemes kipróbálni, ha kulcsszókutatást végzel

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Útmutató a kulcsszókutatás eszközeihez
2020/10/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha minőségi kulcsszókutatást szeretnél végezni, akkor bizony kénytelen leszel időt szánni erre. A kulcsszókutatást egy olyan folyamat, amely során bele kell pillantanod célközönséged fejébe. Ki kell derítened, hogy milyen szavakat használnak a kereséshez. Ez után el kell döntened, hogy mely kulcsszavakat érdemes elsőként megcéloznod. Ez persze nehéz és időigényes feladat, de szerencsére rengeteg eszköz áll rendelkezésedre, amelyek némileg megkönnyíthetik a dolgodat. Az alábbi cikkben néhány hasznos tippet és kulcsszókutató eszközt sorolunk fel. Kezdjük is!

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Rendszeresen ismételd meg a kulcsszókutatást

A kulcsszókutatás egy olyan tevékenység, amelyet rendszeresen ajánlott elvégezni. Ha van egy konkrét definíciód a webhelyeden kínált termékről vagy szolgáltatásról, akkor tudnod kell előállni olyan kulcsszavakkal és kapcsolódó kulcsszavakkal, amelyek fellelhetőbbé teszik majd webhelyedet. Ahogy termékeid és a piac fejlődnek, úgy kell kövesse őket kulcsszóstratégiád is.

 

Vedd át közönséged szókincsét

A SEO-hoz használt kulcsszavaknak hasonlítaniuk kell célközönséged szókincsére. Ha rá szeretnél találni a legjobb kulcsszavakra, akkor mélyen bele kell fúrnod magad azon felhasználók elméjébe, akik rákeresnek webhelyedre. Hogyan keresnek ezek az emberek, és mi a szándékuk? Milyen kérdésekre ad választ webhelyed? Készíts egy listát az összes keresőkifejezésről, amit az emberek használhatnak, és próbálj minél több kombinációt összeállítani ezekből.

 

A kulcsszókutatás eszközei

Listát készíteni még mindig nem egyszerű feladat. Néhány évvel ezelőtt a kulcsszókutatás egy sokkal egyszerűbb eladat volt. Egyszerűen csak felléptél a Google Analyticsre, és megnézted, hogy a felhasználók milyen kifejezésekkel találtak rá webhelyedre. Ez sajnos már nem lehetséges, szóval nem igazán tudod kideríteni, hogy az emberek miket írtak be a keresőbe, mielőtt webhelyedre kerültek volna.

 

Szerencsére több olyan eszköz is a rendelkezésedre áll, amelyek segítenek ebben a feladatban!

 

A Yoast SEO kapcsolódó kulcsszavai (a SEMrush adataiból)

A Yoast szerette volna saját WordPress beépülő moduljával is egyszerűbbé tenni a kulcsszókutatás folyamatát a felhasználók számára. A fejlesztők tisztában vannak vele, hogy nem ez a legtökéletesebb kulcsszókutató eszköz a piacon, de azért nagyon hasznos lehet ettől függetlenül.

 

A fő kulcsszó/kifejezés megadására használt focus keyphrase mező alatt található egy gomb: „Get related keyphrases”. Amikor ezt megnyomod, az eszköz felsorol egy nagy adag javasolt kulcsszót, ami a megcélzott kulcsszavadhoz kapcsolódik.

 

A javasolt kulcsszavakhoz hasznos adatok is megjelennek. Láthatod például, hogy hányszor kerestek rá az adott kulcsszavakra (Volume), vagy hogy milyen trend jellemző rájuk. Ezeket az adatokat a SEMrush kínálja, ami jelenleg több, mint 100 ország kulcsszóadataival rendelkezik.

 

A funkció önmagában ingyenes a beépülő modul használóinak, de a prémium előfizetők a kapcsolódó kulcsszavak funkciót is igénybe vehetik. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy hozzáadd a kapcsolódó kulcsszavakat a Yoast SEO „related keyphrase” (kapcsolódó kulcsszavak) mezőjéhez, vagy a meta mezőhöz. Ezzel akár több kulcsszóra és szinonimára is optimalizálhatod tartalmadat.

 

Google Ads Kulcsszótervező

A Google Ads Kulcsszótervezőjével új és kapcsolódó kulcsszavakat találhatsz, de ne figyelj a keresés adatokra! Ezek a számok csak akkor hasznosak, ha pénzt is tervezel költeni rájuk, egyébként viszont nem túl megbízhatók. A Kulcsszótervezővel tehát ne azt nézd, hogy egy-egy kulcsszóra milyen sűrűn keresnek rá az interneten, hanem használd arra, hogy kapcsolódó kulcsszavakat találj meglévő kifejezéseidhez!

 

Yoast Suggest

A Yoast egy saját kulcsszókutató eszközzel is rendelkezik – ez a Yoast Suggest. Az eszköz a Google Suggest (javaslatok) funkcióján alapul – azokat a kulcsszójavaslatokat jeleníti meg, amelyeket a Google ajánlana, csak éppen többet kér le belőlük. Sokat segíthet, ha szeretnél néhány long tail kulcsszót találni tartalmaidhoz.

 

Google Trends

A Google Trends segítségével összehasonlíthatod a különböző kulcsszavak forgalmát a Google Kereősjében. A Trends különösen akkor hasznos, ha ellenőrizni szeretnéd, hogy egyes kulcsszavak szezonálisak-e.

 

Moz

A Moz is egy nagyszerű kulcsszókutató eszközt kínál, ami megmutatja, hogy milyen heves verseny jellemző egy megadott kulcsszavadra. Ez segíthet eldönteni, hogy melyekkel érdemes foglalkozni, és melyekkel kevésbé (hacsak nincs egy már jól rangsoroló, tekintélyes webhelyed). A Moz eszköze nem ingyenes, de sokkal egyszerűbbé teheti a kulcsszókutatás folyamatát.

 

Keyword Surfer

A Keyword Surfer egy nagyon hasznos – és ingyenes – bővítmény a Google Chrome böngészőkhöz. Az eszköz közvetlenül a Google keresőtalálatokba épül bele, és mutat hasznos adatokat a kulcsszavakról, úgymint azok keresettségét és trendjeit, illetve további javasolt szavakat a jobb oldalon. Sajnos nem kínál túl sok alternatívát, és nem is lehet exportálni az eredményeket, de a keresési találatok elemzésére hasznos lehet.

 

Google Search Console

A Google Search Console ugyan nem javasol majd új vagy kapcsolódó kulcsszavakat, azonban megmutatja azokat a kifejezéseket, amelyekre webhelyed oldalai rangsorolnak a Google Keresőjében. Megnézheted továbbá, hogy egyes kulcsszavakra hogy teljesítenek tartalmaid, vagy hogy a megfelelő oldalak rangsorolnak-e bizonyos kifejezésekre.

 

Webhelyed saját keresője

Nézd meg, hogy az emberek mikre keresnek rá webhelyeden belül! Ezek a kifejezések közönséged valódi szókincsét tükrözik, és mindenképpen érdemes felvenni őket kulcsszólistádba. Fordíts különös figyelmet azokra a kifejezésekre, amelyekre rákeresve egyetlen találat sem jelent meg a felhasználóknak: ezek azok a témák, amikről az emberek azt hitték, hogy megtalálják nálad, de mégsem. Ezeket a kifejezéseket a Google Analytics felületén, a Viselkedés > Webhelyről indított keresés > Keresési kifejezések jelentésben találod.

 

Összegezve

Ezek a kulcsszókutató eszközök segítenek majd összeállítani egy releváns kulcsszavakból álló listát. Ne felejts el minőségi landing oldalakat is készíteni azokhoz a kulcsszavakhoz, amiket szeretnél megcélozni. Érdemes néhány sarokkő tartalmat is készíteni, és odafigyelni a belső hivatkozási szerkezetre is SEO stratégiád megerősítéséhez.

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 8

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.