Rendszeresen ismételd meg a kulcsszókutatást
A kulcsszókutatás egy olyan tevékenység, amelyet rendszeresen ajánlott elvégezni. Ha van egy konkrét definíciód a webhelyeden kínált termékről vagy szolgáltatásról, akkor tudnod kell előállni olyan kulcsszavakkal és kapcsolódó kulcsszavakkal, amelyek fellelhetőbbé teszik majd webhelyedet. Ahogy termékeid és a piac fejlődnek, úgy kell kövesse őket kulcsszóstratégiád is.
Vedd át közönséged szókincsét
A SEO-hoz használt kulcsszavaknak hasonlítaniuk kell célközönséged szókincsére. Ha rá szeretnél találni a legjobb kulcsszavakra, akkor mélyen bele kell fúrnod magad azon felhasználók elméjébe, akik rákeresnek webhelyedre. Hogyan keresnek ezek az emberek, és mi a szándékuk? Milyen kérdésekre ad választ webhelyed? Készíts egy listát az összes keresőkifejezésről, amit az emberek használhatnak, és próbálj minél több kombinációt összeállítani ezekből.
A kulcsszókutatás eszközei
Listát készíteni még mindig nem egyszerű feladat. Néhány évvel ezelőtt a kulcsszókutatás egy sokkal egyszerűbb eladat volt. Egyszerűen csak felléptél a Google Analyticsre, és megnézted, hogy a felhasználók milyen kifejezésekkel találtak rá webhelyedre. Ez sajnos már nem lehetséges, szóval nem igazán tudod kideríteni, hogy az emberek miket írtak be a keresőbe, mielőtt webhelyedre kerültek volna.
Szerencsére több olyan eszköz is a rendelkezésedre áll, amelyek segítenek ebben a feladatban!
A Yoast SEO kapcsolódó kulcsszavai (a SEMrush adataiból)
A Yoast szerette volna saját WordPress beépülő moduljával is egyszerűbbé tenni a kulcsszókutatás folyamatát a felhasználók számára. A fejlesztők tisztában vannak vele, hogy nem ez a legtökéletesebb kulcsszókutató eszköz a piacon, de azért nagyon hasznos lehet ettől függetlenül.
A fő kulcsszó/kifejezés megadására használt focus keyphrase mező alatt található egy gomb: „Get related keyphrases”. Amikor ezt megnyomod, az eszköz felsorol egy nagy adag javasolt kulcsszót, ami a megcélzott kulcsszavadhoz kapcsolódik.
A javasolt kulcsszavakhoz hasznos adatok is megjelennek. Láthatod például, hogy hányszor kerestek rá az adott kulcsszavakra (Volume), vagy hogy milyen trend jellemző rájuk. Ezeket az adatokat a SEMrush kínálja, ami jelenleg több, mint 100 ország kulcsszóadataival rendelkezik.
A funkció önmagában ingyenes a beépülő modul használóinak, de a prémium előfizetők a kapcsolódó kulcsszavak funkciót is igénybe vehetik. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy hozzáadd a kapcsolódó kulcsszavakat a Yoast SEO „related keyphrase” (kapcsolódó kulcsszavak) mezőjéhez, vagy a meta mezőhöz. Ezzel akár több kulcsszóra és szinonimára is optimalizálhatod tartalmadat.
Google Ads Kulcsszótervező
A Google Ads Kulcsszótervezőjével új és kapcsolódó kulcsszavakat találhatsz, de ne figyelj a keresés adatokra! Ezek a számok csak akkor hasznosak, ha pénzt is tervezel költeni rájuk, egyébként viszont nem túl megbízhatók. A Kulcsszótervezővel tehát ne azt nézd, hogy egy-egy kulcsszóra milyen sűrűn keresnek rá az interneten, hanem használd arra, hogy kapcsolódó kulcsszavakat találj meglévő kifejezéseidhez!
Yoast Suggest
A Yoast egy saját kulcsszókutató eszközzel is rendelkezik – ez a Yoast Suggest. Az eszköz a Google Suggest (javaslatok) funkcióján alapul – azokat a kulcsszójavaslatokat jeleníti meg, amelyeket a Google ajánlana, csak éppen többet kér le belőlük. Sokat segíthet, ha szeretnél néhány long tail kulcsszót találni tartalmaidhoz.
Google Trends
A Google Trends segítségével összehasonlíthatod a különböző kulcsszavak forgalmát a Google Kereősjében. A Trends különösen akkor hasznos, ha ellenőrizni szeretnéd, hogy egyes kulcsszavak szezonálisak-e.
Moz
A Moz is egy nagyszerű kulcsszókutató eszközt kínál, ami megmutatja, hogy milyen heves verseny jellemző egy megadott kulcsszavadra. Ez segíthet eldönteni, hogy melyekkel érdemes foglalkozni, és melyekkel kevésbé (hacsak nincs egy már jól rangsoroló, tekintélyes webhelyed). A Moz eszköze nem ingyenes, de sokkal egyszerűbbé teheti a kulcsszókutatás folyamatát.
Keyword Surfer
A Keyword Surfer egy nagyon hasznos – és ingyenes – bővítmény a Google Chrome böngészőkhöz. Az eszköz közvetlenül a Google keresőtalálatokba épül bele, és mutat hasznos adatokat a kulcsszavakról, úgymint azok keresettségét és trendjeit, illetve további javasolt szavakat a jobb oldalon. Sajnos nem kínál túl sok alternatívát, és nem is lehet exportálni az eredményeket, de a keresési találatok elemzésére hasznos lehet.
Google Search Console
A Google Search Console ugyan nem javasol majd új vagy kapcsolódó kulcsszavakat, azonban megmutatja azokat a kifejezéseket, amelyekre webhelyed oldalai rangsorolnak a Google Keresőjében. Megnézheted továbbá, hogy egyes kulcsszavakra hogy teljesítenek tartalmaid, vagy hogy a megfelelő oldalak rangsorolnak-e bizonyos kifejezésekre.
Webhelyed saját keresője
Nézd meg, hogy az emberek mikre keresnek rá webhelyeden belül! Ezek a kifejezések közönséged valódi szókincsét tükrözik, és mindenképpen érdemes felvenni őket kulcsszólistádba. Fordíts különös figyelmet azokra a kifejezésekre, amelyekre rákeresve egyetlen találat sem jelent meg a felhasználóknak: ezek azok a témák, amikről az emberek azt hitték, hogy megtalálják nálad, de mégsem. Ezeket a kifejezéseket a Google Analytics felületén, a Viselkedés > Webhelyről indított keresés > Keresési kifejezések jelentésben találod.
Összegezve
Ezek a kulcsszókutató eszközök segítenek majd összeállítani egy releváns kulcsszavakból álló listát. Ne felejts el minőségi landing oldalakat is készíteni azokhoz a kulcsszavakhoz, amiket szeretnél megcélozni. Érdemes néhány sarokkő tartalmat is készíteni, és odafigyelni a belső hivatkozási szerkezetre is SEO stratégiád megerősítéséhez.