1. Ragadd meg webhelyed látogatóit
Tehát, csak hogy lefektessük az alapvető tényeket, mi szükséges ahhoz, hogy valamelyest – vagy egy erős online marketingkommunikációs rendszerrel akár teljesen – lecsökkentsd az OTA-kon keresztül érkező foglalások számát – természetesen a weboldaladon keresztüli foglalások megnövelésével –, és így a közvetítői díjakat? Kell egy weboldal, ami a tiéd, amin keresztül nem csak hogy meggyőzheted a felhasználókat, hogy hoteledet válasszák és ne egy konkurens szállodát, de ingyenesen, közvetlenül nálad konvertálhatnak, tehát foglalhatnak szobát, vagy vehetik fel veled a kapcsolatot.
Ez a weboldal persze mit sem ér, ha a felhasználók nem találnak rá. Ha most arra gondolsz, hogy támaszkodhatsz a fizetett hirdetésekre, (hiszen a Google Ads kiváló célzási lehetőségeket kínál) nem tévedsz. Másrészt viszont érdemes szem előtt tartani a tényt, miszerint egy kis, vagy közepes marketingköltségvetéssel lehetetlen hoteled nevére lekörözni az OTA-k hirdetéseit, akik hihetetlen összegeket költenek el erre. Mit tehetsz tehát? Kitűnhetsz napjaink elképesztő médiazajából, és kínálhatsz választ a felhasználók kérdéseire, megoldást a problémáikra és igényeikre. Hogy ennek mi a legjobb módja? Egy keresőoptimalizált, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő weboldal.
Az alábbi ábra egyik ügyfelünk, egy vidéki négycsillagos szálloda analitikai eredményeit prezentálja. Jól látszik, hogy az idei év első két hónapját az előző év azonos időszakával összehasonlítva 26,86%-al sikerült növelnünk az organikus Google-ből érkező forgalmat. Tavaly januárjában, hosszú munka után indítottuk el valóban keresőoptimalizált, és a célcsoport elvárásainak is megfelelő weboldalukat. A magas látogatottság ellenére még több felhasználót értünk el,és bár a tavalyi évben is sokan érkeztek a SEO-n keresztül az oldalra, sokan vissza is fordultak arról anélkül, hogy a weboldalon bármilyen interakciót – például szobafoglalás – végrehajtottak volna. Ezt a visszafordulási arányt a helyes optimalizáltságnak köszönhetően 97%-al csökkentettük. Hogy minek az eredménye ez? Egy komplex, a célközönség igényeit és szokásait figyelembe vévő, a célokat és elképzeléseket támogató online marketing stratégiának, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő weboldalnak, és a keresőoptimalizálásnak, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközöknek.
Szeretnéd csökkenteni a kiadásaidat? Kialakítjuk online marketing stratégiádat, hogy te is növelhesd hoteled weboldalán történő közvetlen foglalások arányát! Kérd ajánlatunkat, kattints IDE!
Tegyük fel, hogy a fenti elemek adottak, van egy keresőoptimalizált weboldalad, amire a felhasználók jó eséllyel rátalálhatnak. De lépjünk egyet hátra… Keresgélésük során tehát a jövendőbeli utazók valószínűleg szállodád webhelyére is rátalálnak majd, ha másért nem is, hogy megnézzék a képeket szobáidról, illetve tájékozódjanak a szolgáltatásokról.
Fontos, hogy már ezeknek a lehetséges vendégeknek is megpróbáld felkelteni az érdeklődését CTA-kkal és felugró ablakokkal. Persze, csak óvatosan! A felhasználók egyre érzékenyebbek a sok-sok mozgásra, felugró ablakra és értesítésre, egy eltúlzott layer akár el is üldözheti a látogatókat weboldaladról. Mi az, ami mégis beválhat? A segítőkész hozzállás, a felhasználók kíváncsiságának felkeltése. Igyekezz úgy kialakítani a felugró ablakokat, hogy azok tényleg visszautasíthatatlanok legyenek. Használj letisztult, egyértelmű üzeneteket, mellébeszélés nélkül, és emeld ki, hogy a vendégek akkor járnak a legjobban, ha közvetlenül szállodád webhelyén foglalnak.
Ügyelj arra, hogy az ilyen üzenetek mobilkészülékeken is megfelelően jelenjenek meg, és könnyedén bezárhatók legyenek, ugyanis egyre többen intézik ilyensfajta ügyeiket okostelefonjaikon vagy táblagépeiketn.
2. Sorolj fel ösztönző kínálatokat webhelyeden
Mi a legnagyobb probléma az OTA-kon keresztül való értékesítéssel? Legtöbb esetben a megállapodás egyik feltétele, hogy a hotel saját weboldalán keresztül nem kínálhat olcsóbban egy ajánlatot, mint az OTA webhelyén. Szerencsére a legolcsóbb árajánlaton kívül más ösztönző jellegű bónuszokat is felkínálhatsz azoknak a vendégeknek, akik közvetlenül webhelyeden foglalnak szobát szállodádba.
Nagyon hatékony tud lenni például, ha extrákat ígérsz a szobába, esetleg ingyenes szobaszervizt, vagy a házon belüli szolgáltatások ingyenes használatát (pl. egy ajándék masszázst). Az ilyesfajta bónuszok valójában nem kerülnek sokba szállodád számára, de remek motivációul szolgálhatnak a „Foglalj webhelyünkön a legolcsóbb szobaárakért” jellegű üzenet mellett. Valójában nem is muszáj árengedményt kínálni a közvetlen foglalásért, hiszen sok esetben ezek a bónuszok is elegendők ahhoz, hogy megnyerd az érdeklődőket.
Persze előfordulhat, hogy mindez kevés. Ebben az esetben adhatsz valamilyen kedvezményt a közvetlen, online foglalók számára, amit egy következő látogatás során, sőt, a holtidőszakokat felkeltve akár egy bizonyos időszakon belül használhatnak fel.
Fontos, hogy ezekről az ajánlatokról ne csak akkor értesüljenek az emberek, amikor szállodád webhelyére érkeznek, hiszen sokan teljesen kikerülik ezt a megállót, és rögtön az utazási ügynökségek webhelyén foglalnak (elvégre ott is vannak képek, és felsorolt szolgáltatások). Kínálatodat tehát terjeszd minden csatornán, amit kommunikációra használsz (közösségi média, blog, email, szórólapok, stb.). Valójában ez az, amit érdemes CPC hirdetésekkel is promotálni.
Amennyiben szeretnél Te is egy hatékony szálloda marketing stratégiát, kattints IDE, nézd meg, miben segíthetünk Neked!
3. Ügyelj az OTA modulok elhelyezésére
Az online utazási ügynökségek sokat segíthetnek egy szálloda forgalmának fellendítésében, de jobb, ha a látogatók a webhelyeden is maradnak, miután odaérkeznek böngészésük közben. Az OTA-k és a szállodák gyakran úgy kapcsolódnak egymáshoz online, hogy a szálloda kihelyezi az adott ügynökség modulját a webhelyére – ez a modul általában az ügynökség árait, díjait, értékeléseit tünteti fel.
Ezeket a modulokat érdemes megtartani (főleg ha a szerződés részét képezik), hiszen elősegítik a nem közvetlen foglalásokat (amik még mindig jobbak, mint semmilyen foglalás), de nem mindegy, hogy hová kerülnek szállodád webhelyén. Érdemes például az oldalak alján, valahol a lábjegyzetben elhelyezni őket, hogy ne ezek legyenek az első elemek, amiket a webhelyre érkező látogatók megpillantanak.
Ezek helyett inkább a közvetlen foglalás előnyeit helyezd kiemelt, látható helyre. Persze büszkén villogtathatod a különböző díjakat, amiket az ügynökségektől kapott szállodád, de fontos, hogy ezek ne ösztönözzék arra a látogatót, hogy inkább az ügynökségre kattintson, és elhagyja webhelyedet.
4. Mutasd meg, hogy mit kínálsz, amit a nagyobb szállodák nem
Ha van egy valami, ami a kisebb, független szállodák számára előny a nagyobb láncokkal szemben, akkor az az egyediség. Míg a nagyobb szállodák megengedhetik maguknak, hogy hűségprogramokat indítanak, a kisebb egységek különleges környezettel, szolgáltatásokkal, vagy más egyedi kínálattal várják vendégeiket.
Például lehet, hogy vidéki szállodád a környék legszebb tava partján áll, a szomszédban van a városi állatpark, vagy a szálloda egy régi, páratlan épületben kapott helyet. Mi teszi különlegessé szállodádat? Ha megvan a válasz, akkor építsd fel a köré ajánlatodat! Mi az, amit ezzel kínálsz? Nem egy kényelmes ágyat, nem egy forró vizű medencét, nem egy finom vacsorát, hiszen az édeskevés, és a konkurencia is képes rá. Ezzel egyedi élményt nyújtasz!
A kiváló kiszolgálás és egy kellemes elhelyezkedés rengeteget segíthet abban, hogy egyszeri vendégeid márkád tartós támogatóivá váljanak, ami abban nyilvánul meg, hogy mindenkinek előszeretettel áradoznak majd arról, milyen jól is érezték magad szállodádban. Ha pedig valamit nem hanyagolhatsz el 2019-ben, akkor azok a vendégvélemények, az online és offline reputáció.
5. Hosszú menet lesz, de megéri
Rávenni az érdeklődőket arra, hogy közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak, vagy egyáltalán értesíteni őket kedvező ajánlataidról nem lesz egyszerű feladat, hiszen nehéz befolyásolni az emberek gondolkodását és online keresési szokásait. Kitartó munkával azonban visszatérő ügyfelekké, vagy legalább márkád támogatóivá változtathatod azokat az utazókat, akik szállodád webhelyére tévednek a keresgélési fázisban.
Ne számíts továbbá arra, hogy a fenti tippek alkalmazásával véglegesen mellőzheted majd az online utazási ügynökségek segítségét, de nem is ez a cél (ráadásul sokkal hitelesebb egy olyan szálloda, amit több forrás is listáz adatbázisában) – a cél az, hogy minél többen foglaljanak webhelyeden, és csak kevesen OTA csatornákon.