Egy közösségi médiás kampány sokkal több ennél. Fontolóra kell venned a tartalomtípusokat, a kommunikáció stílusát és a felhasznált képeket. Ismerned kell célközönségedet, hogy tudd, mivel keltheted fel az érdeklődésüket és mivel ösztönözheted őket valamilyen konverziós lépésre.
Az alábbiakban ehhez olvashatsz néhány általános tippet, amikkel bármilyen közösségi platformon sikeresebb tartalmakat oszthatsz majd meg.
1. Készíts rövid videókat
A közösségi felhasználók kedvenc tartalomtípusa már évek óta a videó, és ezzel a legtöbb márka tisztában is van. Fontos azonban észben tartani, hogy a rövidebb videókat sokkal valószínűbb, hogy meg is nézik a felhasználók a közösségi platformok gyors átböngészése közben, ráadásul elkészítésük is sokkal egyszerűbb és olcsóbb folyamat.
A Facebook, a Twitter, az Instagram, a TikTok és a YouTube mind ideális platformok a videók megosztására, ráadásul többségük különféle formátumú (reelek, történetek stb.) videók feltöltését is támogatja. A rövid videók nagyszerűek az aktivitás fellendítésére márkád körül.
2. Készíts interaktív közösségi tartalmakat
A közösségi médiát feltérképező robotok komoly figyelmet fordítanak a felhasználói interakciókra. Minél több kedvelést, megosztást és hozzászólást kap egy bejegyzés, annál sikeresebb lesz az algoritmus szemében, és annál több további felhasználónak jelenik majd meg.
Ha szeretnél megfelelni az algoritmus elvárásainak, akkor olyan tartalmakat kell megosztanod követőiddel, amik aktivitásra ösztönzik őket, és amelyek egyben megerősítik a márkád iránti hűségüket. Ilyen tartalmak például:
• Kérdezz/felelek
• Élő közvetítések (pl. interjúk)
• Szavazások, kvízkérdések
• Kalkulátorok, tesztek
• Nyereményjátékok, amikre kedvelésekkel, hozzászólásokkal és megosztásokkal lehet nevezni
• Interaktív térképek
• „A legjobb képfelirat nyer” jellegű versenyek
3. Hass a humorérzékre és az érzelmekre
Akár mosolyt, akár könnyeket (akár mindkettőt) csalsz követőid arcára, az érzelmeket kiváltó tartalmak emberibbé teszik márkádat az emberek szemében. Ez manapság különösen fontos, amikor az emberek többek között a közösségi médián várják el, hogy a márkák álláspontot foglaljanak a kulcsfontosságú társadalmi és környezetvédelmi ügyekkel kapcsolatban.
A humorosabb tartalmak segítenek megmutatni márkád emberi oldalát. Még ha csak egy poénos képet osztasz meg néha követőiddel, ne félj néha lazábban hozzáállni a dolgokhoz (persze csak ahol ez indokolt).
4. Hasznosítsd a felhasználói tartalmakat
A felhasználói tartalmak olyan képek, videók és egyéb megosztható tartalmak, amelyeket a felhasználók készítettek és valamilyen módon kapcsolódnak márkádhoz. Ezek a tartalmak több ízben is hasznosak, például mert valaki már egyszer elkészítette őket, így neked csak annyi a dolgod, hogy újra megoszd ezeket céged közösségi profilján.
Ezzel mind a készítő, mind a készítő követőinek figyelmét felhívod magadra, így többekhez juthat el márkád neve. Mi több, az emberek általában nagyra értékelik, ha egyik kedvenc márkájuk ily módon elismeri őket, tehát a márkahűséget is megerősíti.
Persze ügyelj rá, hogy hacsak nem nyilvánosan publikált tartalmakat osztasz meg, mindig kérj előzetes engedélyt erre a készítőtől, és minden esetben jelöld meg a tartalom forrását is.
5. Figyelj és válaszolj a hozzászólásokra
Habár magától értetődőnek hangzik, sok márka elfelejti, hogy mi teszi „közösségi” jellegűvé ezeket a platformokat. Nem foglalkoznak a követők visszajelzéseivel, nem reagálnak a hozzászólásaikra, és lényegében csak egyoldalú kommunikációra használják a különféle platformokat. Ez sosem jó taktika.
A közösségi média egy remek ügyfélszolgálati csatorna, ahol a felhasználók elvárják, hogy a márkák oda-vissza kommunikáljanak velük, és megoldásokat kínáljanak a problémáikra.
A mellett, hogy válaszolsz a saját bejegyzéseidre érkező hozzászólásokra, illetve a privát üzenetekre, légy általánosságban aktív a platformon, és ossz meg néha más forrásokból származó releváns tartalmakat is (persze nem versenytársaidtól).
6. Foglalkozz a legújabb fejleményekkel és trendekkel
Ha szeretnél értékes, tekintélyes szakmai forrássá válni az emberek szemében, akkor sokat segíthet, ha mindig képben vagy a legújabb releváns trendekkel és hírekkel kapcsolatban. Ez csak még egy okot ad nekik arra, hogy kövessenek az adott platformon, és hogy hozzád forduljanak, ha valamilyen kapcsolódó problémájuk akadnak.
Ha például a divattal foglalkozol, akkor jó, ha ismered a legújabb trendeket és ezekről rendszeresen tájékoztatod is követőidet a bejegyzéseidben.
7. Légy közvetlenebb
A cégek közösségi viselkedése gyakran túl mesterségesnek tűnhet a követők szemében. Egy jó közösségi stratégiának fontos része, hogy közvetlenebbé, barátságosabbá, megközelíthetőbbé tedd márkádat az emberek számára. Éreztetned kell, hogy a logó mögött valódi emberek állnak.
Szóval hogyan érheted ezt el? Lássunk néhány ötletet:
• „Egy nap a cégnél” jellegű videók.
• Bejegyzések különböző osztályokat képviselő, más beosztású alkalmazottaktól, hogy a követők a cég több oldalát is megismerhessék.
• Egy vicces kép vagy mém a munkahelyről.
• A termékek vagy szolgáltatások bemutatása a cég dolgozói által.
• Interjúk, bemutatkozások a cég dolgozóitól (ha szeretnének szerepelni).
8. Néha csak kérni kell
A marketingeseknek nem kell megszakadniuk a közösségi médiás interakciókért – néha elég csak megkéri ezekre a közönséget. A közösségi média nem hiába kapta ezt a megnevezést. A felhasználók azért térnek vissza minden nap ezekre a platformokra, mert szeretnek közösségek tagjai lenni. Ha pedig egy márkával elégedettek, és az jól bánik velük, akkor szívesen csatlakoznak az adott márka közösségéhez is, hogy aktív tagjai lehessenek.
Ne félj tehát megkérni őket, hogy osszák meg bejegyzéseidet, reagáljanak rájuk vagy írják meg véleményüket a hozzászólásokban. Ez olyan egyszerű is lehet, hogy „Ha tetszett ez a bejegyzés, oszd meg barátaiddal is!” vagy valami hasonló. Nem szabad túlbonyolítani.