Nem kertelünk: ha nem vagy jelen azokon a közösségi platformokon, ahol ideális ügyfeleid is aktívak, és nem veszed bele őket marketinged célközönségébe, akkor elképesztő mértékű forgalomtól esel el. A közösségi médián nem csak tartalmakat oszthatsz meg és hirdetéseket készíthetsz, hanem lehetőséged nyílik a digitális szájhagyomány beindítására is ideális ügyfeleid köreiben.
Ha nem szeretnél lemaradni arról, amit e platformok nyújthatnak céged számára, akkor íme 5 közösségi média marketing tipp, amit kifejezetten e-kereskedelmi webhelyeknek állítottunk össze! Persze, néhány tippel még nem lesz sikeres a marketinged, ahhoz komplex stratégia kell… Ha még nincs ilyened, IDE kattintva veheted fel velünk a kapcsolatot hogy megkezdhessük a közös munkát!
1. Keresd meg ügyfeleidet
Manapság több közösségi médiás platform létezik az interneten, mint valaha, és nehéz olyan embert találni, aki ne lenne tagja legalább egynek. A Facebook, a Twitter, az Instagram, a YouTube és a többi hálózat temérdek lehetőséget kínál céged számára. A hatékony e-kereskedelmi közösségi média marketing egyik legfontosabb előfeltétele, hogy a megfelelő platformot válaszd ki ezek közül.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem az összeset? Nos, egy-egy közösségi médiás platform kezelése teljes munkaidős feladat. Egy nagyon tapasztalt közösségi média marketing menedzser még csak-csak elvisz a vállán két nagyobb platformot, de egyszerre többre figyelni már nem opció. Fontos tehát, hogy arra a platformra összpontosítsd erőforrásaidat, ahol a legtöbbet érheted el ideális ügyfeleid közül!
Szóval hogyan derítheted ki, hogy hol gyülekeznek célközönséged tagjai?
Az egyik opció megkérdezni őket. Ez az egyik legegyszerűbb taktika, de már azzal is rengeteg hasznos információhoz juthatsz, ha küldesz nekik egy emailt, amiben egy kérdőívben megkérdezed tőlük, hogy mely platformokon töltik legszívesebben az idejüket.
Egy másik lehetőség egy közösségi médiás megfigyelőeszközt használni, ami folyamatosan figyeli a nyilvános közösségi beszélgetéseket, és értesít azokról, amelyekben márkád vagy termékeid is elhangzanak.
Érdemes továbbá utánanézni azoknak az adatoknak, amiket különféle analitikai cégek tesznek közzé az egyes közösségi médiás platformok felhasználói statisztikáiról. Ezek ugyan csak egy bizonyos vizsgált csoportra vonatkoznak, de így is hasznosak lehetnek.
2. Nézz szét versenytársaid háza táján
A versenytársak online tevékenységei nagyon sokat segíthetnek e-kereskedelmi közösségi média marketinges projektedben, függetlenül attól, hogy most tervezel berendezkedni egy új platformon, vagy egy meglévő stratégiádat szeretnéd felfrissíteni.
Nézz utána, hogy mit és hogyan csinál öt legnagyobb közvetlen versenytársad, különös tekintettel (de nem kizárólag) ezeket illetően:
• Milyen platformokon vannak jelen aktívan?
• Milyen tartalmakat osztanak meg követőikkel, és azok hogyan reagálnak ezekre?
• Mekkora követőbázist szedtek össze a különböző platformokon?
• Milyen technikákból áll e-kereskedelmi közösségi média marketing stratégiájuk?
3. Kínálj exkluzív ajánlatokat a közösségi médián
Nagyon jó okokat kell adnod célközönséged számára, hogy követni kezdjen azon a platformon, ahol megpróbálsz berendezkedni. Egy jó taktika erre valami olyasmit kínálni nekik a közösségi médián, amit máshol nem kaphatnak meg.
Például rendezhetsz versenyeket és nyereményjátékokat, amelyekre a nevezéshez valami közösségi feladatot kell teljesíteniük az érdeklődőknek. Ez lehet oldalad kedvelése és bejegyzéseid megosztása, vagy egy-egy kép feltöltése magukról, miközben termékeidet használják. Ezek egyrészt népszerűsítik majd márkádat az adott platformon, másrészt lehetséges ügyfeleket vonzhatsz velük webhelyedre is.
Egy másik lehetőség a legfrissebb híreidet a közösségi médián közölni követőiddel, vagy esetleg egy heti kupont, amit csak követőid kapnak meg.
4. Ne ess túlzásba az önreklámmal
Habár a közösségi média remek lehetőséget nyújt arra, hogy bemutasd és népszerűsítsd kínálatodat célközönségednek, közösségi e-kereskedelmi stratégiádnak jóval többől kell állnia a folyamatos önreklámnál.
Érdemes például megosztani hasznos, releváns híreket külső, megbízható forrásokból. Egy külső forrásnak számít blogod is, ahonnan nem csak híreket, hanem más hasznos tartalmakat is megoszthatsz célközönségeddel.
Fontos az is, hogy bevond őket a beszélgetésbe. Tégy fel nekik kérdéseket, kért ki a véleményüket szavazások formájában és ösztönözd őket arra, hogy minél aktívabbak legyenek a bejegyzéseiddel.
Ne felejts el bejegyzéseidhez képeket vagy videókat mellékelni. Az ilyen tartalmak sokkal több figyelmet kapnak, mint az egyszerű szöveges bejegyzések, és több aktivitást is válthatnak ki közönségedből.
5. Értékesítsd termékeidet a közösségi médián
Számos e-kereskedelmi webhely nem csak arra használja a közösségi médiát, hogy népszerűsítse termékeit, hanem arra is, hogy közvetlenül értékesítse is azokat célközönségének.
A Facebook és az Instagram például lehetővé teszik a cégek számára, hogy összekössék profiljaikat webáruházaikkal, így a felhasználók közvetlenül a platformokon keresztül is megvásárolhatják maguknak a kinézett termékeiket.