Sok helyen olvashatjuk – többek között ezen a blogon is elhangzott már nem egyszer – hogy a közösségi média fantasztikus PR és marketing lehetőségeket kínál a kezdő kisvállalkozásoknak és a világméretű cégóriásoknak is. Habár ez valóban így van, sok marketinges irreális elvárásokat állít a közösségi médiával szemben, és azonnal látható, egyértelmű eredményekre, konkrét konverziókra számít, amikor belekezd közösségi marketingtevékenységeibe.
Az igazság az, hogy a közösségi média nem az a marketingeszköz, ami rögtön sokszoros megtérülést fog hozni a befektetett összegekre, vagy ami egyik napról a másikra fellendíti üzleted forgalmát. Időbe telik, hogy lendületbe jöjjön, és az előnyök nem mindig annyira egyértelműek, mint amire sokan számítanak. Sokkal inkább hatékony a PR területén, és mint tudjuk, a PR nem az azonnali konverziókról híres.
Szóval melyek a közösségi média marketing valódi előnyei, amiket nem mindig lehet konkrét számadatokkal, mutatókkal ábrázolni? Lássuk!