Bár a közösségi média felületek és a piaci trendek is folyamatosan változnak, ezért általános igazságokat nemigen lehet mondani ezekről a platformokról, mégis van néhány olyan alapvetés amelyből kiindulhatunk a közösségi média marketing stratégia kialakításakor. Nézzük, melyik népszerű felület mire való pontosan, és miben lehet segítségedre a vállalkozásod fellendítésében?
A Facebook szerepe a marketing stratégiában
A Facebook hihetetlen sikertörténetet futott be az online térben, ezért a marketing stratégiákban is fontos szerepet játszik.
Ez a felület első sorban a brandépítés eszköze. Sikerének köszönhetően hatalmas felhasználóbázissal rendelkezik, gyakorlatilag elmondhatjuk, hogy a legtöbb ember fenn van ezen a felületen. Ez a nagy számú felhasználó pedig lehetővé teszi a márkák számára, hogy széleskörű ismertséget érjenek el vele. Van azonban egy fontos kritériuma: erre a felületre a legtöbben nem vásárolni járnak. Ismerőseiket, az őket érdeklő tartalmakat, híreket szeretnék látni a reklámok helyett, ezért a legtöbb esetben brandként is így kell kezelnünk: egy felületként, ahol célközönségünket érdeklő tartalommal kerülhetünk közel hozzájuk.
Bár a reklám-jellegű tartalmak organikusan kevésbé tudnak jól terjedni, a Facebook-ot a marketingben mégis célzott hirdetésekre is használjuk. Kiterjedt demográfiai és érdeklődési adatbázisának köszönhetően egy jól célzott hirdetéssel elérhetjük, hogy a felhasználók ránk találjanak és vásároljanak.
A Facebook-on a legfiatalabb generáció már kevésbé elérhető, azonban nagyrészt minden márka számára fontos eszköz, ha másért nem is, csupán a bizalomgerjesztő jelenlétért.
Az Instagram szerepe az online marketingben
Az Instagram a vizuális marketing egyik legfontosabb eszköze, ahol képekkel és videókkal, esztétikus tartalommal érhetjük el célközönségünket. Ideális platform termékfotók megjelenítéséhez, inspiráció-jellegű képes tartalmakhoz egyaránt, azonban ez a platform közvetlen forgalmat a weboldalra csak ritkán generál, ezért inkább brandépítés jelleggel használjuk.
A vizuális prezentációk mellett ez az influencer marketing egyik legerősebb felülete is (ma már a TikTok mellett): a véleményvezérekkel való kooperáció nagyon jó irány a márka népszerűsítésében és a hitelesség növelésében egyaránt.
Ez a felület a fiatalok körében is rendkívül népszerű, azonban jellegzetességeiből fakadóan első sorban olyan vállalkozások számára ajánlott, akik esztétikus, fotókon is jól megjelenő termékekkel vagy szolgáltatással rendelkeznek.
A LinkedIn szerepe az online marketingben
A LinkedIn már egy szűkebb piacot képvisel, ez a felület ugyanis kifejezetten a B2B marketingben használatos. A platform első sorban az üzleti kapcsolatok kiépítésére szolgál a vállalati tartalmak megosztása mellett.
Fontos azonban, hogy nem csak B2B-ben alkalmazható ez a felület: munkáltatói márkaépítésre éppgy alkalmas: a leendő munkavállalókkal való kapcsolatfelvétel eszköze is lehet.
A TikTok szerepe az online marketingben
A TikTok nem is olyan régen hatalmasat robbant, és népszerűsége töretlennek látszik – amelyet sok márka hamar fel is fedezett.
Ez a rövid videókon alapuló tartalom a fiatalabb célcsoportot képes rendkívül hatékonyan elérni: márkaépítésre, hírnévnövelésre használjuk első sorban.
Fontos tudni, hogy ahogy az Instagramról, úgy a TikTokról sem érdemes nagy mennyiségű közvetlen látogatót várnunk például weboldalunkra, azonban a folyamatos jelenlét, a meggyőző, trendi videók publikálása nagy segítségünkre lehet abban, hogy célközönségünk megkapja az első inputot.