Na persze egy e-kereskedelmi webhelynek nem az a dolga, hogy megosztásokra ösztönözze a látogatóid, hanem arra, hogy eladjon nekik valamit… Vagyis, tulajdonképpen a jó cél érdekében mindkettő! Ha úgy érzed, hogy nem tudod még ezt a feladatot is a nyakadba venni, és szívesen kiszerveznéd, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
Hogyan használhatod ki tehát a közösségi média nyújtotta eszközöket és lehetőségeket, hogy népszerűbbé tehesd e-kereskedelmi webhelyedet lehetséges ügyfeleid számára? A következőkben erről lesz szó!
1. Szerezz minél több adatot
Mindenek előtt ki kell derítened, hogy webhelyed látogatói hol osztogatják meg termékeidet. E nélkül nem fogod tudni, hogy mely közösségi területekre összpontosítsd idődet és erőforrásaidat.
Ehhez többféle eszközt is használhatsz, és muszáj is leszel saját magad begyűjteni ezeket az adatokat, hiszen az általános, online közölt statisztikák nem közvetlenül a te e-kereskedelmi webhelyedről származnak.
A Google Analytics egy remek ingyenes megoldás lehet, aminek segítségével külön célteljesülésekként állíthatod be a különböző megosztási kattintásokat. Egy másik opció közösségi megosztó gombokat elhelyezni termékeid adatlapjain, és megnézni, hogy melyiket használták a legtöbbször webhelyed látogatói.
2. Regisztráld márkádat a Facebookra
A megosztási adatok segítenek majd eldönteni, hogy mely közösségi platformokon lehet a legnagyobb érdeklődés márkád iránt. Ha azonban nem vagy benne biztos, hogy hol is érhetnéd el legtöbb ideális ügyfeledet, akkor a Facebook lesz a legjobb választás márkád számára.
3. Találd meg a legjobb helyeket közösségi megosztó gombjaid számára
Ahelyett, hogy közönséges, sablonos helyekre tennéd őket, szórd szét közösségi megosztó gombjaidat webhelyed desingjának legfontosabb részein.
Ha például a felhasználó egy véleményt ír egy termékedről, akkor rögtön biztosíts neki kényelmes lehetőséget, hogy tovább adhassa ezt az, erre alkalmas platformokon. Ha már vette a fáradtságot, hogy megossza véleményét, akkor jó eséllyel hajlandó lenne magát a terméket is megosztani ismerőseivel.
A megosztási gombokat elhelyezheted például a „Köszönjük” oldalon, ami a vásárlás után jelenik meg; vagy akár a rendelést visszaigazoló emailben is. Egy webhelynek temérdek olyan pontja van, ahol elfér (és indokolt) egy-egy megosztási gomb – nézz szét saját oldalidon, és fedezd fel ezeket az egyéni helyeket desingodban!
4. Használj termékvideókat
A videók rengeteget segíthetnek termékeid eladásában. Az emberek szívesen látják a különböző eszközöket és más termékeket használat közben, mielőtt megvennék őket, így nem csoda, hogy rengeteg márka használja ezeket e-kereskedelmi webhelyükön.
Ezeket a videókat érdemes a YouTube-ra feltölteni, majd onnan beágyazni webhelyedre, ugyanis az emberek így könnyedén meg tudják osztani őket ismerőseikkel, és még hozzászólásokat is írhatnak alájuk, ami lehetőséget ad némi ügyfélszolgálat lebonyolítására.
5. Foglalkozz az ügyfeleiddel
Önmagában persze nem elég, ha van egy Facebook, Instagram, Twitter vagy YouTube fiókja márkádnak, hiszen fontos az is, hogy ezeken keresztül kommunikálj ügyfeleiddel és követőiddel. Egy közösségi médiás fiók futtatása nem kis munka, hiszen napi szinten kell foglalkoznod követőiddel, hogy sikereket érhess el.
A közösségi média egy nagyszerű eszköz, amivel e-kereksedelmi webhelyeden kívül is népszerűsítheted termékeidet, de ügyelj rá, hogy bejegyzéseid nagy része ne az önreklámról szóljon.
6. Kínálj exkluzív tartalmakat
Tudasd e-kereskedelmi webhelyed látogatóival, hogy miért érdemes követniük márkádat a különböző közösségi platformokon. Hívd fel a figyelmüket a csak ott elérhető, exkluzív ajánlatokra, tippekre és egyéb hasznos tartalmakra, amik miatt megéri bekövetniük márkádat más helyeken is.
7. Ne az önreklámra összpontosíts
Számos cég beleszalad abba a hibába, hogy kizárólag saját termékei vagy szolgáltatásai reklámozására használja közösségi fiókjait. Ez nem igen számít hasznos tartalomnak a felhasználók szempontjából, hiszen az emberek nem azért követik be kedvenc márkáikat, mert még több reklámot szeretnének látni, mint amennyit a platformok így is rájuk erőltetnek.
E-kereskedelmi webhelyed közösségi médiás stratégiája nem erről kell, hogy szóljon. Ossz meg inkább követőiddel érdekességeket, tippeket, trükköket, híreket és gondolatokat, és csak elvétve említsd meg saját kínálatodat. Nem mindegy, hogy mivel jelensz meg napi szinten követőid előtt!
8. Kínálj ügyfélszolgálatot a közösségi médián
Az emberek szinte minden márkáról beszélgetnek a közösségi médián, és gyakori, hogy ezeken a platformokon osztják meg pozitív vagy éppen negatív véleményüket egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Ragadd meg ezt az alkalmat, és csatlakozz az ilyen beszélgetésekhez márkád fiókjával. Ezzel megmutatod, hogy odafigyelsz ügyfeleid véleményeire ahelyett, hogy arra várnál, hogy közvetlenül felkeressenek panaszaikkal.
Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a fiók bejövő üzeneteit, hiszen ott is egyre több privát panasz és visszajelzés gyűlik majd össze.
9. Tartsd számon a közösségi platformokon kattintott hivatkozásokat
A különböző URL rövidítők, vagy éppen a Google kampány URL-készítője segítségével speciális hivatkozásokat készíthetsz, és nyomon is követheted azok kattintási statisztikáit.
Ezek segítenek felmérni, hogy mely felületeken kattintanak a legtöbbször hivatkozásaidra az emberek, vagy, hogy mi érdekli őket. Kiderítheted például, hogy az emberek gyakrabban kattintanak a kuponokat ígérő hivatkozásokra, mint azokra, amik a termékhíreket közlik.
Ellenőrizheted azt is, hogy a különböző ajánlatok mennyire érdeklik a különböző platformok felhasználói. Talán a Facebookon nagyobb sikere van egy bizonyos terméknek, mint egy másikon, és így tovább.
10. Viszonozd követőid kedvességét
A viszonzás bizalmat teremt, ami természetesen elengedhetetlen egy márka számára, különösen, ha online szeretné értékesíteni kínálatát. Próbálj minél több hasznos tartalmat megosztani követőiddel. Ezek lehetnek tippek, trükkök, útmutatók, segédletek és sok más is. Még a véleményüket is kikérheted, hogy milyen tartalmakból szeretnének többet látni az adott platformon. Kínálj exkluzív kuponokat nekik, foglalkozz velük.
Minél hasznosabb az adott közösségi fiók követőid számára, annál jobban bíznak majd márkádban, és annál valószínűbb, hogy tőled vásárolnak majd, ha szükségük van valamire.