Rengeteg márka drasztikusan csökkentette például hirdetési kiadásait, míg más csatornák szerepe még fontosabbá vált az online marketing stratégiákban. Saját tapaszalataink és a kutatások is azt igazolják, hogy a jelenlegi bizonytalan helyzetben a legtöbb vállalkozás számára a SEO az egyik legfontosabb eszköz! Ha a Te vállalkozásod még nem tudott alkalmazkodni a változásokhoz, kattints IDE, és kezdjük meg a tervezést, a közös munkát mihamarabb!
A Conductor egyik friss felmérésének eredményei arra engednek következtetni, hogy a SEO a járványnak köszönhetően fokozottan felértékelődött a márkák szemében. A felmérésben 317 válaszadó vett részt, akiket a Conductor saját hálózatából szedett össze, különböző szektorokból és iparágakból (B2B – 24%, kiskereskedelem – 12%, egészségügy – 11%, média – 10% és egyebek, úgymint utazás és vendéglátás, fogyasztói technológia, pénzügyi szolgáltatások, biztosítás, autógyártás, e-kereskedelem és gyártás).
A vírus nem kíméli a költségvetéseket
Valójában bármelyik mostanában készült felmérést megvizsgálhatnánk, és ugyan azt az eredményt kapnánk, amit a Conductor is: a koronavírus hatására jelentősen visszaestek a marketing-költségvetések.
Érdekes mód, a válaszadók nagy része – akik többnyire praktizáló egészségügyi szakemberek – azt állították, hogy költségkereteik csak enyhén csökkentek (45%), vagy lényegében változatlanok maradtak (27%). Mindössze 20%-uk állította, hogy „jelentősen” csökkent költségvetésük a vírus hatására. Továbbá 2%-é jelentősen, 7%-é pedig enyhén nőtt is az elmúlt időszakban.
Mindezek ellenére a válaszadók 68%-a állította, hogy marketingcéljaik változatlanok maradtak (32%), vagy nőttek (36%). 86% véli úgy, hogy marketingcéljaik elérése idén nehezebb feladatnak bizonyul majd, ami a szigorúbb költségkereteknek és más tényezőknek köszönhető.
A SEO helyzete
A felmérés egyik kérdése a felől érdeklődött, hogy a válaszadók szerint fontosabb lesz-e a SEO szerepe ebben az időszakban. 63% állította, hogy a SEO valamivel (34%), vagy sokkal (29%) fontosabb lesz, és csupán 5% szerint csökken majd a fontossága a koronavírus alatt.
A marketingcsatornák megoszlása
Amikor azt kérdezték a válaszadóktól, hogy melyek voltak legjobban teljesítő marketingcsatornáik 2019-ben, az organikus keresés 66%-kal az első helyre került a listán, amit 50-50%-kal követtek a fizetett keresési hirdetések és az email marketing. A teljes lista a következő:
1. Organikus keresés: 66%
2. Fizetett keresési hirdetések: 50%
3. Email marketing: 50%
4. Tartalommarketing: 36%
5. Digitális hirdetések: 26%
6. Fizetett média: 18%
7. Organikus közösségi média: 14%
8. Webináriumok: 11%
9. Partnerek: 8%
10. Influencer marketing: 4%
11. Tartalomátvétel: 3%
12. SMS: 3%
13. Leküldéses (push) értesítések: 2%
14. Alkalmazáson belüli üzenetküldés: 1%
Mit tenne a cégeddel egy gazdasági világválság?
A megkérdezetteknek erre a kérdésre azzal kellett válaszolnia, hogy hogyan reagálna cégük egy gazdasági válsághelyzetben. A válaszadók többsége (58%) a költségvetéséből venne vissza, míg durván egyharmaduk (34%) az olyan olcsóbb csatornákra terelné át kiadásait, mint például a SEO.
Szintén nagyjából egyharmad (29%) növelné az elvárt ROI értékét, 28% pedig kifejezetten a drágább csatornák (mint pl. a fizetett média) költségkereteit csökkentené. A válaszadók egynegyede (25%) létszámleépítésben gondolkodik, míg 23%-uk többet fektetne a digitális marketingbe.
Összegezve
Habár egyesek jogosan támadhatják a felmérést, amiért csupán egyetlen cég hálózatának tagjait vonta be, számos más forrás is megerősítette, hogy igenis megéri befektetni a SEO-ba, mint leghatékonyabb marketingcsatornába (ha az ember hosszútávú pozitív eredményekre vágyik).