Persze ezeken a kérdéseken túlmenően is számos tényező van, amit ismerned és tudnod kell – akkor is, ha Te magad nem foglalkozol a SEO-val csak kiszervezed azt. Ha még nem találtad meg a számodra szimpatikus csapatot akivel együtt dolgozhatnál ezen, keress minket bizalommal IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát!
Lőttek a SEO-nak?
Ezt a kérdést szinte óraműpontossággal felteszik a keresőoptimalizálásról. Természeténél fogva a SEO olyasmi, ami folyamatosan változik. Ha az 10-15 évvel ez előtti SEO-ról beszélünk, akkor igen, lőttek neki, hiszen az egy évtizeddel ezelőtti taktikák mára már szinte kivétel nélkül hatástalanná váltak, és egyes trükkök többet árthatnak, mint amennyit segíthetnének. A keresőoptimalizálás tehát köszöni, jól van – egészen addig, amíg meg nem szűnik létezni a mostani formájában, és az új taktikák át nem veszik a jelenlegiek helyét.
Mi a legfontosabb keresőoptimalizálási tényező?
A keresőoptimalizálásban számos tényező közrejátszik, és nincs köztük egyetlen egy sem, ami kimondottam fontosabb lenne a többinél. Ha megkérdezel tíz SEO szakembert, egyik sem ugyan azt fogja válaszolni erre a kérdésre. A keresőoptimalizálás túl összetett ahhoz, hogy néhány tényezőbe be lehessen erőltetni:
• Fontosak a hivatkozások? Igen.
• Muszáj hivatkozásokat szerezned a rangsoroláshoz? Valószínűleg igen, de nem feltétlenül.
• Számít, hogy milyen hosszúak a tartalmak? Igen, de nem mindegy, hogy milyen a tartalmak minősége.
• Mi számít minőségi tartalomnak? Ez végtelenül szubjektív.
A SEO tehát, mint látod, nem éppen egy könnyedén körberajzolható koncepció.
Mikor jelentkeznek a SEO látható eredményei?
Sajnos erre a kérdésre sincs egyenes válasz, ugyanis ez is temérdek dologtól függ. Ha a Google keresőtalálati oldalairól beszélünk (és általában azokról beszélünk), akkor mindent a Google algoritmusa irányít, arról pedig senki sem tudja, hogy pontosan hogyan is működik.
A stratégiától, a versenytársaktól, az iparágtól, webhelyed állapotától, és sok más tényezőtől függően a SEO eredményei néhány nap, vagy akár néhány hónap múlva válhatnak láthatóvá. Arra viszont ne nagyon számíts, hogy egy nap felébredsz majd, és hirtelen minden kifejezésre az elsők között rangsorolsz – a SEO lassan fejti ki hatásait, ezért az igazán látványos eredményekre valóban heteket vagy hónapokat kell majd várnod.
Mi a különbség az on-page és az off-page SEO között?
Ez a két kifejezés gyakran felmerül a SEO kapcsán, ezért jó tisztában lenni velük. Az on-page SEO azokra a SEO taktikákra utal, amelyeket webhelyed oldalain implementálsz – ilyenek például a meta mezők optimalizálása, illetve a belső hivatkozások elhelyezése.
Az off-page SEO a webhelyed weboldalain kívül végzett SEO-ra utal. Ilyen például a linképítés.
Linképítés? Nem lehetne inkább megvenni a hivatkozásokat?
A linképítés valóban egy idő- és munkaigényes feladat, amivel ráadásul folyamatosan foglalkoznod kell. Jogosan merül fel a kérdés, hogy nem elég-e megvásárolni ezeket a hivatkozásokat.
A lehetőség természetesen adott, azonban a vásárolt hivatkozások nem hogy nem hatékonyak, hanem kifejezetten árthatnak is a keresőoptimalizálásodnak.