A keresőoptimalizálás tudománya egy többszintű folyamatrendszer, amelynek elsajátítása nem egy alkalmas feladat: az elvárások, a trendek folyamatos nyomonkövetése, az algoritmus frissítések megértése és kiszolgálása rendszeres közbeavatkozást igényel. Mégis, tudjuk jól: valahol el kell kezdeni. Ha úgy gondolod, Te is a nulladik lépésnél tartasz és iránymutatásra lenne szükséged, az alábbiakban segítünk, hogy indulj neki!
A SEO a jó honlapnál kezdődik.
Fontos tudnod, hogy a SEO-val nem akkor kell elkezdeni foglalkozni, amikor már elkészült a honlapod. A keresőoptimalizálás legelső lépése, ha úgy tetszik az alapja ugyanis az, hogy egy technikai szempontoknak is megfelelő weboldallal kell rendelkezned.
Ez nem csupán abból áll, hogy a honlapod szép, átlátható, és működik. Számos szabványnak, elvárásnak kell megfelelnie, ha valóban versenyképes szeretnél lenni! Ennek megfelelően ha már van weboldalad, az első lépés minden esetben ennek auditja és adott esetben javítása, újratervezése.
Fontos, hogy a weboldalad technikailag jól működjön, és a keresőmotorok könnyen áttekinthessék. Győződj meg arról, hogy a weboldalad gyors betöltést biztosít, mobilbarát és jól strukturált. Ellenőrizd, hogy az URL-ek érthetőek, a meta címkék és leírások relevánsak, és a weboldalad megfelelően indexelhető a keresőmotorok számára.
Struktúratervezés és kulcsszókutatás
A weboldal készítésével egyidejűleg, illetve már a struktúratervezésnél is fontos, hogy a megfelelő aloldalaid a megfelelő kifejezésekre legyen optimalizálva.
Éppen ezért első lépésként érdeme megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél optimalizálni! Használhatsz kulcsszókutató eszközöket, a Google Kulcsszótervezőjét vagy éppen a népszerű SEMrush-t ehhez: a cél, hogy minden szolgáltatásodnak, minden termékcsoportodnak megfelelő forgalmat hozó kifejezést találj, amelyre majd később optimalizálhatsz.
Készíts minőségi tartalmat!
Ha kész a weboldalad, és már pontosan tudod melyik aloldalt milyen kulcsszóra szeretnél optimalizálni, kezdődhet a tartalomgyártás! A keresőmotorok különösen értékelik a friss, célközönség számára érdekes, értékes tartalmakat. Győzödj meg róla, hogy a tartalmaid jól struktúráltak, használd a meta adatokat, és ügyelj rá, hogy a kiválasztott kulcsszavad megfelelő arányban szerepeljen az adott tartalomban.
Építs linkeket!
A keresőoptimalizálás harmadik szinte, az ú.n. OffSite SEO a megfelelő linkprofil kialakításáról szól. A linkprofilnak nagy hatása van a weboldalad rangsorolására a keresőmotorokban, így lényegében ez is egy folyamatos feladat lesz az oldalon.
Keress újabb és újabb lehetőségeket a tartalmaid megosztására más weboldalakon, blogokon, vagy közösségi média platformokon keresztül!
A minőségi és releváns visszahivatkozások nagyban segítségedre lesznek a rangsorolásban.
Használd a közösségi média felületeket tartalmaid megosztására!
A közösségi média marketing a keresőoptimalizálással is összefüggésben áll, sőt, feltétele annak. Az aktivitás a különböző platformokon segít a tartalmaid terjesztésében és weboldalad látogatottságának növelésében. Amikor a felhasználók aktivitást mutatnak egy-egy tartalmad iránt, például like-olják azt, az a keresőmotorok számára is visszajelzésként szolgál, hogy a tartalom valóban hasznos.
Elemzés és visszacsatolás, beavatkozás
Ahogy azt a fentiekben is említettük, a SEO egy folyamat, nem egy adott feladathalmaz elvégzése. Éppen ezért sosincs vége: mindig ügyelned kell a legújabb elvárásokra, trendekre, és le kell követned azt.
Ezen kívül folyamatos feladat a mérés és elemzés, értékelés is: csak úgy tudsz majd egyre jobb és jobb eredményeket elérni, ha tudod, melyik feladat hozott látványos eredményt, és melyik nem.