Az utolsó pillanat marketingeseknek – így készülj Karácsonyra
A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de nézzük, mit tehetsz az utolsó pillanatban!
AZ online értékesítések aránya drasztikusan növekszik a karácsonyi vásárlások kosarán belül is. Az online marketing ugyan jóval költséghatékonyabb, mint az egyéb marketing struktúrák, de vannak eszközei, melyek felfutásához sok idő kell. Ilyen a keresőoptimalizálás. SEO stratrégiádat karácsonyra vonatkozó szavakkal bővíteni ugyan még most is lehet, de a nehezebb kifejezések talán már csak jövőre érnek be. Ezért is érdemes éves online marketing stratégiát készítened, amivel időben tudsz készülni a különböző szezonokra. De ha már idén halogattad ezt, nézzük, mit tudsz még megtenni a karácsonyi marketinged területén!
Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva!
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy óriási leárazásokat hirdetnek meg, hogy minél több ügyfelet vonzanak be az ünnepek előtt, amikor egyébként is sokan terveznek többet vásárolni az átlagnál. Ez azonban általában csak a nagyobb e-kereskedelmi üzleteknél működik. A kisebb internetes üzletek komoly pénzügyi szakadékot áshatnak maguknak egy ilyen stratégiával. Marad tehát a kérdés: mit tegyek?
Az alábbi útmutató pontosan ebből a célból készült – ha te magad is egy e-kereskedelmi üzlet tulajdonosa vagy, és szeretsz halogatni, akkor itt van néhány tipp, amik neked szólnak!
1. Készíts személyes ünnepi üdvözlő e-maileket és küldd ki őket a leghűségesebb és legértékesebb ügyfeleknek
Az ünnepek alatt az emberek ünnepi hangulatba kerülnek – ilyenkor üdvözlőlapokat küldenek egymásnak és kevésbé zavarja őket, ha üdvözlő e-mailt kapnak valahonnan, hisz ez a szokás. Ez a pozitív ünnepi hozzáállást könnyedén kihasználhatod azzal, hogy személyes, egyedi grafikával ellátott üdvözlő e-mailt küldesz ki hűséges ügyfeleidnek, vagy megkeresed őket ezzel az üdvözlőlappal a közösségi médián keresztül. A lényeg, hogy megköszönd nekik üzleted tartós támogatását. Az üzenetben az alábbiakat is elhelyezheted:
• Közelgő ünnepi kiárusításod bemutatását, és egy „Dátum elmentése” gombot.
• A legutóbbi, vagy tavaly ilyenkor vásárolt termékeik listáját, illetve néhány ajánlott terméket ezek alapján.
2. Adj hozzá ünnepi kulcsszavakat termékeid leírásaihoz
Ilyenkor mindenki karácsonyi ajándékot keres. Ezt nem a Facebookon fogja megtenni elsp sorban, hanem a Google-ben. Mivel már nem sok időd maradt, a „karácsonyi ajándék” kifejezést felejtsd el. Keress olyan, long tail kulcs szavakat, melyekre kevesen optimalizálnak, de relevánsak a te termékköröd szempontjából. Ilyenek lehetnek pl. a „egészséges karácsonyi ajándékok”, „ajándékok férfiaknak 40 felett”, stb.
Ha a keresőoptimalizálás már talán túl késő is, a keresőmarketing, az AdWords még sokat segíthet. Ebben az időszakban ugyan jelentősen drágulnak a kattintások árai, hiszen a verseny is ilyenkor a legélesebb, de még mindig jóval költséghatékonyabb egy jól beállított AdWords kampány, mint egy újság vagy TV hirdetés esetleg a szórólapozás. Az AdWords kampányod eredményei ugyanakkor jó tapasztalatot hoznak majd a jövő évi SEO kulcs szavak kialakításakor, hiszen 2018-ban is lesz Karácsony!
3. Kínáld fel a különböző ajándékokat a „lusta” ügyfeleknek néhány termék és ajándék útmutató összeállításával
Ha léteznek halogató e-kereskedők, akkor léteznek halogató ünnepi vásárlók is, akik szeretik az utolsó pillanatban elvégezni az ajándékok beszerzését. Akár saját magukról, akár szeretteikről van szó, ezek az emberek addig halogatják a vásárlást, ameddig csak lehet. Az ilyen vásárlók számára online üzletedben külön kiemelhetsz egy részleget, amely célja, hogy megkönnyítsd választásukat.
Ezen a részlegen (vagy akár letölthető dokumentumok formájában is) összeállíthatsz néhány ajándékozási útmutatót, amikben néhány válogatott termék közül választhatnak, így nem vesznek el a teljes kínálat böngészése közben.
Ezeket az útmutatókat könnyen emészthető, egyértelmű kategóriákra érdemes felosztani, és ezen kategóriákat jól látható fejlécben feltüntetni. Minden ilyen fejléc legyen kattintható, hogy a vásárló azonnal a válogatott termékek listájához kerülhessen. Az ilyen kategóriás felosztásokra csupán néhány példa:
• Árak szerint (5.000 Ft alatt, 5-10.000 Ft között, stb.)
• Nemek vagy családtagok szerint (ajándékok hölgyeknek, ajándékok apukáknak, stb.)
• Kapcsolatok szerint (ajándékok munkatársaknak, ajándékok legjobb barátodnak, stb.)
