Mivel az internetezők túlnyomó többsége rendszeresen olvas blogokat, sajátod gyakori frissítésével rengeteg új látogatót szerezhetsz webhelyed számára. Egy blog továbbá rendkívül hasznos lehet a keresőoptimalizáláshoz (SEO) is, és segíthet az első találatok között megjelenni, ha ideális ügyfeleid rákeresnek valamire az interneten.
Ha szeretnéd te is sikerre vinni blogodat, akkor van néhány fontos szempont, amire oda kell figyelned a megtervezésekor és kivitelezésekor. Lássuk, hogy mivel nyerheted meg blogod olvasóit!
Professzionális webdesign
Lehetnek akármilyen érdekesek egy blog tartalmai, ha maga a webhely csapnivaló designnal készül el. Ügyelj rá, hogy egy összefüggő webdesignt teremts meg webhelyeden és blogodon, ahol a színek, a betűkészletek és az elemek elrendezése is mind összhangban van egymással. A cél, hogy blogod és webhelyed is olyan hangulatot sugározzanak magukból, amivel pozitív (professzionális, barátságos stb.) benyomást tehetsz látogatóidra.
Győződj meg róla, hogy blogod könnyedén fellelhető legyen webhelyeden, és hogy a legújabb blogbejegyzésekre is egyszerű legyen rátalálni. Egy keresősáv szintén nélkülözhetetlen, hiszen egy idő után a régi bejegyzésekre nehéz lesz majd máshogyan rátalálni.
Hangzatos címek
Ha azt szeretnéd, hogy minél többen kattintsanak rá blogbejegyzéseidre, akkor próbálj meg hangzatos címeket kitalálni nekik. Használj tömör, lényegre törő címeket, de ügyelj arra is, hogy egyértelműen utalj velük a tartalomra (kerüld a klikkcsalit).
A címek persze márkád stílusától és a bejegyzések tartalmától függenek majd. Minél konkrétabban tudsz megfogalmazni egy címet (anélkül, hogy túl részletes lennél), annál könnyebb lesz eldönteni, hogy milyen tartalom rejtőzik mögöttük, ami igazán hasznos lesz az olvasók számára.
Íme néhány példa egy szépségszalon blogjára:
• Tippek a tökéletes manikűr elkészítéséhez
• 2022 legjobb frizurái
• Mire van szükség a hatékony bőrápoláshoz?
Egy életvieli blogra:
• Profi beltéri design trükkök a közelgő tavaszra
• Mire lesz érdemes odafigyelni idén a divat világában?
• Hogyan tartsd rendben sűrű beosztásodat?
Egy utazási blogra:
• Hová utazz 2022-ban
• A legjobb tavaszi látnivalók Európában
• Mit vigyél magaddal, ha sátorozni készülsz
Ezek a címek pontosan azoknak a látogatóknak szólnak, akik jó eséllyel megfordulnának ezeken a blogokon, ráadásul egyértelműen utalnak rá, hogy milyen tartalom áll mögöttük.
Változatos médiatípusok
Ha többféle tartalmat kínálsz blogodon, akkor szélesebb közönséget nyerhetsz meg kínálatoddal. Persze egy-egy bejegyzést is érdemes változatosan elkészíteni – a hosszú szöveges cikkeket például nem mindenki olvassa végig szívesen, ezért érdemes ezeket kapcsolódó képekkel és egyéb vizuális elemekkel is megtörni néha. A képek (illusztratív fotók, infografikák stb.) persze szintén hasznos tartalmai lehetnek bejegyzéseidnek, tehát nem csak azért használd őket, hogy legyen valami a bekezdések között.
Használhatsz például:
• fényképeket
• infografikákat
• rajzolt/festett illusztrációkat
• rövidebb és hosszabb videókat
Egyedi tartalmak
Manapság bárki indíthat magának egy blogot, éppen ezért nagyon fontos, hogy egyedi tartalmakat igyekezz készíteni célközönséged számára, amit sehol máshol nem találnak meg az interneten. Ez persze nem olyan egyszerű, kezdésképpen azonban érdemes utánanézni, hogy mit kínálnak versenytársaid (és mit nem), illetve, hogy milyen tartalmak népszerűek a tiédhez hasonló blogokon.
Gondolkodj el rajta, hogy mivel pótolhatnád azokat a dolgokat, amik másoknál hiányoznak, vagy hogy hogyan készíthetsz még jobb minőségű tartalmakat annál, amit más blogok kínálnak.
Van esetleg egy olyan témakör, amit igazán szeretsz és nagyon tájékozott vagy benne? Akkor koncentrálj arra és építsd ki köré blogodat. Értelemszerűen így olyan embereket vonzhatsz majd blogodra, akik szintén ezek iránt érdeklődnek.
Rendszeres új tartalmak
Akármilyen tartalmakat is készítesz, fontos, hogy egy konkrét rendszerességgel publikáld azokat webhelyed blogján. Ez különösen fontos, hiszen az emberek sokkal valószínűbb, hogy újra és újra visszatérnek majd blogodra, ha tudják, hogy mikor számíthatnak új tartalmakra tőled (éppen úgy, ahogy kedvenc sorozatukhoz is mindig ugyan akkor ülnek le a TV elé, vagy ugyan akkor néznek be az újságoshoz megvenni kedvenc magazinjuk legújabb számát).
Ez keresőoptimalizálás szempontjából is hasznos, hiszen a Google szereti az olyan webhelyeket, amik rendszeresen frissülnek új tartalommal – ez azt jelenti, hogy valaki foglalkozik velük.
Ezeket a blogbejegyzéseket elkészítheted akár több hétre előre is (hogy aztán időzítve publikálhasd őket), vagy megírhatod őket frissen, az aktualitások szerint. A lényeg az, hogy találj magadnak egy olyan ütemtervet, amit hosszútávon tudsz követni, és ami rendszeresíti blogodat.