AMP - Instagram marketing alapok: Így hódítsd meg a legnagyobb képes platformot

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Instagram marketing alapok: Így hódítsd meg a legnagyobb képes platformot
2020/04/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Te is hallottál már az Instagram marketing hatékonyságáról, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Mutatjuk az alapoktól gyakorlatiasan, példákkal! 
 

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Instagram marketing – kell egyáltalán ez Neked?

Biztosan sokszor gondolkodtál már azon, hogy ez, a korábban csak a tinik közösségi médiájának nevezett platform segítheti-e céged marketing kommunikációját. Bár korábban tényeg csak a fiatalok találkozó helye volt, az elmúlt években számos cég kezdte el használni az Instagramot online marketingstratégiája részeként. Természetesen ez 2020-ban senkit sem szabad, hogy meglepjen, hiszen a világ legnagyobb képmegosztó platformja havonta több, mint egymilliárd aktív felhasználót szolgál ki, hirdetései pedig közel 850 millió főt érnek el.

 

Nem kérdés, hogy az Instagram marketing a te márkád számára is prioritás kell legyen 2020-ban.

 

Persze ez az első ránézésére egyszerű platform jóval összetettebbé válik, ha valaki üzleti célokra szeretné használni, éppen ezért a következőkben néhány hasznos tippet olvashatsz, amelyekkel fellendítheted Instagram marketingedet!

 

Mielőtt hozzákezdenél: Készítsd el üzleti Instagram profilodat

Ahhoz, hogy belevethesd magad az Instagram marketing világába, szükséged lesz egy üzleti profilra a platformon. Fontos tudni, hogy az Instagram erőteljesen harcol az álprofiok ellen, így mindenképpen valós felhasználóval, igazolható névvel indíts profilt. Ha már van ilyen profilod, akkor görgess lejjebb a tippekhez. Ha nincs, akkor máris mutatjuk, hogy mit kell tenned:

 

  1. Először is töltsd le  az Instagram applikációt okostelefonodra (iOS és Android készülékekre is elérhető, és sok okostelefonon gyárilag rajta van).
  2. Ez után regisztrálj egy új fiókot az alkalmazásban, és töltsd ki céged alapadatait. Ezt megteheted asztali számítógépen is, de a következő lépéshez előtted kell legyen a telefonod.
  3. Az Instagram mobilalkalmazásán belül koppints a profilodra a jobb alsó sarokban, majd a jobb felső sarokban a hamburger ikonra, ismét a jobb alsó sarokban válaszd a Beállítások opciót – ahogy az alábbi kép is mutatja – , majd a menüben koppints a Fiók opcióra, azon belül pedig válaszd a Váltás üzleti fiókra opciót. 
  4. Ez után kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.

Ha üzleti Instagram fiókod készen áll, akkor indulhat az Instagram marketing! Lássuk, hogy mi mindennel viheted sikerre márkádat a világ legnagyobb képes közösségi platformján!

 

Tippek a hatékony Instagram marketinghez

 

1. Tűzd ki marketing céljaidat az Instagramon

Rengeteg megkeresés érkezik hozzám az ajánlatkérő formon keresztül, melyben arra kér egy cég, hogy szerezzünk vállalkozásának több Instagram követőt. Mindig megkérdezem ilyenkor, hogy valóban ez-e a célja? Mennyi kenyeret tud majd venni Instagram követőkből a boltban? Bár nekem több, mint 30.000 követőm van Instgaram profilomon, direktben azonban még egy likeot sem adtam el. 

 

Az ilyen megkereséseknek is azt szoktam mondani, mint mindenkinek, aki hatékony marketing kommunikációba kezd: online marketing stratégia nélkül a rajongók szinte semmit nem érnek. Mint minden másik közösségi platform az Instagram is egy eszköz, és egy eszközt csak úgy használhatsz hatékonyan, ha tudod, hogy mit szeretnél elérni vele. Az „Instagram marketing” fogalma valójában több mindent jelenthet attól függően, hogy kit kérdezel meg róla.

 

Egyeseknek például a márkaépítésben merül ki, míg mások új érdeklődőket (leadeket) szeretnének szerezni márkájuk számára, de vannak olyanok is akik közvetlenül próbálják értékesíteni kínálatukat az Instagramon. Persze nem kötelező kizárólag csak egyre koncentrálni ezek közül, de ha nem tudod, hogy mit szeretnél elérni, akkor sosem tudod majd, hogy jó úton haladsz-e, és valószínűleg sosem sikerül majd.

 

Ha nem csak likeokat szeretnél, hanem valódi árbevétel növelő pnline marketinget, keress meg most! Kattints IDE! 

 

2. Tudd, hogy kiknek szólnak marketingüzeneteid

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az Instagram marketingből, akkor tudnod kell, hogy kiket érhetsz el a platformon, azaz hogy kikből áll célközönséged.

 

Köztudott tény az Instagramról, hogy a legaktívabb felhasználók a 18-29 éves korosztály képviselői, és hogy a városlakók között többen használják a platformot, mint a külvárosiak és a vidékiek (továbbá az Egyesült Államokban a legnépszerűbb, habár ez nem feltétlenül releváns számodra).

 

Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az Instagrammal csak huszonéves nagyvárosi amerikaiakat érdemes megcéloznod. Az egyik legelső lépésként tudnod kell definiálni célközönségedet, hogy olyan tartalmakat készíthess az Instagramra, amikkel felkeltheted az érdeklődésüket. Ezek az információk sokat segítenek majd Instagram hirdetéseid elkészítésekor is.

 

3. Optimalizáld márkád üzleti Instagram profilját

Márkád Instagram bemutatkozása („bio”) legfeljebb 150 karakter hosszú lehet, ami nem kínál túl sok mozgásteret egy megnyerő szöveghez. Éppen ezért fontos, hogy hatékonyan használd fel ezt a keretet, és jó első benyomást tégy a profilodra érkező felhasználókra. Használd ezt a szöveget arra, hogy megmutasd márkád személyiségét, és közöld az emberekkel, hogy miért érdemes követniük márkádat az Instagramon. Az, hogy milyen célt szánsz Instagram profilodnak dönti majd el, milyen szövegeket kell ide írj. 

 


Szerencsére Instagram profilodon más szöveges mezők is vannak, amikkel további információkat közölhetsz a felhasználókkal:

 

  • Név: Ez a kereshető szöveges mező legfeljebb 30 karakter hosszú lehet.
  • Felhasználónév: Egy másik kereshető szöveges mező, ami szintén 30 karakter hosszú lehet.
  • URL cím: Egy kattintható URL, ami webhelyed bármely oldalára mutathat (de lehet YouTube vagy más link is).
  • Kategória: Ez egy kifejezetten üzleti fiókhoz kapcsolódó mező, ami céged jellegéről tájékoztatja a felhasználókat.
  • Elérhetőségek: Megmutathatod a felhasználóknak, hogy hol találhatnak meg.
  • CTA gombok: Ezek a felhívásgombok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy közvetlenül is felvehessék veled a kapcsolatot az Instagramon.


4. Állíts be egy jó profilképet

Márkaként a legésszerűbb választás a logót beállítani Instagram profilképnek, ez alapján sokkal könnyebben felismerik majd az emberek, és hitelesebbé is teszi jelenlétedet a platformon.

 

Az Instagram profilkép méretei kissé kuszák. Habár a kép maga egy 110x110 pixeles méretű körben jelenik meg, az Instagram valójában egy 320x320 pixeles másolatot tárol a képről a szerverén. A legjobb minőség érdekében tehát te is 320x320-as méretű profilképet tölts fel, ami jól mutat körkörösen megvágva is. Ha logód szögletes, akkor egészítsd ki az éleit, hogy látható és felismerhető maradjon.

 

5. Kínálj látványos tartalmakat követőidnek

Az Instagram egy ízig-vérig vizuális platform, amin csak a legmutatósabb képes és videós tartalmakra figyelnek oda az emberek. Habár a legjobb döntés egy profi fotósra bízni Instagram portfóliód elkészítését, nem realisztikus elvárás, hogy egy ilyen szakember az összes kép elkészítéséhez jelen legyen. Sok képet magadnak kell majd elkészítened, és ilyenkor ügyelned kell az alany beállítására, a fényekre és az élességre is.

 

Persze egy technikailag kiváló kép sem ér sokat, ha tartalmilag nem kínál értéket. Egy igazán jó kép egy egész történetet elmesél, vagy legalább is sejtet valamit, és izgalomba hozza közösségedet. Ez az Instagram marketing egyik alappillére.

 

Függetlenül attól, hogy milyen jellegű cég vagy és mivel foglalkozol, számos vizuális tartalom van, amit megoszthatsz az Instagramon. Ilyenek például a kulisszák mögötti képek munkatársaidról munka közben, az idézetekkel ellátott képek, az újraosztott felhasználói tartalmak, tájékoztató jellegű és instrukciós képek és persze ezek videós formái is.

 

 

6. Alkosd meg márkád Instagram „kinézetét”

Ez az Instagram marketing egy ritkán emlegetett, ámde annál fontosabb eleme. Nem elég tudni, hogy milyen tartalmakat publikálsz majd, ugyanis azt is el kell döntened majd, hogy hogy nézzen ki profilod. Hogy miért? Mert a különböző színek képesek befolyásolni az emberek vásárlói döntéseit!

 

Fontos tehát, hogy válassz egy tetszőleges vizuális stílust képeid számára, és az összes feltöltött tartalmadhoz azt használd a későbbiekben. Ez lehet egy előre elkészített effekt a preferált képszerkesztődben, amit minden elkészített képedre pillanatok alatt ráhúzhatsz majd. 

 

Ügyelj arra, hogy a képek egy összefüggő színvilággal kerüljenek fel márkád profiljára, hogy könnyedén felismerhetők legyenek, bárhol is találkoznak velük a felhasználók.

 

7. Írj megnyerő képfeliratokat

Az, hogy az Instagram egy vizuális platform még nem jelenti azt, hogy a jól megírt szövegeknek nincs szerepük rajta. Épp ellenkezőleg: márkád hangja épp olyan fontos része az Instagram marketingnek, mint a kép világ, amit követőid elé társz, és ugyan olyan összefüggő is kell, hogy legyen.

 

Az Instagram képfeliratai (a képek mellé írható szövegek) legfeljebb 2.200 karakter hosszúak lehetnek, így nem csak rövid üzeneteket kommunikálhatsz velük, hanem egész kis történeteket is elmesélhetsz bennük. Fontos azonban észben tartani, hogy a képfolyamukat görgető felhasználók csak a képfelirat első két sorát láthatják a képek alatt, a szöveg többi részéért viszont már koppintaniuk kell.

 

Mivel az emberek többsége csak gyorsan átfutja a képfolyamot, ügyelj rá, hogy legfontosabb mondanivalód az első két sorba beleférjen, még ha hosszabb szöveget is írsz a feltöltésedhez.

 

Instagram bejegyzéseid képfeliratait érdemes 140-150 karakteresre fogni, hirdetéseidnél pedig próbáld 125 karakterbe belefoglalni mondandódat. Ha ennél több szöveget szeretnél mellékelni, azzal sincs semmi baj, csak győződj meg róla, hogy az extra olvasnivaló értékes legyen a felhasználók számára.

 

 

8. Használj hashtageket, de ésszel!

A hashtagek az Instagram marketing nélkülözhetetlen eszközei, hiszen fellelhetőbbé teszik tartalmaidat az érdeklődő felhasználók (és lehetséges ügyfelek) számára. Egy Instagram bejegyzésben legfeljebb 30 hashtaget helyezhetsz el, de ilyen sokra sosem lesz igazán szükséged.

 

Sokkal realisztikusabb stratégia minden bejegyzésedhez 5-10 hashtaget mellékelni. Ha ennél többet használsz, azt sokan erőltetett hashtaghalmozásnak vehetik, ha pedig a tartalomhoz nem kapcsolódó hashtageket is mellékelsz, akkor a felhasználók beállíthatják maguknak, hogy ne jelenjenek meg többé tartalmaid nekik az adott hashtagre.

 

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni belőlük, válassz a tartalomhoz kapcsolódó, az iparágadra vonatkozó hashtageket, és kerüld azokat, amik kifejezetten kedvelésre, követésre buzdítják a felhasználókat.

 

 

9. Légy aktív

Az Instagram egy közösségi hálózat, ahol csak úgy számíthatsz aktivitásra célközönségedtől, ha Te magad is aktívan vagy jelen rajta. A minőségi bejegyzések posztolása csupán az első lépése ennek – ez után azonban reagálnod kell a beérkező hozzászólásokra, és az sem árt, ha márkád nevében mások tartalmaihoz is hozzászólsz. Ez utóbbi segít, hogy márkád híre még többekhez eljusson a platformhoz, és még csak nem is kell hozzá semmilyen reklámszöveget használnod. Csak légy jelen és légy aktív!

 

Ha valaki megjelöli márkádat egy bejegyzésében, nézz utána, hogy nem-e tudnád megosztani ezt a tartalmat saját profilodon is. Ezek a felhasználói tartalmak nagyon hasznosak, hiszen sokkal hitelesebbé teszik márkádat az érdeklődők szemében.

 

10. Használd az Instagram történeteket

Ha az Instagram marketing a téma, akkor muszáj szót ejteni a történetekről is. Ezek a kérészéletű tartalmak a platform legnépszerűbbjei közé tartoznak, és temérdek márka használja őket rendszeresen stratégiája részeként.

 

A történetek sajátossága, hogy mindössze 24 óráig maradnak láthatók márkád Instagram profilján (hacsak nem archiválod őket valamilyen módon). Átmeneti jellegűk miatt nem kell, hogy olyan kiváló minőségűek legyenek, mint rendes feltöltéseid, és a felhasználók valójában el is várják, hogy ezek nyersebb és „valódibb” tartalmak legyenek.

 

A történetek tökéletesek arra, hogy váratlan pillanatokat ossz meg követőiddel, de ezen kívül számos egyéb célra is használhatod őket:

 

  • Mesélj el egy történetet: Nem meglepő módon a történetek kiválóak arra, hogy vizuális módon, képek és/vagy rövid videók formájában mutass be egy folyamatot és mesélhess el egy történetet.
  • Használd az interaktív funkciókat: A történetekben interaktív szavazásokat és kérdéseket helyezhetsz el, amikre követőid közvetlenül a történetek nézegetése közben reagálhatnak.
  • Próbálj a személyes kapcsolatokra hatni: Az Instagram történetek rengeteg közvetlen üzenetet szerezhetnek profilodnak, és megerősíthetik ügyfeleid márkád iránt márkádba vetett hűségét is.
  • Használj CTA-kat, ahogy az alábbi ábra is mutatja: Habár az Instagram történetekben felhúzással meglátogatható linkeket is elhelyezhetsz, ne támaszkodj kizárólag ezekre – konkrétan hívd fel a figyelmüket a történetekben arra, hogy miért érdemes ellátogatniuk a linkre.
  • Légy összefüggő: Habár az Instagram történetek kötetlenebbek, mint a márkád profiljára feltöltött maradandó tartalmak, azért ügyelj rá, hogy stílusukban és kinézetükben passzoljanak márkádhoz.

 

 

11. Használd az Instagram Shoppingot

Ha csak egy funkciót kellene választanunk, ami miatt megéri az Instagram marketinggel foglalkozni (és persze ennél jóval több van), akkor ez lenne az. Az Instagram Shopping segítségével feltüntetheted termékeidet a bejegyzéseidben, amiket a felhasználók közvetlenül az Instagramon belül meg is vásárolhatnak tőled.

 

Ez egy nagyon fontos és hasznos funkció, hiszen a bejegyzéseidből másképpen nem tudsz hivatkozni webáruházadra. A Shopping továbbá a történetekben is működik.
 

Instagram

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 11

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.