Kiterjesztett valóság az okostelefonodon – a Google és a Niantic Labs átütő sikere a térképen
A Niantic Labs a Google belső játékfejlesztő stúdiójaként nem csak egy, mára már milliós nagyságrendű embercsoportot érdeklő, kiterjesztett valóságban játszódó MMO játékot fejlesztett, de egyben a világ legötletesebb bujtatott hirdetését is szabadjára engedte – az egész világon.
A Niantic Labs és az AXA biztosító közös projektjeként született meg az Ingress, amely három év alatt valóban közel egy milliárd felhasználóra nőtte ki magát! Ha Te is az ügynökök egyike vagy, már tudod is miről szól a cikkünk…
Az Ingress átütő sikere - milliárdos felhasználó szám, akiknek az AXA mindenhol megjelenik - és még csak nem is zavarja őket!
Az AXA együttműködésével létrejött a kiterjesztett valóság – ahol a csatlakozott ügynökök a való világot máris másként kezdték látni: elfoglalandó portálok, field-ek százai jöttek létre a nagyobb városokban, és csupán pár hónap alatt 600,000 Ingress játékos versengett a létrehozott portálok elfoglalásáért vagy éppen megvédéséért, és ez idő alatt több, mint 5 millió AXA Shieldet helyeztek el a portálokba…
A játék egyik fő eleme ugyanis, a Portálok megvédeni hivatott AXA shieldek, azaz pajzsok futótűz-szerűen terjedni kezdtek, ahogy a márka elnevezése is. Hamarosan az AXA szóról pedig minden játékosnak a pajzs, a biztonság jut eszébe – a kifejezés pedig ezekkel a fogalmakkal azonosul.
Mike Quigley, a Niantic Labs marketing igazgatója elismerte, hogy az AXA-val közös projekt sikere alapján több hasonló együttműködést is terveznek a közeljövőben – bevezetésre kerül például a játékba a MUFG kifejezés, amely a Mitsubishi Bank hírnevét hivatott növelni, és a japán Softbank is helyet kap majd a játékban.
A találékony igazgató szerint az Ingresshez hasonló kiterjesztett valóságban történő játékok új értékeket képesek teremteni a felhasználók számára. A felületnek köszönhetően az AXA sokkal belsőségesebb kommunikációt folytathat a felhasználókkal – hiszen éppen a jó helyen, a jó időpontban éri el őket.
De mi volt a felhasználók reakciója az AXA reklám megjelenésére?
Természetesen mint minden hirdetési forma esetében, itt is különösen fontos azt vizsgálnunk, hogy hogyan reagált a célközönség az AXA megjelenésére. Quigley elmondása alapján a reakció és a visszajelzések abszolút pozitívak voltak – állítása szerint a játékosok szeretik az AXA hatalmát a játékban, és nagyra értékelik a márka kreatív elhelyezését a játékban. A marketing igazgató szerint a felhasználók kiválóan társították a Shield elnevezését a Biztosítóéval, sőt, több esetben előfordult hogy a játékosok a biztosító logoját önmaguktól integrálták a játékba, úgynevezett „field art” útján.
"Az első olyan biztosító cég, amely a való világban, és a kiterjesztett valóságban is megvéd!"