Frissebb cikkeink Influencer marketing témában:
Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése
Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?
A nemzetközi marketingszakma ezen okok miatt az évtized legnagyobb lehetőségének tartja az influencer vagy más néven befolyásoló marketinget. Az influencer marketing egy közvetlen kapocs a fogyasztók és brand-ek között, mely során a véleményvezér a márkás tartalmakat a közösségi médián keresztül kommunikálja saját követőinek.
Sok marketinges még bizonytalan az új trenddel kapcsolatosan, de be kell látnunk, hogy a manapság már nem az idősebb generáció diktálja az iramot. Az Y generáció számára a jövőben már csak ezeken a csatornákon keresztül kommunikálhatunk.
A legjobb példa erre a Facebook által pár hete elindított Szülő portál, mely egy üdvözölni való kezdeményezés. Találtam egy ilyen pontot, mely így szól: kérd meg gyermekedet, hogy mutassa meg neked a Facebook használatát…Jót nevettem rajta magánemberként, de marketinges szemmel azonnal levontam a konklúziót: már a Facebook is úgy gondolja, hogy a 30-as, 40-es korosztály technikailag kicsit le van maradva…
# 1 A World of Mouth ereje
A McKinsey tanulmánya megállapította, hogy egy szájról szájra terjedő reklám kétszer annyi realizált értékesítést produkál, mint a klasszikus fizetett reklámok. Ráadásul az így szerzett vásárlók lojalitása magasabb, tehát könnyebben válnak rendszeres fogyasztójává termékeinknek.
#2 A közösség ereje
Az online világ a Social Media felé tolódik, és az üzletnek követnie kell. A Salesforce jelentése alapján jövőre a nagy márkák legalább 70 %-kal növelik marketing költéseiket ezeken a platformokon. A közösségi média nem egy alternatíva lesz a hagyományos médiák helyett: teljesen átveszi a hatalmat.
A vásárlási döntések is megváltoztak az új irányvonalnak köszönhetően: a Social Media korszak előtt a potenciális vásárló a hirdetésekből, és vagy közeli ismerősöktől tájékozódott- manapság van lehetősége felvenni a kapcsolatot (Facebook zárt csoportok stb.) a Social Media segítségével más felhasználókkal, akik megosztják a tapasztalataikat pld. egy termék használatáról.
Az emberek elvárják, hogy egy márka interaktívan kommunikáljon velük, szórakoztasson, tájékoztasson, ne rábeszélje őket termékeire. Ez a paradigmaváltás óriási potenciált rejt magában, ezért van szüksége a márkáknak olyan stratégiai partnerekre, akik hatalmas befolyással rendelkeznek az Social Media-ban.
Egy külföldi példa: 50 influencer tett közzé képeket magáról, ugyanazt a Lord & Taylor darabot viselve. A ruha a következő hétvégén még a raktárakból is kifogyott!
#3 Az újdonság ereje
A marketingesek még csak tapogatóznak az influencer marketing világában, tehát ugyanaz az a folyamat játszódik le, mint minden más terület esetében: a korán ébredők még alacsony költségekkel tudnak beszállni. Amikor a Facebook elindította a hirdetési felületét, az első hirdetők rekord hozamot tudtak produkálni kis ráfordítással – de ez a tendencia napjainkra teljesen megfordult. Ne feledjük, a klasszikus közgazdasági törvények még mindig működnek!
#4 A natív reklám tündöklése
A vásárlók unják, és belefáradtak a klasszikus hirdetésekbe. A Yankelovich piackutató cég adatai alapján, egy átlag amerikai naponta 5000 hirdetéssel találkozik naponta. Ez egy óriási szám, nem meglepő, hogy az emberek előszeretettel használnak reklámblokkoló alkalmazásokat.
A kutatás arra is rámutatott, hogy a válaszadók csupán 14 %-a emlékezett az utolsó hirdetésre amit látott. Ez azt jelenti, hogy kialakult az egyénekben egy ellenállás az őket bombázó információk kivédésére, melyet a szakma egyszerűen „banner vakság”-nak hív.
Ezek az adatok megerősítik azt a tényt, hogy a natív reklámoké, és az influencer marketingé a jövő. A specializált témára épülő oldalakon, vagy az influencer-ek által nyilvánosságra hozott szponzorált posztokat, cikkeket, képeket az emberek szívesebben osztják meg, mert bíznak annak hozzáértésében aki közzétette.
#5 Organikus SEO előnyök
Az influencer marketing minden eddig felsorolt előnye mellett van még egy, amit nem lehet kihagyni a listából: és ez a SEO. Minél több ember beszél a Social Mediaban egy márkáról, az annál előkelőbb helyen fog szerepelni a Google keresési listáján. A világ 20 legnagyobb brand-jének találatai 25 % -ban azok az üzenetek, melyeket a user-ek kommunikálnak a közösségi felületeken.
Az influencer marketing nemzetközi viszonylatban egyelőre gyerekcipőben jár, Magyarországon pedig még most bontogatja szárnyait. Úgy gondolom, hogy nemcsak a nagy márkáknak kell felkészülniük a változásokra, a kis vállalkozások is jobb, ha már most átgondolják, milyen marketing stratégia alapján fognak dolgoznak a jövőben.