Minek nevezzük azt, amikor egy érdeklődő látogató érkezik webhelyedre?
Fél sikernek.
Lehetnek bármilyen csalogatóak hirdetéseid vagy közösségi médiás bejegyzéseid, de ha a webhelyedre látogató felhasználók nem konvertálnak, akkor hiába volt minden erőfeszítés és befektetett összeg, amivel idáig csalogattad őket.
De mit jelent az, hogy egy látogató vagy felhasználó „konvertál”? Mi az a konverzió? Leegyszerűsítve a konverzió az, amikor egy webhelyedre látogató személy valami olyan lépést tesz ott, amire rá szeretnéd venni őt. Céged illetve webhelyed jellegétől függően más és más tevékenységek számíthatnak konverziónak. Webáruház esetén például termékvásárlás, szállodáknál szobafoglalás illetve rendezvényhelyszín ajánlatkérés lehet konverzió, de egy kitöltött űrlap, vagy hírlevélre való feliratkozás is lehet webhelyed (vagy egyik aloldalának) célja.
Ahhoz, hogy kiderítsd, webhelyed mely oldalai konvertálhatnak jól (és hogy hol maradsz le a legtöbb konverzióról) érdemes egy kicsit áttanulmányozni a webhely analitikáját (például a Google Analytics eszközzel). A lényeg hogy kiderítsd, látogatóid hol töltik a legtöbb időt webhelyeden, mert ott lesz a legtöbb esélyed arra, hogy megnyerd őket.
Mindig van hová fejlődni – nincs olyan konverziós arány, ami ne lenne javítható. De hogyan? A kérdés jogos. Lassan 20 éve foglalkozunk marketinggel és tíz éve vendéglátás és turizmus marketinggel. Összegyűlt rengeteg tapasztalat, így ezekből adjuk meg a választ, 20 rövid pontba szedve. Lássuk, hogy mi az, amit a legjobban konvertáló webhelyek jobban csinálnak másoknál.