Az online hírnévkövetés a sikeres egészségügyi marketing mindhárom alapfeltételéhez hozzájárul – ezek a következők:
- Egy elégedett és hűséges pácienskör
- Ragyogó online hírnév
- Stabil online jelenlét
Mai cikkünkben kifejezetten az online jelenlétről olvashatsz.
Az észrevétlen visszajelzések hatása egészségügyi márkádra
Az online hírnév nyomon követésével tehát kiderítheted, hogy pácienseid miért (vagy miért nem) pont a te praxisodat választják.
Az online vélemények nyomon követése
Elsőre biztosan hatalmas feladatnak hangzik nyomon követni mindazt, ami praxisodról elhangzik az interneten. Szerencsére a modern technológiának köszönhetően sokkal egyszerűbben megfigyelheted online hírnevedet.
1. Google Alerts
A Google Alerts egy egyszerű és ingyenes eszköz az online hírnév nyomon követésére. Segítségével tetszőleges kulcsszavakat választhatsz ki (pl. praxisod nevét, egyedi szolgáltatásaidat, elhelyezkedését stb.), és az eszköz összegyűjti, majd emailben elküldi neked ezek említéseit az internetről. Ne feledkezz meg a gyakran félregépelt említésekről sem.
Ha igazán alapos szeretnél lenni, akkor akár versenytársaid említéseire is értesítéseket állíthatsz be, hogy kideríthesd, miket mondanak róluk pácienseik az interneten.
2. Véleményező webhelyek
Több webhely is lehetővé teszi a páciensek számára, hogy megoszthassák véleményeiket egészségügyi szolgáltatóikról. Ezek között mindenképpen érdemes megemlíteni a Google-t és a Facebookot is. Sok ilyen véleményező webhely még értesítést is küld, ha új visszajelzést ír valaki praxisodról.
Amikor felkéred pácienseidet, hogy osszák meg véleményüket az interneten, akkor általában érdemes az egy vagy két legfontosabb felületre irányítani őket. Persze még így is lesznek olyanok, akik máshol írnak visszajelzést praxisodról, ezért fontos, hogy minden platformot rendszeresen ellenőrizd.
Egyes véleményező webhelyeken továbbá a felhasználók is létrehozhatnak profilokat a praxisoknak, ezért még olyan felületeken is jelen lehetsz, amelyekre nem te regisztráltad egészségügyi márkádat.
3. Közösségi média
Egyes páciensek közösségi profiljaidat célozzák meg véleményeikkel. Természetesen ezeket a visszajelzéseket is épp olyan komolyan kell venned, mint az összes többit.
Első körben csak az ezeken a hálózatokon létrehozott oldalaidat kövesd figyelemmel, majd terjeszd ki megfigyelésedet a keresésekre, a helyi címkékre, a hashtagekre és akár versenytársaidra is.
Egyes eszközök kifejezetten a közösségi médiás említéseidet segítenek nyomon követni. Ezek általában egyetlen központi felületen gyűjtik össze azon kifejezések előfordulásait, amelyeket beállítottál nekik.
4. Blog
A blogok nagyszerű lehetőséget kínálnak a pácienseid számára fontos, illetve a praxisoddal kapcsolatos témák megosztására.
Fontos azonban észben tartani, hogy a blogbejegyzések hozzászólásai között rendszeresen előfordulhatnak spam jellegű üzenetek is, így ezeket a visszajelzéseket is muszáj lesz figyelemmel követned és moderálnod online hírneved megőrzése érdekében.
Egy elhanyagolt blog azt a látszatot kelti az érdeklődők szemében, hogy nem törődsz közösséget véleményeivel és visszajelzéseivel.
5. Partnerek
Amennyiben praxisod más cégekkel, praxisokkal vagy egyéb partnerekkel is együttműködik, fontos, hogy az ő hírnevüket is figyelemmel kövesd, még ha nem is olyan részletesen, mint a sajátodat.
Ha valamelyik partnered számos negatív visszajelzést kapott az interneten, vagy nem kezeli megfelelően ezeket a véleményeket, akkor előfordulhat, hogy ezzel saját praxisodra is rossz fényt vetnek majd.
6. Véleményfigyelő szoftverek
Egyes szoftverek kifejezetten azért jöttek létre, hogy az interneten közzétett véleményeket figyeljék meg, és gyűjtsék őket össze egy helyen. Ezek a szoftverek olykor még a negatív visszajelzéseket is képesek felismerni, és automatikusan figyelmeztetnek, ha valami a figyelmedet igényli.