AMP - Helyi online marketing tippek | Ötletek helyi vállalkozásoknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Helyi online marketing: 5 tipp a hatékony helyi SEO-hoz és keresőmarketinghez
2022/10/05
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A láthatóság mindig is fontos sikertényező volt az üzletek számára. Egy olyan összcsatornás világban azonban, amiben az ügyfelek figyelméért folytatott verseny hevesebb, mint valaha, a láthatóság biztosítása komoly kihívást jelent a cégek számára.

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Egy helyi online marketing stratégiával azonban sokkal több beleszólásod lehet abba, hogy ügyfeleidben milyen kép alakul ki márkádról, aminek a konverzióidra is pozitív hatása lesz.


Az ügyfélélmény ugyanis manapság már nem csak a fizikai üzletekben létező fogalom. Már akkor kezdetét veszi, amikor egy lehetséges vásárló ellátogat márkád webhelyére, illetve az után is tart, hogy befejezte a vásárlást.


A különböző csatornákon kialakított láthatóságod az új ügyfelek megszerzéséhez és a meglévők megtartásához is nélkülözhetetlen.

 

Mi az a helyi online marketing?

A helyi online marketing azon módszerek gyűjtőneve, amelyekkel a kisebb cégek igyekeznek fellendíteni online láthatóságukat.


Valahányszor egy felhasználó a közelében vagy egy adott területen keres magának szolgáltatókat, akkor helyi jellegű keresést végez. A helyi online marketing az ilyen keresésekre segít megjelenni.


A bevált módszerek alkalmazásával a te vállalatod is az a helyi keresések első találatai között jelenhet meg. Ez mind az online, mind a bolti forgalmat és konverziókat is fellendítheti.

 

Hogyan érhetem el, hogy többen találjanak rá vállalatomra az interneten?

A helyi online marketing során biztosítanod kell, hogy a Google minél könnyebben hozzáférhessen vállalatod adataihoz, illetve, hogy meggyőződhessen ezek hitelességéről. Egy jó SEO tanácsadó ebben sokat tud segíteni, ha nincs elegendő időd vagy energiád foglalkozni vele. 


Íme néhány hasznos tipp ehhez.

 

1. Frissítsd Google Cégprofil adatlapodat

Amikor rákeresel valamilyen szolgáltatásra a Google-on, jó eséllyel néhány helyi találat is megjelenik majd a felsorolt opciók között. Ez a Google „helyi csomagja”, és ha sikerül bejutnod közéjük, akkor fokozott láthatóságra és forgalomra számíthatsz majd.
Ahhoz, hogy megjelenhess a Google helyi találatai között, szükséged lesz egy ingyenes Google Cégprofil (korábban Google Cégem) adatlapra. Az adatlap létrehozása persze nem elegendő az előkelő rangsoroláshoz:
•    Töltsd ki alaposan adatlapodat, és add meg céged minden fontosabb jellemzőjét (cím, telefonszám, rövid leírás, URL cím stb.)
•    Tölts fel képeket cégedről, kínálatodról, alkalmazottjaidról és minden egyébről, amit szeretnél megmutatni egy érdeklődő vásárlónak.
•    Ellenőrizd rendszeresen adatlapodat, és győződj meg róla, hogy minden adat friss és naprakész legyen, különös tekintettel a nyitvatartásra.
 

 

2. Végezz helyi SEO-t webhelyeden

A felhasználók nagy része az interneten talál rá új helyi cégekre. Éppen ezért, ha nincs erős online jelenléted, akkor rengeteg üzleti lehetőségről maradsz majd le.


Miután optimalizáltad Google Cégprofil adatlapodat, a következő lépés meggyőződni róla, hogy céged neve, címe és telefonszáma pontosan ugyan úgy szerepeljen webhelyeden és az interneten mindenütt, mint ahogyan azt adatlapodon adtad meg.


Szintén segíthet a helyi optimalizálásban, ha strukturált adatjelöléseket használsz webhelyed tartalmaiban. Ehhez a Google által is támogatott Schema szabványt érdemes alkalmazni, amivel lényegében különféle extra adatokat biztosíthatsz a keresőmotoroknak tartalmaidról. Ezek az adatok segíthetnek a Google-nak, hogy tartalmaidat a megfelelő helyi keresésekre jelenítse meg találatokként.

 

3. Alkalmazz bevált SEO taktikákat

Helyi SEO csak akkor lehet igazán hatékony, ha webhelyed „általános” keresőoptimalizálása is rendben van. Az alapvető, bevált SEO taktikák nélkül hátrányba kerülsz majd más, jobban optimalizált webhelyekkel szemben.


Lássuk tehát a legfontosabb bevált SEO taktikákat:

 

Kulcsszó az URL-ben

Az URL-ben elhelyezett kulcsszavakból a keresőmotorok látni fogják, hogy webhelyed logikus szerkezettel épül fel. Ha például éttermed étlapját szeretnéd bemutatni, akkor az URL közvetlenül utaljon az oldal tartalmára: „etteremwebhelye.hu/etlap”.


Ha étteremláncod több helyszínen is jelen van, akkor érdemes az URL-ben ezen helyek nevét is feltüntetni, például: „etteremwebhelye.hu/Eger”.

 

Title tag

A title tag az a tartalomcím, amely a böngésző címsorában és a keresőmotorok találatai között is megjelenik a felhasználók számára. Az előkelő rangsorolás érdekében fontos, hogy ebben a címben is szereplejen az az elsődleges kulcsszó, amire meg szeretnél jelenni a keresőtalálatok között.

 

Meta description

A meta description, azaz meta leírás egy rövid szöveges összefoglaló az adott oldal tartalmáról. Hacsak a Google nem talál jobb szövegrészlet a tartalomból, ezt a leírást jeleníti meg a keresőtalálatok között.


A meta descriptiont érdemes legfeljebb 160 karakter hosszúra megírni, különben a Google elrejti a szöveg végét. Fontos továbbá, hogy a kulcsszó ebben is megjelenjen, mert habár a rangsorolásban nem játszik szerepet, az átkattintási arányokon sokat javíthat.

 

Alt szöveg

Egy „alt” HTML tulajdonsága egy rövid szöveges leírás a kép tartalmáról. Ezek a szövegek teszik lehetővé a keresőmotorok számára, hogy azonosítani tudják, mi látható egy-egy képen, és megjeleníthessék azokat a releváns keresésekre. Ehhez persze fontos, hogy releváns kulcsszavakat is tartalmazzon.


De nem csak ezért fontos, hogy megadd feltöltött képeid „alt” szövegét, hanem azért is, mert a felolvasót használó látássérült felhasználók is így tudják majd csak értelmezni, hogy mit ábrázolnak webhelyed képei.

 

4. Regisztrálj webes cégjegyzékekbe

Volt idő, amikor a Google internetes címtárakba elhelyezett hivatkozásokat is figyelembe vette a rangsoroláskor. Manapság ezek a hagyományos címtárak nem érnek semmit, hiszen túl egyszerű volt visszaélni velük. Ha azonban egy nevesebb cégjegyzékbe regisztrálod vállalatodat (pl. a már említett Google Cégprofil vagy TripAdvisor), akkor némi előnyhöz juthatsz a versenytársakkal szemben.

 

5. Figyelj az online véleményekre

A fogyasztók közel vele osztja meg véleményét az interneten egy vásárlást követően. A vásárlók többsége továbbá egészen addig nem hajlandó meghozni döntését, amíg el nem olvasta mások véleményét egy adott termékről, szolgáltatásról vagy márkáról. Egyesek egyenesen kerülik azokat a márkákat, amikről semmilyen értékelést vagy véleményt nem találnak az interneten.
A vélemények tehát nagyon értékesek és sokat tehetnek vállalatodért – főleg, ha pozitívok.


Azt persze nem befolyásolhatod, hogy egy ügyfél milyen véleményt ír majd rólad, azon viszont sok múlik, hogy hogyan reagálsz erre a megnyilvánulásra.


A negatív vélemények teljesen természetesek, és sokan gyanúsnak is tartják, ha egy cégnek csak 4-5 csillagos értékelései vannak. A negatív vélemények tehát hitelesebbé, átlátszóbbá tehetik márkádat.


Fontos azonban, hogy hogyan reagálsz ezekre a visszajelzésekre, hiszen minden egyes vélemény (a pozitívok és negatívok is) lehetőséget nyújtanak arra, hogy megmutasd, mennyire fontosak is számodra ügyfeleid.


Válaszolj tehát minél előbb a negatív visszajelzésekre. Légy higgadt, türelmes és professzionális. Ezt követően keresd fel az ügyfelet valamilyen privát csatornán, és egyeztess vele a megoldás ügyében.


Ha pedig valaki véleményt ír rólad a Google-on, akkor jelentsd azt a platformnak.
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.