De miért? Gondolj csak bele: amikor az ember egy idegen városban jár, és úgy érzi, hogy megérkezett az ebédidő, akkor elég csak előkapnia a mobilját, beírni a keresőbe, hogy „éttermek Eger” és máris megjelenik neki a legjobb egri éttermek listája. Bizonyos esetekben a város nevének hozzáadására sincs szükség – ha a mobil GPS-e aktív, a kereső általában tudja, hogy honnan kell találatokat összegyűjtenie.
Ezt a kényelmet jelenleg nem lehet más módszerekkel felülmúlni. Eltekintve, hogy mindenki zsebében ott figyel manapság egy okostelefon, egyértelmű, hogy egyre többen használják ki a helyi mobilos keresés lehetőségét. Ebből következik persze, hogy ha online jelenléteddel szeretnél a mobilfelhasználók köreiben is érvényesülni, akkor webhelyednek optimalizáltnak kell lennie az ilyen keresésekre is (ennek több oka is van - ezekről ITT olvashatsz)
A probléma forrása leggyakrabban az, hogy az webhelytulajdonosok nincsenek tisztában a mobilos optimalizáltság fontosságával, vagy egyszerűen nem tudják, hogy hogyan kezdjenek hozzá. A következő sorok azoknak szólnak, akik szeretnék webhelyüket láthatóbbá tenni a helyi mobilfelhasználók számára.