A hashtageket (a # jellel megjelölt szavakat) először a Twitteren kezdték el széles körökben alkalmazni, de manapság már minden valamirevaló közösségi platformon találkozhatsz velük, beleértve a Facebookot, az Instagramot, a TikTokot és a YouTube-ot is. Ezeket a kattintható címkéket te is hatékonyan alkalmazhatod közösségi stratégiáidban, ha tisztában vagy az aktuális trendekkel.
Szóval hogyan szerezhetsz több aktivitást, követőket és akár új ügyfeleket is a #hashtagekkel? Az alábbiakban erről lesz szó!
Mi az a hashtag?
A hashtag egy olyan szó vagy kifejezés, amely egy # jellel (számjel) kezdődik. A közösségi platformokon arra szokás használni őket, hogy egy-egy bejegyzést könnyebben felfedezhessenek azok, akiket érdekelhet az adott téma. A hashtagek továbbá interakciókra (kattintások, megosztások stb.) segítenek ösztönözni a felhasználókat.
A hashtagek működése
Egy hashtag létrehozásához nincs más dolgod, mint egy #-t írni egy szó elé, például #instagram. Ilyenkor a szó egy linkké alakul át, amire rákattintva a felhasználók az összes többi nyilvános tartalmat is megtekinthetik, amelyek tartalmazzák ezt a hashtaget. Ez lehetővé teszi, hogy olyan felhasználók is rátaláljanak tartalmaidra, akik nem követik profilodat az adott platformon.
Amikor egy hashtag több, mint egy szóból áll, akkor szóközök nélkül kell leírni azt, például #mirejokahashtagek. A hashtagekben szerepelhetnek számok, illetve az angol ábécé kis- és nagybetűi, de a szóközök és speciális karakterek nem támogatottak.
A hashtagek a bejegyzés szövegében bárhol elhelyezkedhetnek. Egyesek belefogalmazzák őket a szövegbe, míg mások a szöveg legvégén sorolják fel őket. A közösségi platformok algoritmusának mindegy, hogy melyik opciót választod, habár a külön felsorolás olvashatóbb lehet a felhasználók számára.
Hashtagek a közösségi médián
A hashtagek csak akkor lesznek hasznosak közösségi stratégiádban, ha megfelelően használod őket. Éppen ezért, még ha könnyű is létrehozni egy új hashtaget (csak egy #-t kell írnod egy szó elé), jó, ha tisztában vagy néhány alapvető tudnivalóval:
• Ne legyen minden második, harmadik szó hashtag a szövegedben. Habár minden platformnak megvan a saját hashtag limitje, egyáltalán nem érdemes ezt kihasználni, és telerakni őket ilyen kattintható címkékkel. A legtöbb esetben 1-5 hashtag is bőven elegendő, és még hatékonyabb is lehet, mint 10-20.
• Használj rövid, emlékezetes szóösszetételeket, ha hashtaged több, mint egy szóból áll.
• Ne használj túl „rafinált” hashtageket, amikre keveseknek juta eszébe rákeresni, hiszen ezek nem sokat fognak segíteni kampányodon.
• Használj konkrét, célzott hashtageket, mert ezek jobb eredményeket hoznak, mint a szélesebb célzású, általános kifejezések.
• Csak indokolt esetben használj hashtageket, amikor esélyes, hogy beszélgetéseket indítanak majd be a bejegyzés alatt.
• A hashtageket továbbá a versenytársak felkutatására is használhatod. Keress rá a számodra fontos hashtagekre az adott platformon, és nézd meg, hogy milyen tartalmakban használják őket mások.
Miért olyan fontosak a hashtagek?
A hashtagek a közösségi média fontos eszközei, mert megkönnyítik, hogy a felhasználók rátaláljanak tartalmaidra. Ez több forgalmat jelent számodra, az így szerzett megtekintéseket, kedveléseket és megosztásokat pedig a platform algoritmusa is értékelni fogja. Mindehhez persze azokat a hashtageket kell kiválasztanod, amelyek passzolnak tartalmadhoz és relevánsak a felhasználók számára.
Hogyan találj hatékony hashtageket
A kellően általános és alig ismert hashtageket nem mindig egyszerű megkülönböztetni egymástól, a szakterületeden aktív influencerek azonban sokat segíthetnek ebben.
Ha nem most kezdtél el a marketinggel foglalkozni, akkor bizonyára tudod, hogy kik azok az influencerek, akikre célközönséged odafigyel. Ők azok a személyek, akikre követőik felnéznek, és akiknek adnak a véleményére – például bloggerek, Instagram influencerek vagy épp YouTuberek. Ezek az influencerek a B2C és a B2B marketingben is jelen vannak.
Nézz utána tehát, hogy milyen hashtageket használnak ezek a személyek saját tartalmaikban, és vedd át azokat, amik számodra és közönséged számára is relevánsok.
Az interneten továbbá számos fizetős eszköz közül is válogathatsz, amelyek segítenek rátalálni iparágad legjobb hashtagjeire. Nem muszáj persze ezeket használnod – már azzal is sok mindent kideríthetsz, ha a számodra releváns kifejezésekre keresel rá az adott platformon, és megnézed, hogy mik jelennek meg.