Az angolszász országokban a hangalapú keresés lassan bevett szokássá válik, köszönhetően többek között a telefonokba épített okos asszisztensek, illetve az okos házi segédek elterjedésének. Szinte napról napra nő az olyan keresések és parancsok száma, amelyeket ezek az eszközök képesek értelmezni és végrehajtani, ebből pedig egyenesen kikövetkeztethető, hogy egyre többen használják mobileszközeiket a különböző keresésekre. Sajnos magyarul viszonylag kevés ilyen asszisztens beszél, a magyar pedig olyan nép, aki szeret a saját nyelvén kommunikálni. Érthetően. Az a vállalat (ki lesz az vajon, a Samsung, az Apple vagy más?) aki megtanítja magyarul is asszisztensét nagyot nyer majd ezen a piacon, ezért azt gondolom, ennek már nem kell sok idő.
Az új trendre persze a marketingesek is serényen készülnek és igyekeznek optimalizálni, azonban van egy fontos rész, ami még mindig hiányzik sokak stratégiájából, ha a hangalapú keresésről van szó, mégpedig a statisztikai adatok nyomonkövetése. A megfelelő adatok nélkül lehetetlen hatékony kampányokat futtatni, és ez a hangalapú keresésekre is vonatkozik. Itt egyelőre csak külföldi adatokra támaszkodhatunk, ezért utána néztünk a nemzetközi irodalomban, mi is vár ránk Magyarországon!
A probléma az, hogy a Google nem tesz különbséget a begépelt és hanggal indított keresések között, függetlenül attól, hogy azok egy számítógépről, egy okostelefonról, egy otthoni asszisztenstől (pl. Google Home) vagy bármi más eszközről érkeznek-e.
A következőkben eláruljuk, hogy hogyan szűkítheted némileg keresőadataidat úgy, hogy egy tisztább képet kapj a hangalapú lekérdezésekről, illetve elárulunk néhány tippet arról is, hogy mikre kell odafigyelni a hangalapú keresőoptimalizálás során.