Azonban, ha még csak most tervezed beindítani első online üzletedet, akkor fontos, hogy elvonatkoztass a múlt nehézségeitől. Az online vásárlás rengeteget fejlődött az utóbbi évek során, és ezeket az előnyöket manapság már mindenki élvezheti saját webáruháza elkészítésekor.
Persze ennek ellenére létezik nem egy olyan buktató, amiken sokan fennakadnak, főleg a projektek korábbi szakaszaiban. Mai cikkünkben ezekről a gyakori webáruház hibákról lesz szó, illetve arról, hogy hogyan kerülheted el őket. Ha később szeretnél a marketinggel is foglalkozni, érdemes már a webáruház fejlesztése előtt felvenned velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és mi gondoskodunk róla, hogy minden jól alakuljon!
1. Túl sokat vállasz egyszerre
Sok viszonteladó tapasztalja, hogy az online közegbe való átlépés ijesztően nagy feladat lehet. A probléma ilyenkor általában az, hogy megpróbálják a teljes kínálatukat felvinni digitális adatbázisukba, és ezzel gyakran túl nagy fába vágják a fejszéjüket.
A bőség zavara továbbá a vásárlók részéről sem kifejezetten előnyös. Egyes statisztikák szerint az emberek 42%-a hagyja el online kosarát, ha túl sok lehetőség közül választhat.
Az ilyen kellemetlenségek elkerülése végett igyekezz azzal foglalkozni, amire szakosodtál. Ha egy meglévő boltod költözik át a digitális közegbe, ügyfeleid nagy része már ismerni fogja márkádat. Az interneten is számíthatsz tehát támogatásukra, ezért koncentrálj arra, hogy egy erős online jelenlétet alakíts ki magadnak. Vedd alapul márkád legjelentősebb erősségeit, és építs ezekre.
Első körben a 10-20 legsikeresebb termékedet vidd fel online áruházadba, és ne felejts el minőségi fényképeket, illetve megnyerő leírásokat mellékelni hozzájuk. Minél kevesebb dologra kell egyszerre koncentrálnod, annál alaposabban tudod kialakítani őket. Ezt követően elkezdhetsz foglalkozni az online kínálat bővítésével.
2. A teljes költségkereted elmegy a webhely kialakítására
Sok kereskedő hiszi azt, hogy webáruházuk sikereihez nélkülözhetetlenek a legújabb, legfejlettebb technológiák. Ilyenkor hajlamosak költségkertük nagy részét egy korszerű és csinos webhelyre költeni, amiről aztán senki sem vesz majd tudomást. Fontos tehát félretenni egy jelentős összeget az online marketingre is.
Ahhoz, hogy egy webáruház sikeres legyen, a kereskedőknek három fő tényezőre kell megfelelő figyelmet fordítaniuk: a bruttó árrésre, a konverziós arányra és a forgalomra. Az első kettőt ebből nehéz befolyásolni, azonban, ha van valami, amiben a marketing rögtön segíthet, az a forgalom fellendítése.
Manapság a forgalom is egyfajta árucikk, de egyre nehezebb csak úgy fizetni valakinek, hogy több forgalmat szerezzen egy webáruház számára. Kereskedőként három fontos kérdést kell megválaszolnod:
1. Mit kínálsz, ami egyedi?
2. Hogyan tudod kommunikálni ezt a valamit?
3. Hol lesz a leghatékonyabb ez az üzenet?
Fontos továbbá észben tartani, hogy egy webáruházat nem csak az interneten lehet népszerűsíteni. Amennyiben tudod, hogy célközönséged a hagyományos marketingformákra is vevő, akkor a szórólapok, újságban feladott hirdetések és egyéb reklámformák is sokat segíthetnek (habár ez manapság a ritkább eset, hiszen szinte mindenki aktív az interneten).
3. Elfogadod a kész terméket
Sokan állnak úgy a webáruházakhoz, hogy elég egyszer elkészíteni őket, és utána befejezettnek tekinthetők. Ez azonban távol áll a valóságtól.
A webhelyek nagyszerű lehetőséget nyújtanak arra, hogy folyamatosan egyre többet tudj meg ideális ügyfeleidről, és azokról, akik kínálatod iránt érdeklődnek. Egy webáruház kialakítása nem ér véget azzal, hogy elérhetővé válik a nyilvánosság számára, vagy miután felkerül rá az összes termék a kínálatból.
Szem előtt kell tartanod, hogy egy jó webhely a márka esszenciáját hordozza magában, és az üzlet történetét tükrözi a vásárlók felé. A jó márkák mindig haladnak a korral, hogy relevánsok maradjanak, és így a webhely sem stagnálhat örökké.
Az új trendek, technológiák és előírások rendszeresen arra késztetik az online kereskedőket, hogy folyamatosan tökéletesítsék ne csak kínálatukat, hanem annak prezentációját is. Lehet, hogy egyszerűsíthető a rendelési folyamat, vagy éppen a webhely sebességén lehetne javítani valamit. Az is előfordulhat, hogy a Google egy új irányelvet vezet be, ami az egész webhely frissítését igényli majd. Ne feledkezz meg webhelyedről, miután elkészült, mert valójában soha nem készül el teljesen!