Milyen tényezők befolyásolják az oldalcím-algoritmust?
A kérdező arra volt kíváncsi, hogy milyen szempontok alapján dönti el a Google algoritmusa, hogy átírja-e a megjelenített címeket, vagy sem:
„A Google nyáron kiadott egy frissítést a weboldalcímek létrehozására. Meg tudnád mondani, hogy milyen tényezők alapján állapítja meg ez az új algoritmus, hogy mely címeket kellene megváltoztatni?
Megpróbáltuk használni hozzá az új dokumentációt erről, de úgy tűnik, hogy semmi sem működik.
A frissítés kihatott néhány oldalunkra, leggyakrabban valamelyik kategóriaoldalra – a cím eltűnt és a márka domain neve került a helyére.
Észrevettük, hogy a találatok között más webhelyeknél is fennáll ez a probléma.
Azt látjuk, hogy a keresőtalálatok között a fő versenytársunk ugyan azokkal a címekkel jelenik meg, mint a frissítés előtt.”
Ahogy a kérdező is megemlítette, a Google már korábban is megosztott egy dokumentációt az oldalcímeket átíró algoritmus működéséről. Ezt mindenképpen érdemes elolvasni, azonban azok, akik még így sem tudják elérni a kívánt eredményeket, további tippeket kaptak a Google munkatársától.
A kérdező megemlítette továbbá, hogy a módosítások a kategóriaoldalakt érintik, amiket a Google „Mikrosablon-szövegeknek” nevez. A sablon itt az ismétlődő oldalcímekre utal, ami gyakran előfordulhat a kategóriaoldalak létrehozásakor. Ezek az oldalcímek nem mindig elég beszédesek, és nem feltétlenül írják le elég érthetően, hogy mit tartalmaz az adott oldal.
Előfordulhat az is, hogy az oldalcím nem egy értelmes szöveg, hanem csak egy sor kulcsszó, amire a tartalom szerzője rangsorolni szeretne. A kulcsszóhalmozás a mai napig egy gyakori probléma a címekben.
Mueller válasza tehát így hangzott a fenti kérdésre:
„Azt hiszem van némi információnk erről a legutóbbi blogbejegyzésben, amit ezekről a címváltozásokról írtunk. Azt mindenképpen megnézném.”
A cím címkék már nem tartoznak egy-egy lekérdezéshez
Mueller magyarázata arra is kitért, hogy a megjelenő címeknek nincs közük a beírt keresésekhez:
„Az egyik nagyobb változtatás, ami eszembe jut, hogy a címek más nem kötődnek egy-egy lekérdezésekhez.”
Mueller sajnos nem fejtette ki, hogy ez pontosan mit is jelent, de remélhetőleg ezt is megtudhatjuk majd az egyik következő beszélgetés során.
Hogyan lehet tehát kijavítani az átírt címlinkeket?
Mueller azzal kapcsolatban is kínált némi tanácsadást, hogy hogyan lehet rátalálni a legjobb címekre:
„Szóval ez olyasmi, ami valójában oldalanként változhat.
Egy részről ez azt jelenti, hogy nem alkalmazkodik dinamikusan. Szóval így valamivel egyszerűbb letesztelni.
Más részről azt is jelenti, hogy könnyebb különböző dolgokat kipróbálni olyan értelemben, hogy megváltoztathatsz dolgokat az oldaladon, aztán beküldheted őket az indexelő eszközbe és megnézheted, hogy mi történik a Google keresőtalálatai között, hogy hogy néznek ki ez után.
Emiatt ha különös címeket látsz az oldalaidon, akkor azt javasolnám, hogy próbálj ki többféle módszert és derítsd ki, hogy mi működik, hogy mi válik be legjobban a webhelyednek, a saját tartalomtípusodnak, és ez alapján kiterjeszteni azt a webhely többi részére is.
Szóval ez az egyik útvonal, amin elindulnék, hogy lényegében többféle megközelítést is kipróbáljak.
És mivel az egész statikus minden oldalon, ez olyasmi, amivel sokkal egyszerűbb kísérletezni egy kicsit és megnézni, hogy milyen opcióim vannak, hogyan tudom megjeleníteni a cégem nevét vagy a webhelyem nevét, hogyan tudok megjeleníteni egy releváns címet és így tovább.
Ilyen tekintetben tehát csak próbálgatni kell.”