A frissítés az olyan webhelyeket célozza meg, amelyek tartalmai nem kielégítőek, vagy szimplán nem elég hasznosak a Google szemében – ezek azok a tartalmak, amiket első sorban a keresőmotoroknak szántak a készítőik, nem pedig az olvasóknak.
A Google bejelentése szerint a frissítés 25-én kezdődő bevezetése akár két hetet is igénybe vehet. Az előbbi linken az is látható lesz, amikor a frissítés befejeződik.
Mi a teendő, ha téged is érint a frissítés?
A Google több kérdést is felsorolt, amelyet a webmesterek feltehetnek maguknak a tartalmaikkal kapcsolatban, például:
• Van-e cégednek vagy webhelyednek meglévő vagy tervezett közönsége, akik hasznosnak találnák a tartalmat, ha közvetlenül hozzád fordulnának?
• Van elsődleges célja webhelyednek?
• Inkább csak összefoglalod azt, amit mások már korábban elmondtak a nélkül, hogy bármilyen értéket adnál hozzá a tartalomhoz?
• A tartalmaid elolvasása után úgy érzik a felhasználók, hogy új keresést kell indítaniuk, hogy jobb információkra lelhessenek más forrásokból?
• Egy konkrét szómennyiséget próbálsz elérni, mert azt hallottad vagy olvastad, hogy a Google-nak van egy preferált szómennyisége? (Nem, nincs ilyenünk)
Ha téged is érint a frissítés, akkor előfordulhat, hogy hónapokba telik majd, mielőtt visszanyerhetnéd korábbi rangsorolásodat. Ehhez azonban folyamatosan frissítened kell meglévő tartalmaidat is a mellett, hogy új, minőségi tartalmakat készítesz olvasóid számára.
További tudnivalók a Google hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítéséről
A Google szerint az új hasznos tartalmakkal foglalkozó frissítés kifejezetten „olyan tartalmakat céloz meg, amelyeket első sorban úgy készítettek el, hogy jól rangsoroljanak a keresőmotorokban, nem pedig úgy, hogy hasznosak, tájékoztatók legyenek az emberek számára”. A frissítés célja tehát az, hogy a felhasználók jó minőségű tartalmakat találhassanak a Google segítségével.
A keresőóriás azokat a tartalmakat szeretné megjutalmazni, amelyeket embereknek írtak és amelyek tényleg hasznos, értékes információkat biztosítanak olvasóik számára.
Az első sorban keresőmotorokra optimalizált tartalmakról nem most hallhattunk először – a téma egyre több helyen felütötte a fejét mind a közösségi médián, mind pedig más területeken. Röviden arról van szó, hogy a felhasználókat kifejezetten zavarja, hogy a keresések első találatai nem azért kerülnek előkelő pozíciókba, mert hasznosak, hanem azért, mert így optimalizálták őket.
A Google szerint mindez egy folyamatosan zajló erőfeszítés része, amelynek célja csökkenteni a rossz minőségű tartalmak számát, és fellelhetőbbé tenni a hasznos, hiteles tartalmakat a felhasználók számára.
Ha tehát a napokban jelentős változásokat veszel észre tartalmaid rangsorolásában, akkor meglehet, hogy ez az oka. Arról azonban nem esett szó, hogy a frissítés a magyar nyelvű tartalmakat is érinti-e.