Szeretnéd webhelyeddel naprakészen követni a SEO trendeket és a Google algortimus változásait? Akkor bízd ránk a keresőoptimalizálást! Marketing ügynökségünk segít weboldalad a találati listák élén tartani: Kérd ajánlatunkat most!
SEO célú webhelyek például azok, amelyek tartalmait egy mesterséges intelligencia készítette, amelyek oldalai túlságosan optimalizáltak a keresőmotorokra, vagy amelyek tartalmai túl általánosak, és semmilyen valódi értéket nem kínálnak az olvasó számára.
A Google néhány hasznos tanácsot is megosztott a tartalomkészítőkkel az új frissítés kapcsán. Az alábbiakban a legfontosabb tudnivalókról olvashatsz, és megtudhatod, hogy hogyan optimalizálhatod webhelyedet a Google „hasznos tartalmak” frissítésére.
Mit takar a Google „hasznos tartalmak” frissítése?
A frissítés az egész webhelyet érinti, tehát nem csak bizonyos oldalakra van hatása.
Mint az fentebb elhangzott, a Google nem csak az értékes tartalmakat igyekszik láthatóbbá tenni a keresők számára, hanem egyszerre igyekszik minél kevesebb SEO-első, vagyis kifejezetten SEO célokra készült tartalmakat is mutatni nekik.
Így optimalizáld webhelyedet a Google „hasznos tartalmak” frissítésére
Nézzük tehát, hogy hogyan optimalizálhatod tartalmaidat a Google frissítésére, hogy még jobb rangsorolást érhess el a keresőtalálatok között, és még több érdeklődő látogatót szerezhess webhelyed számára. Az alábbi lista a Google által közzétett irányelvek és javaslatok alapján készült.
1. Készíts szakmailag pontos, embereknek szóló tartalmakat
Ha például egészségügyi szervezeted kozmetikai fogászatot kínál, akkor készíts olyan minőségi tartalmakat, amelyek különféle megbízhatósági jeleket is tartalmaznak, úgymint korábbi pácienseid visszajelzéseit, a praxisról írt véleményeket, előtte/utána képeket, díjakat és így tovább.
2. Készíts eredeti, saját tartalmakat
Ha szeretnéd magadat megkülönböztetni versenytársaidtól, akkor teljesen eredeti, saját készítésű tartalmakat készíts pácienseidnek. Ezek lehetnek például saját kutatásaid eredményei, jelentések és így tovább.
Marketingesként jó taktika például interjúkat készíteni mind az orvosokkal mind a páciensekkel, hogy még közelebbről megismerhesd a különböző eljárásokat, kezeléseket és szolgáltatásokat. Ezen interjúk során azonosíthatod a főbb tartalomcélokat, víziót, márkaértékeket, egyedi terméktulajdonságokat és kívánt kimeneteleket is. Ez segít majd értékes, hiteles, hasznos tartalmakat készítened, amely tényleg a pácienseknek szól majd, és megfelel a Google elvárásainak.
3. Kínálj szakértelmet
Webhelyedre csak olyan tartalmak kerüljenek ki, amelyeket egy, a témában jártas szakember írt vagy ellenőrzött a publikáció előtt. Fontos, ezt a szakembert feltüntesd és hivatkozz is a profiljára webhelyeden.
Állíts össze egy minőségi, visszahivatkozásokat kiérdemlő tartalmakból álló tudástárat webhelyeden, hogy minél több tekintélyt szerezz domained számára, gondolatvezetői pozícióba emeld márkádat, és elnyerd olvasóid bizalmát.
4. Kínálj átfogó tartalmakat
Mutasd be részletesebben a különböző releváns témákat, mint versenytársaid. Kínálj értékes elemzést vagy érdekes információkat, amik még hasznosabbá teszik tartalmaidat, kielégítik a felhasználói szándékot és arra ösztönzik az érdeklődőket, hogy további oldalakat is meglátogassanak webhelyeden.
5. Tüntess fel megbízhatósági jeleket
Egészítsd ki tartalmaidat vallomásokkal, beszámolókkal és egyéb ügyfelektől érkezett visszajelzésekkel, illetve mutasd meg olvasóidnak azokat a képeket is, amiket a korábbi páciensek készítettek az eredményekről.
Amennyiben szervezeted bekerült a hírekbe, vagy valamilyen díjat nyert el, akkor ne rejtegesd ezeket a nyilvánosság elől, hiszen mind segítenek elnyerni ideális ügyfeleid bizalmát.
6. Ügyelj a tartalmak és hirdetések arányára
Ha webhelyeden hirdetéseket is elhelyezel, akkor ügyelj rá, hogy ezek mennyisége soha ne haladja meg az organikus tartalmakét. Ha túl sok hirdetés szerepel egy oldalon, akkor az nem csak elvonhatja az emberek figyelmét a fő tartalomról, hanem zavarhatja is őket a böngészésben.
A pozitív felhasználói élmény megőrzése érdekében a Google egy 3:7-es arányt javasol a tartalmak javára.
7. Készíts megosztható tartalmakat
Tartalmaid elkészítésekor mindig célközönséged igényeit tartsd szem előtt. Válaszold meg a leggyakoribb kérdéseket, maradj naprakész a legújabb trendeket illetően, és tedd könnyedén megoszthatóvá tartalmaidat a közösségi médián (használj meta tageket és képeket is).
Ne felejts el odafigyelni a felhasználói élményre is, és mindig gondolj bele, hogy vajon te szívesen könyvjelzőbe tennéd-e az adott oldalt, vagy elküldenéd-e azt ismerőseidnek.
8. Mesélj történeteket
Időnként meséld el egy-egy páciens sikertörténetét, ügyelve rá, hogy kiemeld a fontos tanulásgokat és legfontosabb információkat. A történetek elmesélése, azaz a storytelling segít eloszlatni a bizalmatlan érdeklődők kételyeit egészségügyi márkádról, illetve érthetőbb módon prezentálni az összetett egészségügyi információkat.
9. Ne félj hosszabb tartalmakat írni
Bizonyítsd be, hogy tényleg értesz egészségügyi szakterületedhez, és írj mélyebb, részletesebb cikkeket vagy blogbejegyzéseket a különböző egészségügyi témákról (tele hasznos tippekkel, praktikus információkkal, és így tovább).
10. Kerüld a mesterséges intelligenciával készített tartalmakat
Ne használj olyan tartalmakat, amelyeket valamilyen mesterséges intelligenciával állítasz elő. Ezek az eszközök általában más webhelyek (általában versenytársak) tartalmait összegzik, tehát nem kínálnak semmit, ami új vagy más lenne, mint a többi anyag.
A Google azokat a tartalmakat mutogatja szívesebben a felhasználóknak, amiket egy igazi egészségügyi szakember írt vagy ellenőrzött.
11. Készíts aktuális tartalmakat
Tartalmaidnak nem csak szakértelmed mellett kell tanúskodniuk, hanem olyan aktualitásokról is be kell számolniuk, amelyek tájékoztatják, felvilágosítják olvasóidat. Ha például szervezeted a gyermekek egészségével foglalkozik, akkor olyan oktató jellegű tartalmakat is készíthetsz, amely az oltások és évente megejtendő vizsgálatok fontosságáról tájékoztatják a szülőket.
12. Távolítsd el a többször előforduló, egymást fedő és redundáns tartalmakat
A Google frissítése többek azokat a webhelyeket bünteti, amelyek többször előforduló, egymást fedő vagy redundáns tartalmakat sorakoztatnak fel. Ezek azok a tartalmak, amelyek hasonló vagy azonos témákról készültek és csak a kulcsszavakban térnek el egymástól.
Ha egy egészségügyi ügyfelekre specializálódott marketingügynökség segítségét kéred, akkor a tartalomaudit során ezek a tartalmak is a felszínre kerülnek majd, ami után eldöntheted, hogy mi legyen a sorsuk (törlés, összevonás, átírás stb.)
13. Javíts ki a helyesírási és tárgyi hibákat
Érdemes olyan tartalomszerzőkkel elkészíttetned tartalmaidat, akik mögött több évnyi egészségügyi tapasztalat áll. Ezek a szerzők lehetnek egészségügyi szakemberek vagy egy jó marketingügynökség tartalomszerzői is.
A cél az, hogy a tartalmak kifogástalan minőséggel kerüljenek publikálásra, ami nem csak a helyesírásra, hanem az egészségügyi információk pontosságára is vonatkozik.
Mit tehetsz, ha rád is lecsapott a Google „minőségi tartalmak” frissítése?
Minél jobb felhasználói élményt nyújtasz webhelyed látogatóinak, annál jobb eredményekre számíthatsz. Íme néhány feladat, amit érdemes felírnod:
- Kínálj kellő szaktudással készült, megbízható, hasznos tartalmakat, amelyek egy konkrét célcsoportnak szólnak.
- Elégítsd ki célközönséged keresői szándékát.
- Alakíts ki átlátható szerkezetet webhelyeden.
- Egészítsd ki tartalmaidat videókkal és/vagy gyakran ismételt kérdésekkel.
- Azonosítsd a túloptimalizálást (pl., amikor egyszerre több oldal is ugyan azt a kulcsszót célozza meg) és szüntesd meg.
- Szükség esetén csökkentsd a webhelyen megjelenő hirdetések számát, és törekedj a 3:7-es hirdetés-tartalom arányra.
- Távolítsd el az olyan elavult tartalmakat, amelyek már nem vonzanak forgalmat.
- Távolítsd el az olyan tartalmakat, amelyek nem kínálnak értéket a látogatók számára.
- Ne használj automatikusan létrehozott tartalmakat webhelyeden. Ha ilyenek is szerepelnek rajta, akkor töröld őket.
- Ha látod értelmét, akkor a törlésre került tartalmakat készítsd el újra, naprakész információkkal, a felhasználói igények szerint.