Van egy rossz hírem és egy jó, minden cégtulajdonosnak. A jó hír az, hogy vége a TripAdvisor és a Facebook egyeduralmának a cégekről írt ügyfélvélemények terén, a Google valószínűleg hosszútávon felülkerekedik ezeken. A rossz hír az, hogy még egy platformmal kell foglalkoznia minden marketingesnek, és ez pedig a vállalkozás Google Cégem (Google My Business) oldala.
A Google Cégem az elmúlt évek alatt a világ talán legfontosabb véleményező/értékelő platformjává nőtte ki magát helyi jellegű cégek és intézmények számára. Habár nem a Google volt az első, ami lehetővé tette az ügyfelek számára, hogy megosszák tapasztalataikat egy céggel kapcsolatban az interneten (elvégre a TripAdvisor, a Foursquare, és a Yelp is erre építették fel birodalmukat) meg hát itt van ugye a Facebook is, kétségtelen, hogy a keresőóriás élvezi a legnagyobb előnyt a „véleménypiacon”.
Ez első sorban annak köszönhető, hogy a Google Cégem adatlapok mind a Google Kereső találatai mellett, mind a Google Térképen megjelenhetnek, ráadásul a Google erősen ösztönzi felhasználóit, hogy írjanak véleményt azokról a helyekről, ahol megfordultak.
Nem kérdés tehát, hogy ha szeretnéd sikerre vinni szállodádat, éttermedet, vagy más jellegű helyi vállalatodat, akkor egy jó Google Cégem adatlapra, és sok pozitív véleményre lesz szükséged. Habár az utóbbi csak rajtad múlik (kínálj pozitív élményeket ügyfeleidnek), adatlapod optimalizálásában ezekkel a tippekkel szeretnénk segíteni!