Az október közepén bejelentett frissítés a Google „Alkalmazás + internetes tulajdonok” koncepciójához kapcsolódik, ami már 2019-ben megjelent, és egy óriási lépés volt a webhelyanalitika új irányába. Ezzel minden marketinges és cégvezetőnek meg kell ismerkedni, tartani a lépéseket! Ha úgy érzed, nincs rá kapacitásod hogy az ilyen újdonságodra is Te ügyelj, vedd fel velünk a kapcsolatot bizalommal IDE kattintva, és rakjuk rendbe online megjelenésed együtt!
Lássuk, hogy milyen újításokat kínál a Google Analytics 4.
Mesterséges intelligenciával összeállított betekintések és előrejelzések
A gépi tanulással összeállított jelentések nem számítanak újdonságnak az Analytics rendszerében, azonban az új verzióval tovább bővült ez a funkcionalitás. A Google Analytics 4 immáron képes lehet automatikusan értesíteni a webmestereket a kialakulófélben lévő trendekről, például ha egy termékükre hirtelen megnő a kereslet.
A technológia persze másra is hasznos lehet, például megjósolhatja az érdeklődők lemorzsolódását, vagy hogy mekkora bevételre számíthat a cég egy adott ügyfélszegmenstől. Ezek a betekintések segíthetnek a marketingeseknek megjósolni ügyfeleik lépéseit, vagy épp kiválasztani, hogy mely közönségeket lenne érdemes megcélozniuk.
Szorosabb integráció a Google Ads adataival
A marketingesek új közönségeket készíthetnek látogatóikból (és kezelhetik is ezeket) akár az internetes felületen, akár az alkalmazáson keresztül. Ha egy felhasználó felkerül egy minősített listára, mert elvégzett egy lépést az interneten, majd később lekerül arról, mert vásárolt egy terméket az alkalmazáson keresztül, a lista automatikusan frissül, hogy az adott felhasználó ne kapjon több remarketing hirdetést.
Az új Google Analytics továbbá a YouTube-os megtekintésekről is jelentést kínál majd, mind a webről, mint az alkalmazáson keresztül.
Az ügyfelek életútjához igazított jelentések
Az Google Analytics 4 egyik legfontosabb újítása, hogy egészen másképpen rendezi a jelentéseket. Lényegében arról van szó, hogy a jelentések most már az ügyfelek életútja szerint szerepelnek az Analytics felületén, ami megkönnyíti a marketingesek számára, hogy az ügyfelek utazásának minden szakaszát részletesen kielemezhessék.
Az Ügyfélszerzés jelentésben megtekinthető például, hogy milyen csatornák vonzanak be új ügyfeleket, majd az Elköteleződés és Megtartás jelentésekben látható, hogy milyen lépéseket tesznek ezek az ügyfelek, illetve, hogy maradnak-e a konverziót követően.
Az új felépítés célja, hogy a marketingesek egy átfogóbb képet lássanak arról, hogy hogyan viselkednek az ügyfelek webhelyeiken, akár eszközökre, akár csatornákra lebontva. A marketingesek továbbá megadhatják saját felhasználói azonosítójukat, vagy engedélyezhetik a Google-jeleket is, hogy összevonhassák a különböző eszközöket használó felhasználókat a jelentésekhez illetve a hirdetések célzásához.
Eseménykövetés kódolás nélkül
Az új kódmentes funkciók megkönnyítik a webhelyen és alkalmazásokban végzett lépések nyomon követését a marketingesek számára, méghozzá valós időben. Ide tartoznak többek között az oldalgörgetések, vagy épp a videólejátszások is. Mindez a Google Címkekezelő nélkül is lehetséges.
A felhasználói adatok aprólékosabb kezelése
A Google Analytics 4 olyan opciókat is kínál, amelyek segítenek a hirdetőknek igazodni a GDPR-ban illetve a CCPA-ban megfogalmazott szabályokhoz.
A „Beleegyezés mód” azon webhelyek számára készült, amelyeknek felhasználói engedélyre van szükségük, hogy analitikai adatokat gyűjthessenek a látogatóikról. Ez az új mód külön beleegyezést kínál az analitikai és hirdetési célú adatgyűjtésbe. Korábban, ha a felhasználók nem egyeztek bele az adatgyűjtésbe, akkor ezzel minden analitikai adat begyűjtését megtiltották a webhelynek.
Az adattörlési funkciók is korszerűvé váltak, lehetővé téve a cégek számára, hogy ne kelljen több adatot törölniük a felhasználók kérésére, mint amennyit feltétlenül szükséges lenne. Az új funkció egy előnézetet is kínál majd a cégek számára, amelyben láthatják, hogy milyen adatokat készülnek törölni.
Az Analytics jövője a sütiktől mentes interneten
Ahogy a harmadik felektől származó sütiket kifuttatják, a Google arra számít, hogy egyre kevesebb adat áll majd a cégek rendelkezésére. Éppen ezért a hiányzó adatokat gépi tanulással tervezi helyettesíteni.
Russell Ketchum, a Google Analytics csoporttermék-menedzsere a következőt mondta: „Az új norma az, hogy kevert adatokra számíthatunk: lesznek ugyan eseményadataink, de nem tartoznak majd hozzájuk felhasználó-azonosítók. Lesznek bizonyos hiányosságok az [összegyűjtött] adatokban, és ez minden adatszolgáltatóra vonatkozik majd”. Hozzátette továbbá, hogy „Erről ma nem tudunk konkrétabban beszámolni, de ahogy átlépünk a következő évbe, gépi tanulást használunk majd a Google Analytics többféle analitikájának kiegészítésre is.”