Immáron 20 éve foglalkozom online marketinggel, de nagyon keveset költöttem saját magam hirdetésére. Persze előfordul, de kampányszerűen. Miért végezzük mégis ügyfeleim Google Ads és Facebook hirdetéseinek kezelését? Mert gyors eredményt hoz, és mert ŐK jobban hisznek benne, mint a keresőoptimalizálásban. Több mint 30 Google Ad fiókot kezelünk most is, az eredmény mégis mindig az, hogy érdemesebb a keresőoptimalizálásra költeni, mint a hirdetésekre.
Persze, nincs olyan vállalat a világon, aminek ne jönne jól egy kis reklám. Sokan nem szívesen fordulnak a hirdetésekhez, és habár a blogolás, a közösségi média, és a szájról szájra terjedés viszonylag stabil online jelenlétet biztosítanak, a digitális hirdetések szintén fontos eszközei a figyelemfelkeltésnek.
Ha digitális hirdetésekről van szó, akkor első körben mindenkinek a Google két hirdetési platformjával kell megismerkednie: ezek a Google Ads (korábban AdWords) és a Google AdSense.
Habár a Google csupán ezt a két platformot kínálja a hirdetések megjelenítésére, sok friss vállalkozó (és nem kevés kiépült vállalat) számára nem igazán tiszta, hogy melyik mit is csinál, és hogy melyiket lenne érdemes használni. Egy másik gyakran felmerülő kérdés, hogy mi közük van ezeknek a keresőoptimalizáláshoz (SEO) – ha van egyáltalán közük.
Nos, ideje tisztázni a dolgokat!