A Google Ads (régebben Google AdWords) a Google online hirdetési PPC (pay-per-click) platformja, amelyet világszerte fogorvosok és fogászati klinikák ezrei használnak szolgáltatásaik népszerűsítésére. A PPC modell viszonylag egyszerű: csak azokért a hirdetésekért kell fizetned, amire az emberek rá is kattintanak.
A Google Ads számos hasznos hirdetési funkciót kínál a fogorvosok számára. Fontos statisztikákat láthatsz hirdetéseidről (például hogy hányan látták őket, és ebből hányan kattintottak rájuk), illetve lehetőséged van kifejezetten olyan felhasználókat megcélozni reklámjaiddal, akik jó eséllyel érdeklődnének ezek iránt. Mindemellett megadhatsz egy költségkeretet, amit felhasználnál hirdetéseidhez, és még rengeteg beállítás és statisztika is rendelkezésedre áll az Ads felületén.
A következőkben néhány tippet olvashatsz arról, hogy hogyan szerezz több fogászati pácienst a Google Ads segítségével!
1. Használj helyi kulcsszavakat
A helyi kulcsszavak olyan kifejezések, amik konkrétan egy adott területre vagy környékre utalnak fogászatod kapcsán – például [fogorvosi rendelő X. kerület] vagy [fogászat Miskolc]. Az ilyen kulcsszavakra kevesebben keresnek ugyan rá, de általában lényegesen olcsóbbak is az általános kulcsszavakkal szemben. További előnyük, hogy az ilyen kulcszavakra kereső felhasználók általában nagyon határozott szándékúak, tehát szinte biztos, hogy fogászati szolgáltatásokat szeretnének igénybe venni az adott területen.
2. Licitálj sürgősségi kulcsszavakra
Ha valakinek váratlanul és azonnal fogászati ellátásra van szüksége, akkor olyan kulcsszavakat használj majd, mint az [azonnali foghúzás] és így tovább. Habár az ilyen keresések száma még a helyieknél is kisebb (ráadásul azokkal is kombinálhatók [azonnali foghúzás Eger]), de ezek a keresések rendkívül határozottak és a kattintásaik ára is kedvező.
Természetesen csak akkor célozz meg ilyen sürgősségi keresőket, ha kínálsz is azonnali ellátást fogászati rendelődben.
3. Alkalmazz demográfiai célzást
A Google Ads rendszerében lehetőséged nyílik a felhasználókat demográfiai adataik alapján is megcélozni fogászati hirdetéseiddel. A Google a felhasználók kora, neme és jövedelme szerint képes megkülönböztetni a felhasználókat, illetve az alapján, hogy szülők-e vagy sem (ha bár az utóbbi szempont csak a Google Ads display és videókampányaihoz használható).
Érdemes minél több ilyen szűkítési szempontot használnod, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd kampányaidból. Például megcélozhatsz nagyobb jövedelmű 40 év feletti férfiakat, vagy kifejezetten közepes jövedelmű szülőket is, és így tovább.
A megfelelő célzás biztosítja, hogy hirdetéseid a megfelelő felhasználók (ideális pácienseid) elé jussanak el, és minél kevesebb legyen a felesleges, nem érdeklődő kattintás (ami csak a pénzedet pazarolja).
4. Használd a hívásbővítményt
Habár az internet ma már szinte mindenki zsebében ott van, a legtöbben még mindig telefonon egyeztetnek időpontot a fogorvosnál. Ezt egyszerűbbé teheted az felhasználók számára a Google Ads hívásbővítményeivel. Ezek a bővítmények hívógombot helyeznek el a hirdetésekben, amire rákattintva az érdeklődők rögtön tárcsázhatják rendelődet. A hívásbővítmények semmit nem változtatnak a hirdetések költségein, tehát teljesen ingyenesen használhatók (ahogy a Google Ads többi hirdetésbővítménye is).
5. Használ hívást kezdeményező hirdetéseket
A Google legtöbb keresése manapság mobileszközökön történik, és a hívást kezdeményező hirdetések kifejezetten a mobilos felhasználókat célozzák meg. Ezek a hirdetések azért különlegesek, mert rájuk koppintva a felhasználók nem egy webhelyre kerülnek át, hanem rögtön felhívhatják rendelődet.
Ez nem ugyan az, mint az előbb említett hívásbővítmény, mert az egy hivatkozással ellátott hirdetéshez ad hozzá hívási lehetőséget – a hívást kezdeményező hirdetések kizárólag csak hívhatók. Ha választani szeretnél a kettő között, akkor inkább az előbbieket javasolnánk, hiszen a telefonszámmal bővített hirdetések lényegesen több információt kínálnak a felhasználóknak praxisodról, így vonzóbbak is lehetnek számukra, mint egy sima telefonszám és egy rövid kísérőszöveg.
6. Hirdess a Google Térképén
A Google Térképen elhelyezett fogászati hirdetésekkel olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik utazás közben keresnek maguknak fogorvost valahol a közelben.
A Google Térképhirdetéseivel fogászati rendelőd a térkép keresőtalálatai felett jelenik majd meg, akárcsak a keresőtalálati oldal hirdetései az organikus találatok felett. Ezekhez a hirdetésekhez egy koppintható hívás gomb és egy „útvonal” gomb is tartozik, kényelmesebbé téve ezzel a felhasználók számára, hogy felvegyék a kapcsolatot rendelőddel.
Hogy hirdetéseiddel a Google Térképén is megjelenhess, engedélyezned kell a Google Ads helybővítményeit.
7. Célozd meg a hangalapú keresőket long tail kulcszavakkal
Egyre több felhasználó használj a okostelefonja vagy okos otthoni segédje hangalapú keresőfunkcióját, és ezen „bemondott” keresések gyakran tartalmazzák a „hogyan”, „mi,” és „legjobb” szavakat.
A fogászati érdeklődésű hangalapú keresésekben általában olyan határozott szándékú long tail kifejezések jelennek meg, mint a:
- „Hol mehetek fogtömésre…?”
- „Mennyibe kerül a fogfehérítés?”
- „A legjobb fogászati klinika …-ban/ben”
Ezek a keresések annyira konkrétak, hogy meglehetősen kevesen használják majd őket, de nagyon határozott szándékra is utalnak, ezért ha sikerül elérned az ilyen érdeklődésű felhasználókat, akkor jó eséllyel megtalálod majd köztük új pácienseidet is.
Érdemes összeírni néhány olyan long tail (3 vagy több szóból álló) kulcsszót, amiket felhasználhatsz hirdetéseid célzásához.
8. Használj ajánlatkorrekciókat
A fogászati klinikák és rendelők kifejezetten helyi jellegű cégek, amelyek első sorban a hozzájuk közel eső kereső felhasználóktól számíthatnak konverziókra. Ahogy egyre távolodunk a rendelőtől, úgy egyre többet kell majd utazni hozzá, amire egyre kevesebben is lesznek hajlandók.
Fogorvosként sokkal hatékonyabban hirdethetsz, ha a közelben kereső felhasználóknak sűrűbben jeleníted meg hirdetéseidet, és egyre ritkábban a rendelődtől távolodva. A Google Ads ezt is engedi szabályozni úgynevezett ajánlatkorrekciókkal. Ez azt jelenti, hogy nagyobb ajánlatokat tehetsz a hozzád közelebb eső területekre, és fokozatosan csökkentheted az ajánlattételek értékét a távolabbi helyek megcélzására.
Az ajánlatkorrekciókat továbbá számos más szempont (napszak, eszköztípus stb.) alapján is beállíthatod.
9. Készíts a hirdetésekhez optimalizált landing oldalakat
Hacsak nem kizárólag hívásokat kezdeményező hirdetéseket használsz, landing oldalakat kell létrehoznod hirdetéseid vagy hirdetéscsoportjaid számára.
A landing oldalon a hirdetéshez kapcsolódó információknak kell szerepelnie, illetve egy felhívásnak (CTA) is, ami a következő lépés irányába fordítja a lehetséges pácienseket. Egy fogásztati landing oldal CTA-ja általában egy telefonhívásra vagy online időpontfoglalásra próbálja rávenni a látogatókat.
Fontos továbbá, hogy landing oldalaid mobilos verzióján egy hívás gomb is megjelenjen, hogy az érdeklődők kényelmesen és gyorsan felvehessék a kapcsolatot veled.
10. Kérd szakértők segítségét
Ha a fentiek kissé soknak hangzanak, akkor megsúgjuk, hogy mindez csupán a Google Ads nevű jéghegy csúcsa. Akármennyire felhasználóbarát is, ez egy nagyon összetett hirdetési rendszer, amit ha nem megfelelő szaktudással használnak, komoly pénznyelővé válhat anélkül, hogy bármilyen pozitív eredményt hozna.
Ajánlott tehát a hirdetéseket (és online marketinged többi részét) egy szakképzett, tapasztalt online marketing ügynökségre bízni, akik biztosítják, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki a hirdetésekre szánt költségkeretedből!