Mi az első gondolata egy cégvezetőnek, ha beüt a krach? Kevesebb bevételünk lesz, kevesebbet kell költenünk. Megszorítások kellenek. De hol spóroljunk? Miről mondjunk le? Nézzük meg a válságok hatásait! Mi fog történni? Kevesebben fognak vásárolni, ha kevesebb a pénz a rendszerben, igaz? Egy teljesen más problémával kell szembenézned, mint eddig. Az elmúlt évek arról szóltak, hogy hogyan szerezzünk megfelelő munkaerőt. Nehéz ezt elengedni, de el kell, megváltozott a világ
Tudom, egy jól betanított munkaerő nagy kincs volt még 3 hónapja, különösen bizonyos iparágakban. Láttad az amerikai munkanélküliségi adatokat? Megdöbbentő a görbe (itt megnézheted vagy itt). Szerinted miből lesz hiány Magyarországon, ha ez az egész véget ér, munkaerőből vagy vevőből? Mire kell tehát hangsúlyt fektetned?
Bármilyen rosszul is hangzik, ma a felelős döntés egy cégvezető részéről a cég tulajdonosai és a megmaradt alkalmazottai felé is az, ha akár a leépítésekből származó kiadáscsökkentésből fordít a marketingre. Ha ragaszkodik az ellenkezőhöz, ha nem tudja megérteni, hogy most egy más világ van, mint 2019 decemberében volt, akkor az új rajtvonalnál, amit a vírus elvonulása után meghúznak, hátrébb lesz, mint azok, akik a marketingbe fektettek be ezen idő alatt. 2020-ban ez pedig nem lehet más, mint az online marketing.
Ha valaki egy gazdasági válság idején azt mondja, hogy „Na, most éri meg befektetni az online marketingbe”, akkor az jobb, ha készül a kényszerzubbonyra. A legtöbb ember szerint igazi őrültség pénzügyileg bizonytalan helyzetekben marketinggel foglalkozni – például, mint amilyet az új koronavírus világjárvány is előteremtett 2020 elején.
Mi lenne, ha a másik végéről kezdenénk el megvizsgálni a szituációt? Mi lenne, ha épp az online marketing menthetné meg cégedet attól, hogy összeomoljon a gazdasági válság terhe alatt? Nos, az alábbi cikkben pontosan erről olvashatsz.