Fogászati marketing a legkisebb fogorvostól a legnagyobb rendelőig – drasztikus forgalom növekedéssel
Jóban vagyunk az ügyfeleinkkel, ebből a nyilatkozatból és stílusból is látszik. Az a cégvezetés filozófiája, hogy azzal dolgozzunk, akivel jó a kémia. Egyrészt így lesz eredményes a mi munkánk is, másrészt így jó bemenni minden nap dolgozni. Sok, nagy ügyféltől szabadultunk meg azért, mert nem éreztük magunkat jól a projektben, még akkor is, ha jól is fizetett. Volt ez így mostanában fogászattal is, sokszékes, belvárosi nagy lézerfogászati rendelővel. Pedig az eredmények jöttek, de még mennyire! Névtelenül, hogy ne sértsem meg a titoktartást, mutatom, mennyit növekedett az adott fogászati weboldal látogatottsága az elmúlt egy évben, munkánknak köszönhetően:
Szinte minden a kulcsszókutatásban feltárt keresőszóra az elsők közé repült az oldal, de ezeket nem írhatom ide le, hiszen ismét felismerhetővé tenné az ügyfelet. De az organikus Googleből érkezők számának 169%-os növekedése jobban mutatja a SEO eredményességét bárminél, nem igaz?
Optimalizáltuk a Google Ads hirdetéseiket is, kevesebb pénzből 60%-al több forgalom és konverzió érkezett. A közösségi médiumokból érkezők száma viszont már esik, hiszen egy hónapja már nem ügyfelünk a cég. Nem volt jó a kémia….
Mi kell a fogászati marketing sikeréhez?
Komplexitás. Vettünk át már rengeteg fogorvosi praxis marketing kommunikációját olyanoktól, akik csak Google Adsal hoztak forgalmat. Munkánknak köszönhetően van olyan fogorvos, ahol nem is kell alkalmazni a Google Ads hirdetéseket, a keresőoptimalizálásnak és az online PR munkának köszönhetően tele van a rendelő. Persze, a komplex stratégia tervezésben minden benne van, ahogy a megvalósításban is. SEO, fizetett Google és Facebook, Instagram hirdetések kezelése, weboldal tartalmak gyártása, blogírás, külsős oldalakra, újságokba cikkek írása, linkmarketing, Facebook és Instagram oldal vezetés, reputáció menedzsment.
Fogászati marketing stratégia tervezése és kivitelezése
Fogászatainknak nem csak megtervezzük a hatékony fogászati online marketing stratégiát, de kivitelezzük is. Ha kell, kompletten, csak az eredményeket kell várja, mi mindent elvégzünk reportolunk és együtt elemezzük az eredményeket. Ha van a fogászatnak saját embere bármely feladatra, akkor az ő munkáját (pl. Facebook oldal vezetése) is beépítjük a stratégiába, de mindenképpen komplex online marketing stratégiát készítünk.
Fogászati online marketing esettanulmány a Lévai Dental mintáján
Lévai doktor második generációs fogorvos. Vérében van minden, amit erről a szakmáról tudni lehet, hiszen édesapja neves fogorvos volt Budaörsön. Az ő rendelőjét és pácienseit vette át Lévai István, sikerrel. A drasztikus növekedéshez volt szüksége marketingre, hiszen nyitott a budaörsi mellé Törökbálinton is egy kétszékes rendelőt, CT-vel.
Első lépésként a Lévai Dental számára elkészítettünk egy új, keresőbarát honlapot a Marketing Professzorok által tervezett marketing automatizációs és SEO szoftverrel a háttérben. Ezt követte az On-site és Off-site SEO munka, karöltve a tartalommarketinggel. Havonta 4 új tartalom születik, melyet a Lévai Dental weboldalára illetve saját, Google szemében rendkívül értékes, ugyanakkor nagy látogatottságú oldalainkra teszünk fel. Milyen eredményt hozott ez? Nézzük meg a Lévai Dental Google Analyticsét, összehasonlítva az elmúlt 30 napot az előző év ugyan ezen időszakával (amikor nem volt koronavírus, szívesebben jártak az emberek fogorvoshoz).
680%-os forgalom növekedés a SEO végett, 452% összeségében. Mindez olyan minőségi forgalomból tevődik össze, ami ellátja a három fogorvost munkával. Mi tűnik még fel a gyakorlott online marketinges szemének a fenti táblázatban? Nem kell már Google Adsot használnunk, elég forgalmat hoznak az egyéb marketing eszközök.
A közösségi média marketing itt már sikeresen fut, hiszen ne felejtsük el, a Marketing Professzorok több, mint 3 millió saját követőt kezel újságainak Facebook oldalain, így nagyon könnyen érjük el a potenciális pácienseket a tartalommarketing segítségével.
Így lesz egy kis fogászatból nagy, de az előző példában névtelenül bemutatott nagy fogászatot is fel lehetett futtatni ugyan ezzel az online marketing stratégia elv alkalmazásával.
Ha csak a SEO eredményességére vagyunk kíváncsiak, én mindig azt mondom, nem bizonyos kulcsszavak pozíciója, hanem az organikus találatokból érkező releváns találatok növekedése mutatja meg azt. 680 % a kisebb és 169% a nagy fogászat esetében magáért beszél. Mondjunk mutatok pár példát az egyedi kulcsszavakra ráragadt sablon marketingeseknek:
Fogászati SEO és komplex online marketing havidíjasan
Hogyan dolgozunk mi? Munkánkat két fázisra oszthatjuk. Az első az online marketing audit és online marketing stratégia kidolgozása a fogászat számára. Ez átlagban egy egyhónapos folyamat. A végére elkészült stratégiát a fogászat vezetőjével egyeztetve alakul ki a második fázis, a havidíjas szolgáltatás ára. Ebben a fázisban gyakorlatilag a legkisebb fogászattól kezdve a legnagyobb gyógyszergyárig komplett marketing osztályt biztosítunk partnerünknek, természetesen figyelembe véve adottságait és erőforrásait.