Az előző pontokat a Fogászati webdesign tippek 1. részében találod!
8. Optimalizáld konverziókra fogászati webhelyedet
Elsőre látszólag ez a szempont sem kapcsolódik a designhoz, pedig webhelyed esztétikai értéke nagyon is fontos szerepet játszik a konverziókban. Lássunk néhány fogászati webdesign tippet, amik segíthetnek ebben:
1. Alkalmazd Hick törvényét
Hick törvénye szerint a döntéshez szükséges idő egyenesen arányos a lehetséges opciók számával. Ez azt jelenti, hogy ne kínálj túl sok választási lehetőséget (felhívások, hivatkozások) webhelyed látogatói számára, különben addig időzhetnek a döntéssel, míg valami el nem vonja róla a figyelmüket.
2. Törekedj az egyszerűségre
Habár ez valamilyen szinten kötődik Hick törvényéhez, az egyszerűség nem csak arról szól, hogy kevesebb opciót kínálsz látogatóidnak. A letisztult, modern, igényes megjelenésű webhelyek tiszta, modern, igényes benyomást tesznek – három dolog, ami mindenki szívesen hall egy fogászati praxisról. Ezen kívül hiányzik róluk minden felesleges elem, ami elvonhatná a látogatók figyelmét a lényegről.
3. Használ ki a színek erejét
A színek és a branding elválaszthatatlanok egymással, és fontos szerepet játszanak abban a bizonyos első benyomásban, amelyet már többször is említettünk fogászati webhelyed kapcsán. Ez nem meglepő, elvégre a színek adott érzelmeket váltanak ki az emberekből.
A kék például barátságos, nyugodt, tiszta, megbízható hatást kelt – ezért jelenik meg olyan sok fogászati webhely képein és grafikus elmein.
Ügyfelünk esetén a kék szín is jelen van, miközben a konverziós CTA-gomb elüt a többi színtől, amely nagyon jó figyelemfelkeltő, és jól vezeti a felhasználót a konverziós útvonalon:
Viszont ha már itt tartunk…
9. Légy tisztában a branding szerepével
A fogászatod brandingje rendkívül fontos, hiszen a márkádról kialakult kép az, ami megkülönbözteti praxisodat más orvosokétól a környéken.
A brandinggel kapcsolatban három fontos tényt kell észben tartanod (amikről sokan sajnos megfeledkeznek):
1. Egy erős márkájú praxisnak több sikere lesz, mint egy gyenge márkájúnak
Egy márkás praxisnak sokkal több esélye van jól teljesítnie gazdasági szempontból, mint egy olyannak, ami nem rendelkezik kiépített márkával. Ezen kívül, ha egyszer úgy döntesz, hogy eladnád praxisodat, akkor sokkal komolyabb árat kérhetsz érte, ha márkával kínálod azt.
2. Olyan pácienseket vonzhatsz be vele, amilyeneket szeretnél
Attól függően, hogy hogyan építed fel márkádat, különböző célcsoportok számára teheted vonzóvá praxisodat. Egy egyértelműen kiépített márkával olyan pácienseket célozhatsz és szerezhetsz meg, amilyenekkel foglalkozni szeretnél.
3. Az emberek szívesebben ajánlanak olyan márkákat, amiket ismernek és amikben megbíznak
Az igazán remek márkák olyannyira megszerettetik magukat az ügyfeleikkel, hogy azok már-már a márka részeseinek érzik magukat, és aktívan ajánlják azt ismerőseiknek és barátaiknak. Ehhez természetesen kiváló márkaélményt kell nyújtanod nekik.
Egy fogorvos ezen élmény 90%-át a rendelőjében nyújtja, azonban az így kiharcolt márkahűség az internetre is kiterjed, ami még több pácienst eredményez majd. Hogy hogyan? Ha egy elégedett, hűséges páciensed látja egy Facebook bejegyzésedet, akkor talán hozzászól vagy meg is osztja azt. Ha látja, hogy van ajánlati programod, akkor beajánlja hozzád egy ismerősét – és így tovább…
A legtöbb fogorvos első sorban szájhagyományon keresztül szerez új pácienseket magának, ami kényelmesen átvezet minket a következő fogászati webdesign tippre…
10. Használj közösségi bizonyítékokat
A szájhagyomány az interneten is működik, ráadásul ott még rá is segíthetsz. Hogyan? Az online vélemények segítségével.
A páciensek túlnyomó többsége legalább annyira bízik vadidegenek orvosokról írt online véleményeiben, mint egy jó barátjuk ajánlásaiban. Rengetegen fordulnak tehát ezekhez az online értékelésekhez, véleményekhez, mielőtt fogorvost választanának maguknak.
Minden valamirevaló fogászati webhelyen található néhány valódi, pozitív vélemény a korábbi páciensektől. Ezeket azonban nem ajánlott egyetlen egy oldalra tenni, mert ezek forgalma általában nagyon alacsony. E helyett szórd szét őket azokon az oldalakon, ahol relevánsak lehetnek.
11. Ne használj lépkedő képgalériákat
Ezek az elemek más webhelyeken remekül mutatnak, de ha valahol, akkor fogászat webhelyén semmi keresnivalójuk. A legtöbb esetben sokkal többet ártanak, mint amennyit használnak.
Csak egy példa: ha valaki egy mobileszközön próbálja böngészni webhelyedet, akkor előfordulhat, hogy legörgetés helyett véletlenül rákoppint erre a galériára, és máris átlép egy másik oldalra. Ez egyszerűen idegesítő és felesleges.
Ráadásul általában az oldal legfontosabb tartalmait is lejjebb tolják a „hajtás” alá, így a felhasználóknak muszáj lejjebb görgetniük, hogy azt lássák, amit az oldal eredetileg kínál.
Ha úgy érzed, hogy designodban mégis elfér egy ilyen, akkor fogadj meg néhány jó tanácsot a lépkedő képgalériákkal kapcsolatban:
- Ne helyezz szövegeket rájuk (legfeljebb eléjük, egy külön, statikus elemre, ami nem változik).
- Ne tedd kattinthatóvá őket.
- A legfontosabb kép mindig az első legyen, ugyanis a legtöbben csak ezt látják, mielőtt lejjebb görgetnének az oldalon.
Ügyfelünk esetén sem használtunk lapozós galériát, és már a főooldalon láthatók a legfontosabb képek a Galériából:
12. Helyezd el változatosan felhívásaidat
Azzal bizonyára tisztában vagy, hogy egy felhívást mindenképpen érdemes elhelyezned az oldalak hajtás feletti részében, hiszen a legtöbben így rögtön látni fogják, amikor az oldalra érnek.
Azonban nem csak ide ajánlott elhelyezni egy CTA-t oldaladon. Tény, hogy ezek a gombok konvertálnak a leggyakrabban, de az oldal tartalmának legfontosabb része általában a hajtás alatt helyezkedik el. Amikor egy felhasználó bármi másra kíváncsi, lejjebb görget majd, és ilyenkor már a lejjebb elhelyezett felhívások feladata, hogy konverzióra ösztönözzék.
A cél, hogy a felhívás gomb az oldal minden olyan részén megjelenjen (a hajtás feletti részen kívül), ahol a felhasználó több időt tölthet el a tartalom nézegetése közben. Persze túlzásokba sem szabad esni, tehát ne helyezd el a gombot minden bekezdés után.
Sőt, felhívásaidat úgy is változatosabbá teheted, hogy az oldal különböző pontjain más és más CTA-kat helyezel el, amik éppen az adott témához kapcsolódnak. Az oldal tetején például egy bemutatkozó videóra mutató gomb szerepelhet, a tartalom közepén egy „Ismerje meg szakorvosainkat” felhívás, míg az oldal alján egy „Foglaljon időpontot már ma!” CTA.
13. Irányítsd látogatóid figyelmét vizuális jelekkel
Ez az egyik leghasznosabb fogászati webdesign tipp, amit ma olvasni fogsz. Az egész koncepció a pszichológián alapszik: egy jól megdesingolt webhely képes vizuális jelekkel irányítani a látogatók figyelmét, akárcsak egy bűvész teszi a trükkjei közben.
Egy jó taktika például nyilakat használni, ami egy oldal üzenetén vezeti végig a felhasználó figyelmét, a végén pedig egy felhívás gombot prezentál.
Egy másik lehetőség arcokat elhelyezni a designban. Hogy miért? Mert az emberek természetesen utánozzák azt, amit másokon látnak. Ha például észreveszik, hogy valaki egy bizonyos irányba néz, akkor ösztönösen mi is odanézünk, hogy mi lehet az. Nos, fogászati webhelyeden egy rövid üzenet, vagy akár egy felhívás – valami, amire szeretnéd rávezetni látogatóid szemeit. Egy jól elhelyezett kép sokat segíthet ebben!
Apropó képek…
14. Használj valódi képeket rendelődből
Az interneten percek alatt szerezhetsz magadnak viszonylag jó minőségű stock képeket, amelyekkel könnyedén illusztrálhatod praxisod vagy rendelőd különböző részeit.
Mégsem ezt tanácsoljuk.
Sokkal hatásosabb, ha ténylegesen a rendelőben, illetve saját munkatársaidról készült képeket töltöd fel fogászati webhelyedre. Ezzel egyrészt rögtön hitelesebb megjelenést kölcsönzöl neki, másrészt megalapozod azt a bizalmat, amiről már szót ejtettünk.
Egy A/B tesztelés során 102,5%-kal több konverziót szedett össze az az oldalverzió, amelyen „valódi” személyekről készült képek szerepeltek.
Törekedj tehát a hitelességre, és mutasd meg praxisod valódi arcait a látogatóknak!
15. Alkalmazz tipográfiát
Végezetül egy olyan fogászati webdesign tipp, amiről rettentően ritkán hallhatunk: ügyelj a tipográfiára!
A tipográfia a betűk, szövegek megjelenésével foglalkozik és olyan tulajdonságokat fed le, mint a betűk mérete, típusa, stílusa, vastagsága és szellőssége. Mindemellett fontos, hogy ezek passzoljanak egymáshoz mindenhol, ahol márkád megjelenik (webhelyeden, közösségi profiljaidon, nyomtatott anyagaidon, névjegykártyáidon, stb.)
Az ember nem is gondolná, hogy milyen fontos ez. Egy rosszul méretezett, vagy túl sűrűre összehúzott bekezdés rengeteget ronthat a felhasználói élményen, a nem megfelelően kiválasztott betűtípusról nem is beszélve!
Ha pedig szeretnéd, hogy fogászati weboldalad egyedivé varázsoljuk, mindezt úgy, hogy hatékony legyen és bevonzd pácienseid, akkor kérd ajánlatunkat weboldal készítésre a lenti űrlap kitöltésével: