AMP - Fogászati SEO: De miért van rá szükség?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a fogászati SEO (és miért van szüksége rá praxisodnak)?
2020/08/27
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fogászati magánpraxisok világára végtelen verseny jellemző, hiszen minden fogorvos lényegében ugyan azokat a szolgáltatásokat kínálja, itt-ott minimális eltérésekkel. Nem csoda tehát, hogy nehéz kitűnni a tömegből, különösen ha valaki új fogorvosként szeretne betörni egy helyi piacra.

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A cél alapvetően az, hogy megmutasd, miben különbözik a te praxisod a többi alternatívától, és hogy mit kínálsz te, ami miatt inkább hozzád kellene fordulniuk az embereknek dentális problémáikkal. Egy remek módszer erre a fogászati SEO, azaz a fogászati keresőoptimalizálás. A fogászati SEO lényegében olyan technikák összessége, amelyek segítenek fellelhetőbbé tenni webhelyedet az online keresgélő felhasználók számára.

 

Miért érdemes a fogászati SEO-val foglalkozni?

Az emberek az évek során megtanulták, hogy ha a Google nem kínál nekik megfelelő találatokat az első oldalon, akkor valószínűleg nem is érdemes átlapozni a másodikra – sokan inkább átfogalmazzák a keresésüket. Mindez azt jelenti, hogy minél magasabb pozíciót érsz el a Google (vagy más keresőmotorok) találatai között, annál több kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz webhelyeden.

Ezt kínálja a fogászati SEO. A különböző technikák és módszerek mind abban segítenek, hogy praxisod webhelye minél előkelőbb úgynevezett rangsorolást szerezzen, hogy a Google minél több felhasználónak jelenítse meg az első találatok között.

 

Hogyan működik a fogászati SEO?

A fogászati SEO egy olyan folyamat, amely során különféle változtatásokat végzel webhelyeden. Ezek a változtatások mind abban hivatottak segíteni, hogy webhelyed tartalmai megfeleljenek látogatóid és a keresőmotorok algoritmusai elvárásainak.

Ki kell például deríteni, hogy ideális pácienseid milyen kifejezéseket használnak, amikor fogászati problémákra keresnek rá az interneten, majd ezeket a kifejezéseket (úgynevezett kulcsszavakat) el kell helyezned webhelyed oldalain. A keresőmotorok látni fogják, hogy mely oldalakon jelennek meg ezek a kulcsszavak, és nagyobb eséllyel jelenítik majd meg őket találatokként a felhasználók kapcsolódó kereséseire.

A fogászati SEO persze ennél sokkal összetettebb, és temérdek egyéb technikát is használ (például a meta címkék kitöltését, a linképítést, a technikai optimalizálást, és így tovább). A lényeg, hogy első sorban a felhasználók érdekeit kell figyelned az optimalizáláshoz, és ezt a Google is nagyra értékeli majd a rangsorolásnál.

 

Mire figyelj oda, ha SEO szakembert keresel fogászati webhelyed optimalizálásához?

A SEO egy összetett, időigényes és aprólékos munka, amit érdemes egy tapasztalt SEO szakemberre vagy online marketingügynökségre bízni. A kérdés persze ilyenkor az, hogy mégis hogy válassz a temérdek lehetőség közül.

Amikor SEO szakembert vagy ügynökséget keresel fogászati webhelyed számára, akkor mindenképpen érdemes az olyan cégek közül válogatni, amelyek már több éves, vagy inkább évtizedes tapasztalattal rendelkeznek az egészségügyi, konkrétan fogászati SEO terén. Tekintsd meg referenciáikat, és olvasd el a róluk írt véleményeket, hogy egy valós képet kapj róluk.

Ezek a cégek általában jobban is értenek a különböző egészségügyi szakkifejezésekhez, hiszen rengeteg gyakorlatuk van az orvosi, fogászati webhelyek optimalizálásában (és gyakran azok elkészítésében is).

 

Megéri pénzt költeni a SEO-ra?

Sok fogorvos és fogászati szakember nem szívesen költ a keresőoptimalizálásra, mert nem biztosak benne, hogy tényleg megéri foglalkozniuk vele. A helyzet az, hogy a SEO nem költség, hanem egy hosszútávú befektetés webhelyed forgalmának fellendítésére.

Ha praxisod webhelye nem jelenik meg az elsők között a Google találati oldalain, akkor nem igazán fogsz forgalmat szerezni a világ legnagyobb keresőmotorjáról. Egy jó pozíciót nagyon nehéz megszerezni profi segítség nélkül, és biztos lehetsz benne, hogy versenytársaid nem sajnálják a pénzt a SEO-ra.

Olvasd el esettanulmányunk, ahol láthatod fogászati keresőoptimalizálásunk eredményét egyik ügyfelünk esetén és meglátod, valóban megéri a SEO-ba befektetni! 

 

Mikortól láthatók a SEO eredményei?

Ez az, amire nincs konkrét válasz, hiszen minden szakterület és versenymezőny más. Egyes esetekben néhány nap, míg más esetekben hetek vagy hónapok telnek majd el, mire láthatóvá válnak a SEO eredményei. Ezzel a kérdéssel ez a cikk sokkal (https://matebalazs.hu/seo-sebessege.html) részletesebben foglalkozik.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 12

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.