A cél alapvetően az, hogy megmutasd, miben különbözik a te praxisod a többi alternatívától, és hogy mit kínálsz te, ami miatt inkább hozzád kellene fordulniuk az embereknek dentális problémáikkal. Egy remek módszer erre a fogászati SEO, azaz a fogászati keresőoptimalizálás. A fogászati SEO lényegében olyan technikák összessége, amelyek segítenek fellelhetőbbé tenni webhelyedet az online keresgélő felhasználók számára.
Miért érdemes a fogászati SEO-val foglalkozni?
Az emberek az évek során megtanulták, hogy ha a Google nem kínál nekik megfelelő találatokat az első oldalon, akkor valószínűleg nem is érdemes átlapozni a másodikra – sokan inkább átfogalmazzák a keresésüket. Mindez azt jelenti, hogy minél magasabb pozíciót érsz el a Google (vagy más keresőmotorok) találatai között, annál több kattintásra, és lehetséges páciensre számíthatsz webhelyeden.
Ezt kínálja a fogászati SEO. A különböző technikák és módszerek mind abban segítenek, hogy praxisod webhelye minél előkelőbb úgynevezett rangsorolást szerezzen, hogy a Google minél több felhasználónak jelenítse meg az első találatok között.
Hogyan működik a fogászati SEO?
A fogászati SEO egy olyan folyamat, amely során különféle változtatásokat végzel webhelyeden. Ezek a változtatások mind abban hivatottak segíteni, hogy webhelyed tartalmai megfeleljenek látogatóid és a keresőmotorok algoritmusai elvárásainak.
Ki kell például deríteni, hogy ideális pácienseid milyen kifejezéseket használnak, amikor fogászati problémákra keresnek rá az interneten, majd ezeket a kifejezéseket (úgynevezett kulcsszavakat) el kell helyezned webhelyed oldalain. A keresőmotorok látni fogják, hogy mely oldalakon jelennek meg ezek a kulcsszavak, és nagyobb eséllyel jelenítik majd meg őket találatokként a felhasználók kapcsolódó kereséseire.
A fogászati SEO persze ennél sokkal összetettebb, és temérdek egyéb technikát is használ (például a meta címkék kitöltését, a linképítést, a technikai optimalizálást, és így tovább). A lényeg, hogy első sorban a felhasználók érdekeit kell figyelned az optimalizáláshoz, és ezt a Google is nagyra értékeli majd a rangsorolásnál.
Mire figyelj oda, ha SEO szakembert keresel fogászati webhelyed optimalizálásához?
A SEO egy összetett, időigényes és aprólékos munka, amit érdemes egy tapasztalt SEO szakemberre vagy online marketingügynökségre bízni. A kérdés persze ilyenkor az, hogy mégis hogy válassz a temérdek lehetőség közül.
Amikor SEO szakembert vagy ügynökséget keresel fogászati webhelyed számára, akkor mindenképpen érdemes az olyan cégek közül válogatni, amelyek már több éves, vagy inkább évtizedes tapasztalattal rendelkeznek az egészségügyi, konkrétan fogászati SEO terén. Tekintsd meg referenciáikat, és olvasd el a róluk írt véleményeket, hogy egy valós képet kapj róluk.
Ezek a cégek általában jobban is értenek a különböző egészségügyi szakkifejezésekhez, hiszen rengeteg gyakorlatuk van az orvosi, fogászati webhelyek optimalizálásában (és gyakran azok elkészítésében is).
Megéri pénzt költeni a SEO-ra?
Sok fogorvos és fogászati szakember nem szívesen költ a keresőoptimalizálásra, mert nem biztosak benne, hogy tényleg megéri foglalkozniuk vele. A helyzet az, hogy a SEO nem költség, hanem egy hosszútávú befektetés webhelyed forgalmának fellendítésére.
Ha praxisod webhelye nem jelenik meg az elsők között a Google találati oldalain, akkor nem igazán fogsz forgalmat szerezni a világ legnagyobb keresőmotorjáról. Egy jó pozíciót nagyon nehéz megszerezni profi segítség nélkül, és biztos lehetsz benne, hogy versenytársaid nem sajnálják a pénzt a SEO-ra.
Olvasd el esettanulmányunk, ahol láthatod fogászati keresőoptimalizálásunk eredményét egyik ügyfelünk esetén és meglátod, valóban megéri a SEO-ba befektetni!
Mikortól láthatók a SEO eredményei?
Ez az, amire nincs konkrét válasz, hiszen minden szakterület és versenymezőny más. Egyes esetekben néhány nap, míg más esetekben hetek vagy hónapok telnek majd el, mire láthatóvá válnak a SEO eredményei. Ezzel a kérdéssel ez a cikk sokkal (https://matebalazs.hu/seo-sebessege.html) részletesebben foglalkozik.