1. Legyen szem előtt üzleti célod
A mellett, hogy pozitív hírnevet előlegezzen meg márkád számára, milyen egyéb üzleti célt szeretnél elérni klinikád nevével? Ha nem vagy biztos a döntésben, akkor gondolkodj el rajta, hogy milyen hatással lehet a név fogászati márkádra:
- A páciensek könnyebben azonosulhatnak rajta keresztül márkáddal.
- Emlékezetesebbé teszi márkádat.
- Elvárásokat tűz ki a márkád által kínált szolgáltatásokkal, szaktudással és ügyfélélménnyel szemben.
2. Tarts ötletbörzét
Számos módon előállhatsz egy frappáns névvel fogászati klinikád számára, és egy jó ötletbörze sokat segíthet ebben. A lehetőségek összehasonlításakor fontos változatosság, és az alábbi technikák segíthetnek lendületet adni kreativitásodnak:
- Hasonlítsd össze saját névötleteidet más, a közelben működő fogászati klinikákkal.
- Tartsd szem előtt céged összes aspektusát (a piaci célzást, az ideális pácienseket, a kínált szolgáltatásokat stb.)
- Készíts egy listát azokról a kulcsszavakról, amelyek jól hangzanának fogászati klinikád nevében.
- Írd össze azokat a jelzőket, amik a legjobban jellemzik klinikádat, szolgáltatásaidat, rendelődet, a csapatodat stb.
3. További fontos szempontok egy fogászati klinika elnevezéséhez
Ha az ötletbörze lendülete egyszer beindul, meglepően nehéz lehet megálljt parancsolni neki. Rövid időn belül azon kaphatod magadat, hogy rengeteg opciót soroltál fel, és a kihívást immár a lista leszűkítése jelenti.
Ne feledd, hogy a névválasztást első sorban üzleti céljaid és márkád jelleme kell, hogy diktálják, de az alábbiakban néhány további fontos szempontról is olvashatsz, amik segíthetnek fogászati klinikád elnevezésében.
Hass ügyfeleid érzelmeire
Ha szeretnéd szűkíteni a lehetséges nevek listáját, akkor koncentrálj azokra az opciókra, amik valamilyen érzelmi kapcsolatot teremthetnek márkád és pácienseid között. Sokat segít, ha az emberek tudnak azonosulni egy egészségügyi szolgáltatóval, hiszen ez gyakran megelőlegezett bizalmat eredményez.
Ehhez érdemes olyan szavakat használni, amelyek pácienseidet egy fontos emlékre, élményre, helyre vagy érzésre emlékeztethetik. Íme néhány példa erre:
- Magabiztos Mosoly
- Gyöngéd Mosoly
- Világító Mosoly
- Fő Utca Fogászat
- Új Mosoly
- Bölcs Fog
- A Fogtündér Kuckója
Használd fel a környék nevét
Egy népszerű taktika valamilyen helynévre utaló kifejezést használni a fogászati klinika nevében. Ez lehet egy város vagy városrész neve, egy kereszteződés vagy tér neve, valamilyen történelmi utalás, és így tovább. Például:
- Dunakanyar Fogászat
- Eger Dental
- Gödöllő Dent
Játssz a szavakkal
Ha nem állnak távol tőled a poénok, és szeretnél egy humoros, emlékezetes nevet adni fogászati klinikádnak, akkor bátran engedd szabadon a fantáziádat. A különböző szóviccek, alliterációk és szókombinációk olyan neveket eredményezhetnek, amik sokkal könnyebben megragadják az emberek figyelmét egy helyi fogászati lista olvasgatása közben.
Lássunk néhány példát:
- Fényes Fogak (alliteráció)
- Dongó Dental (alliteráció)
- Fogtasztikus Fogászat (szóösszevonás, alliteráció)
- Fogócska Gyermekfogászat
Találj ki egy rövid, emlékezetes nevet
A legtöbb esetben érdemes egy olyan rövid, könnyedén megjegyezhető nevet használni, ami nem igényel extra rövidítéseket.
Emlékezz vissza a legelső pontra – az üzleti célokra. Például talán nevedben szolgáltatásaidra vagy termékeidre szeretnél utalni, amiket klinikád kínál, vagy hogy milyen színvonalú kezelésre számíthatnak pácienseid csapatodtól.
Egy másik megoldás saját nevedet használni, vagy valamilyen történelmi alak előtt tisztelegni fogászatod nevével.
4. Megvan a név – Mi a következő lépés?
Egy fogászati klinika elnevezése hosszadalmas feladat, ami még akkor sem ér véget, ha sikerül véglegesítened döntésedet. Íme a következő lépések, amiket rögtön a név kiválasztása után érdemes elvégezni:
Tervezd meg fogászatod logóját
A logó szintén egy olyan eszköze márkádnak, ami megfontolt döntések során kell, hogy elkészüljön. Az interneten számos logótervező eszközt találhatsz, de ezek általában olyan sablonokra épülnek, amik nem engedik kimutatni klinikád egyediségét. Kérd tehát egy grafikus designer segítségét ehhez, aki valószínűleg lényegesen többen is tud majd segíteni egy mutatós logó elkészítésében.
Készítsd el webhelyedet
Amíg nincs neve klinikádnak, addig domain nevet sem igazán foglalhatsz le neki. Ez azt jelenti, hogy még ha a webhely tervezete el is készült korábban, a tényleges megvalósítására csak most lesz lehetőséged. Természetesen ez is egy olyan feladat, amihez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen az ingyenes webhelysablonok képtelenek eleget tenni egy modern fogászat igényeinek (pl. nem kínálnak online időpontfoglalást).
Alakítsd ki klinikád közösségi médiás jelenlétét
A közösségi médiás jelenlét is olyasmi, amit csak egy véglegesített névvel kezdhetsz el kiépíteni az interneten. Egy új fogászati klinika egyik legnagyobb kihívása új pácienseket szerezni, hiszen az emberek kezdetben nem is tudnak márkád létezéséről. Minél több releváns felületen regisztrálod fogászatodat (ahol tudsz is velük rendszeresen foglalkozni), annál több csatornán keresztül találhatnak majd rád ideális pácienseid. A közösségi média egyik nagy előnye, hogy a fizetett hirdetésekkel azonnal elérheted ezeket a felhasználókat.
Szerezz egy fogászati praxisok számára készült menendzsment platformot
Minden új cég számára fontos, hogy a megfelelő alkalmazottakba, eszközökbe és szoftveres megoldásokba fektessen be. A digitális praxiskezelő szoftverek nélkülözhetetlenek egy modern fogászati klinika hatékony működéséhez. Ezek azok a digitális eszközök, amik segítenek automatikus emlékeztetőket (email, SMS) küldeni a pácienseknek közelgő időpontjaikról vagy esedékes vizsgálataikról, és így tovább. Az ilyen rendszerek továbbá a fogászati csapat munkáját is megkönnyítik, beleértve az adminisztrációt és az ügyfélszolgálatot is.