AMP - Egy fogászati klinika elnevezése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan találd ki fogászati klinikád nevét? Ebben segítünk!
2022/04/04
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Egy új fogászati klinika kialakítása óriási vállalkozás, ami több tucat kisebb feladatból áll. Az egyik apróságnak tűnő, mégis döntő fontosságú lépés a klinika nevének kiválasztása, ennek ugyanis a jövőben hosszútávú következményei lesznek majd.
Szóval egyáltalán hol érdemes nekifogni egy ilyen feladatnak? Persze az interneten különféle névgenerátorokat is talál az ember, de ha valami igazán egyedit szeretnél, akkor erőfeszítést kell fordítanod fogászati klinikád elnevezésére.
Az alábbiakban néhány hasznos tanácsot olvashatsz arról, hogy hogyan válaszd ki a tökéletes nevet fogászati klinikád számára!

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

1. Legyen szem előtt üzleti célod

A mellett, hogy pozitív hírnevet előlegezzen meg márkád számára, milyen egyéb üzleti célt szeretnél elérni klinikád nevével? Ha nem vagy biztos a döntésben, akkor gondolkodj el rajta, hogy milyen hatással lehet a név fogászati márkádra:

  • A páciensek könnyebben azonosulhatnak rajta keresztül márkáddal.
  • Emlékezetesebbé teszi márkádat.
  • Elvárásokat tűz ki a márkád által kínált szolgáltatásokkal, szaktudással és ügyfélélménnyel szemben.

 

2. Tarts ötletbörzét

Számos módon előállhatsz egy frappáns névvel fogászati klinikád számára, és egy jó ötletbörze sokat segíthet ebben. A lehetőségek összehasonlításakor fontos változatosság, és az alábbi technikák segíthetnek lendületet adni kreativitásodnak:

  • Hasonlítsd össze saját névötleteidet más, a közelben működő fogászati klinikákkal.
  • Tartsd szem előtt céged összes aspektusát (a piaci célzást, az ideális pácienseket, a kínált szolgáltatásokat stb.)
  • Készíts egy listát azokról a kulcsszavakról, amelyek jól hangzanának fogászati klinikád nevében.
  • Írd össze azokat a jelzőket, amik a legjobban jellemzik klinikádat, szolgáltatásaidat, rendelődet, a csapatodat stb.

 

3. További fontos szempontok egy fogászati klinika elnevezéséhez

Ha az ötletbörze lendülete egyszer beindul, meglepően nehéz lehet megálljt parancsolni neki. Rövid időn belül azon kaphatod magadat, hogy rengeteg opciót soroltál fel, és a kihívást immár a lista leszűkítése jelenti.
Ne feledd, hogy a névválasztást első sorban üzleti céljaid és márkád jelleme kell, hogy diktálják, de az alábbiakban néhány további fontos szempontról is olvashatsz, amik segíthetnek fogászati klinikád elnevezésében.

 

Hass ügyfeleid érzelmeire

Ha szeretnéd szűkíteni a lehetséges nevek listáját, akkor koncentrálj azokra az opciókra, amik valamilyen érzelmi kapcsolatot teremthetnek márkád és pácienseid között. Sokat segít, ha az emberek tudnak azonosulni egy egészségügyi szolgáltatóval, hiszen ez gyakran megelőlegezett bizalmat eredményez.
Ehhez érdemes olyan szavakat használni, amelyek pácienseidet egy fontos emlékre, élményre, helyre vagy érzésre emlékeztethetik. Íme néhány példa erre:

  • Magabiztos Mosoly
  • Gyöngéd Mosoly
  • Világító Mosoly
  • Fő Utca Fogászat
  • Új Mosoly
  • Bölcs Fog
  • A Fogtündér Kuckója

 

Használd fel a környék nevét

Egy népszerű taktika valamilyen helynévre utaló kifejezést használni a fogászati klinika nevében. Ez lehet egy város vagy városrész neve, egy kereszteződés vagy tér neve, valamilyen történelmi utalás, és így tovább. Például:

  • Dunakanyar Fogászat
  • Eger Dental
  • Gödöllő Dent

 

Játssz a szavakkal

Ha nem állnak távol tőled a poénok, és szeretnél egy humoros, emlékezetes nevet adni fogászati klinikádnak, akkor bátran engedd szabadon a fantáziádat. A különböző szóviccek, alliterációk és szókombinációk olyan neveket eredményezhetnek, amik sokkal könnyebben megragadják az emberek figyelmét egy helyi fogászati lista olvasgatása közben.
Lássunk néhány példát:

  • Fényes Fogak (alliteráció)
  • Dongó Dental (alliteráció)
  • Fogtasztikus Fogászat (szóösszevonás, alliteráció)
  • Fogócska Gyermekfogászat

 

Találj ki egy rövid, emlékezetes nevet

A legtöbb esetben érdemes egy olyan rövid, könnyedén megjegyezhető nevet használni, ami nem igényel extra rövidítéseket.
Emlékezz vissza a legelső pontra – az üzleti célokra. Például talán nevedben szolgáltatásaidra vagy termékeidre szeretnél utalni, amiket klinikád kínál, vagy hogy milyen színvonalú kezelésre számíthatnak pácienseid csapatodtól.
Egy másik megoldás saját nevedet használni, vagy valamilyen történelmi alak előtt tisztelegni fogászatod nevével.

 

4. Megvan a név – Mi a következő lépés?

Egy fogászati klinika elnevezése hosszadalmas feladat, ami még akkor sem ér véget, ha sikerül véglegesítened döntésedet. Íme a következő lépések, amiket rögtön a név kiválasztása után érdemes elvégezni:

 

Tervezd meg fogászatod logóját

A logó szintén egy olyan eszköze márkádnak, ami megfontolt döntések során kell, hogy elkészüljön. Az interneten számos logótervező eszközt találhatsz, de ezek általában olyan sablonokra épülnek, amik nem engedik kimutatni klinikád egyediségét. Kérd tehát egy grafikus designer segítségét ehhez, aki valószínűleg lényegesen többen is tud majd segíteni egy mutatós logó elkészítésében.

 

Készítsd el webhelyedet

Amíg nincs neve klinikádnak, addig domain nevet sem igazán foglalhatsz le neki. Ez azt jelenti, hogy még ha a webhely tervezete el is készült korábban, a tényleges megvalósítására csak most lesz lehetőséged. Természetesen ez is egy olyan feladat, amihez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen az ingyenes webhelysablonok képtelenek eleget tenni egy modern fogászat igényeinek (pl. nem kínálnak online időpontfoglalást).

 

Alakítsd ki klinikád közösségi médiás jelenlétét

A közösségi médiás jelenlét is olyasmi, amit csak egy véglegesített névvel kezdhetsz el kiépíteni az interneten. Egy új fogászati klinika egyik legnagyobb kihívása új pácienseket szerezni, hiszen az emberek kezdetben nem is tudnak márkád létezéséről. Minél több releváns felületen regisztrálod fogászatodat (ahol tudsz is velük rendszeresen foglalkozni), annál több csatornán keresztül találhatnak majd rád ideális pácienseid. A közösségi média egyik nagy előnye, hogy a fizetett hirdetésekkel azonnal elérheted ezeket a felhasználókat.

 

Szerezz egy fogászati praxisok számára készült menendzsment platformot

Minden új cég számára fontos, hogy a megfelelő alkalmazottakba, eszközökbe és szoftveres megoldásokba fektessen be. A digitális praxiskezelő szoftverek nélkülözhetetlenek egy modern fogászati klinika hatékony működéséhez. Ezek azok a digitális eszközök, amik segítenek automatikus emlékeztetőket (email, SMS) küldeni a pácienseknek közelgő időpontjaikról vagy esedékes vizsgálataikról, és így tovább. Az ilyen rendszerek továbbá a fogászati csapat munkáját is megkönnyítik, beleértve az adminisztrációt és az ügyfélszolgálatot is.
 

egészségügyi marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 6

Átlagos értékelés: 4.3




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.