1. Ne a keresőmotoroknak írj, hanem a felhasználóknak
Bizonyára te is sok helyen olvastad már, hogy a minőségi tartalmak segítenek jobb rangsorolást elérni a keresőmotorok találatai között. Ez továbbra is így van: minél jobban optimalizálod tartalmaidat, annál könnyebben értelmezik majd őket a Google és más keresőmotorok, ami előkelőbb pozíciókat eredményez a találati oldalakon.
Azonban a tartalmak első sorban nem azért kell készüljenek, hogy megfeleljenek a keresőmotorok elvárásainak. Az igazán színvonalas tartalmak kiváló felhasználói élményt is kínálnak azzal, hogy a célközönség számára is hasznosak és értékesek. Az elégedett látogatók másokkal is megosztják ezeket a tartalmakat, illetve újra és újra visszatérnek majd a legújabbakért. Ezek mind a pozitív felhasználói élmény jelei a keresőmotorok szemében.
Első sorban tehát ne a keresőmotoroknak készítsd tartalmaidat, hanem olvasóidnak. Íme néhány hasznos tipp ehhez:
- Tartalmaid valamilyen marketingcélt is szolgáljanak. Akár egy új terméket szeretnél bemutatni, vagy valamelyik meglévő szolgáltatásodat népszerűsítenéd, gondolj bele, hogy mit olvasna, nézne vagy hallgatna szívesen közönséged.
- Mutasd meg, hogy webhelyed az iparággal kapcsolatos információk legjobb forrása. Optimalizálj a felhasználói szándékra, készíts kattintásokat vonzó tartalmakat, szerezz tekintélyes visszahivatkozásokat és így tovább.
- Publikálj esettanulmányokat, véleményeket és összehasonlításokat. Ezek az értékes információk több szemszögből is szemléltetik kínálatodat és lehetővé teszik olvasóid számára, hogy tájékozott vásárlói döntéseket hozzanak.
- Ossz meg tippeket, stratégiákat és útmutatókat. Ezek mind értékesebbé teszik webhelyed tartalmait a látogatók számára.
- Kínálj emlékezetes felhasználói élményt interaktív eszközökkel. Ezek lehetnek kalkulátorok, kérdőívek, átváltók stb.
Segítsünk a tartalomírásban és a keresőoptimalizálásban? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd marketing audit szolgáltatásunkat!
2. Ne aggódj annyit a domain neve miatt
Sokszor elhangzik, hogy a domain nevében egy kulcsszónak is szerepelnie kell. Ez egy elavult gondolat, aminek ma már semmilyen létjogosultsága nincs.
Sok évvel ezelőtt segített, ha domain nevedben valamilyen kulcsszó is volt. Amikor az emberek rákerestek egy kulcsszóra, akkor általában azokra a találatokra kattintottak rá, aminek a domain neve és URL-je is tartalmazta az adott kifejezést.
John Mueller, a Google egyik munkatársa azonban már 2020-ban elmondta, hogy nem segít a rangsorolásban, ha a domain neve kulcsszavakat is tartalmaz.
A helyett tehát, hogy túl sokat (és feleslegesen) foglalkoznál a domain nevével, törekedj inkább arra, hogy egy olyan webhelyet hozz létre, ami hosszútávon is képes jól rangsorolni:
- Ügyelj az on-page SEO-ra: használj kulcsszavakat az oldalak tartalmában, írj megnyerő címeket, meta leírásokat és címsorokat, és így tovább.
- Foglalkozz a technikai keresőoptimalizálással is: biztosítsd, hogy webhelyed tökéletesen működjön mobileszközökön, oldalaid gyorsan betöltődjenek és kínálj biztonságos, akadálymentes böngészést látogatóid számára.
- Derítsd ki ideális ügyfeleid keresőszándékát, és készíts nekik olyan tartalmakat, amelyek választ adnak leggyakoribb kérdéseikre. Használj strukturált adatokat, hogy extra információkat kínálhass tartalmaidról a keresőmotorok és az olvasók számára is.
- Készíts olyan tartalmakat, amelyek konverziókra ösztönzik látogatóidat.
- Állíts össze egy hosszútávú linképítési stratégiát. Publikálj olyan tartalmakat, amelyekre más kapcsolódó webhelyek is hivatkozhatnak, mint értékes forrásokra.
3. Ne akadj fenn a kulcsszavakon és a mutatókon
A legjobb SEO taktikák kutatása során valószínűleg találkoztál már a kulcsszósűrűség fogalmával, vagy hogy érdemes odafigyelni az visszahivatkozások horgonyszövegeinek megoszlására.
Ezek a stratégiák valóban hasznosak lehetnek a keresőoptimalizálásban, hiszen a keresőmotorok sokkal könnyebben értelmezik az ilyen nyers mutatókat, mint a tartalom minőségét és egyéb összetett koncepciókat. A Google azonban már sokkal fejlettebb algoritmusokkal dolgozik, és a különböző keresési trendek és egyéb jelek alapján is képes minősíteni a tartalmakat.
Éppen ezért a marketingeseknek ma már nem százalékokkal és egyéb mutatókkal kell foglalkozniuk, hanem azzal, hogy a célközönségük számára előnyös tartalmakat készítsenek. Ha az emberek hasznosnak vélik ezeket, akkor ezt a Google is képes lesz majd leszűrni a viselkedésükből.
Íme néhány jó tanács a hosszútávon is értékes tartalmak előállításához:
- Csábítsd webhelyedre célközönséged tagjait hasznos tartalmakkal. Kínálj értékes információkat, amik felkeltik ideális ügyfeleid érdeklődését.
- Használd a storytelling elveit, hogy üzeneteid maradandó nyomot hagyjanak olvasóidban. A storytelling közvetlenül az emberek érzelmeire képes hatni, és a megfelelő üzeneteken keresztül sokkal többen tudnak majd azonosulni márkáddal.
- Kísérletezz különböző tartalmakkal. Derítsd ki, hogy célközönséged milyen jellegű tartalmakra kíváncsi. A szöveges cikkek mellett próbál képeket, videókat, infografikákat és egyéb tartalmakat kínálni nekik.
- Ügyelj a tartalmak megfelelő időzítésére, csatornájára (blog, YouTube, közösségi média stb.) és persze közönségedre is. Készíts buyer personákat, és tudd meg, hogy ideális ügyfeleid hol, mikor és milyen formában preferálják a tartalmakat.
- Derítsd ki, hogy mire kíváncsiak az emberek, és ez alapján készítsd el tartalmaidat. Használj kérdőíveket, visszajelzési űrlapokat és olvasd el a blogbejegyzéseid, illetve közösségi posztjaid alá írt hozzászólásokat is.
- Koncentrálj tartalmaidban azokra az előnyökre, amiket termékeid és szolgáltatásaid kínálnak az embereknek. Ezek a tartalmak segítenek majd ügyfelekké konvertálni az érdeklődő látogatókat.
Mindez persze nem azt jelenti, hogy egyetlen mutatóval sem éri meg foglalkozni. A webhely statisztikáit nagyon is fontos rendszeresen ellenőrizni, és megfigyelni, hogy mely tartalmak érik el a legtöbb sikert. Azonban ne feltétlenül azt nézd, hogy hány látogató érkezik egy-egy tartalomra, hanem azt, hogy ezek közül hányan jutnak el a konverzióig is.