1 # Facebook marketing 2017-ben: Live streaming video
Videókat már régóta lehet feltölteni a felületekre, melyek töretlen népszerűségnek örvendnek. Az user-ek előnyben részesítik ezeket a tartalmakat, olyannyira, hogy a Facebook adatai szerint a 1,7 milliárd aktív felhasználó naponta mintegy 100 órányi videót néz végig. A szöveges tartalmak kezdenek kiszorulni, helyüket átveszik a képek, és a videók. Az élő bekapcsolódás lehetősége, a felhasználónak azt az élményt nyújtja, mintha személyesen is részt venne az adott eseményen. A Facebook szerint a live video közvetítéseket egyre többen követik, és ezek alá a videók alá átlagosan tízszer annyi komment érkezik, mint bármely egyéb tartalom alá. Tehát készülj fel, és jelentkezz be élőben! Készíts live oktató videókat, tarts live fogadóórákat vagy mondj el bármit, ami releváns tartalom fogyasztóid számára.
2 # Facebook marketing 2017-ben: Bloggerek, vloggerek, és influencerek
Az elmúlt évtizedekben a marketing szakma különböző hírességeket - népszerű énekeseket, színészeket használt a brand-ek kampányaiban. A felkért sztárok csak a nevüket, és arcukat adták, és emellett néha megjelentek egy-egy sajtótájékoztatón. Az internetes világ kibontakozásával egy teljesen új véleményformáló réteg alakult ki. A bloggerek, és a vloggerek bármilyen témában gyárthatnak, tartalmat- miközben egy lojális tábort alakítanak ki a Social Media felületeken. A hitelességük, és rajongótáboruk által megszavazott bizalom azon alapszik amit írnak- tehát a tartalmon. Az influencerek is erősen formálják a közönség ízlését, és ők nem a szobájukból falai közül kommunikálnak - legtöbbször már ismerjük őket valamilyen orgánumból. Ők azok a celebek, akik valós teljesítményükkel szerezték meg a bizalmat (sport, zenei, vagy egyéb területen) vagy becsatlakoztak egy már ismert, személyes brand-del rendelkező ember mellé. Erre példát a magyar médiában is láthatunk: Sarka Kata Hajdú Péterrel való házassága révén lett ismert közszereplő, majd mellette kiépítette saját rajongótáborát.
Tanulság a vállalkozások számára: ki kell használnod a véleményvezérek erejét, ha szeretnéd, hogy márkád minél ismertebb legyen! Éttermed van? Hívj meg egy híres food bloggert vacsorázni, hogy le tudja írni tapasztalatait! Kozmetikai termékeket gyártasz? Adj ajándékcsomagot egy ismert divat vloggernek, aki meg tudja mutatni közönségének, hogy milyen használat közben a terméked!
3 # Facebook marketing 2017-ben: Reszponzív weboldalak
Már több felmérés, és kutatás bizonyította, hogy az okostelefonokról való internetezés egyre inkább teret nyer – csak 2016-ban több mint 2 milliárd embert használta őket a neten való keresgélésre. A Facebook-ot többen érik el telefonról, mint asztali számítógépről. Ezért a mobilbarát weboldal, és tartalom kialakítása központ szerepet kell, hogy játsszon marketingstratégiádban. Ha nem reszponzív a site-od a Facebook hirdetési kampányra elköltött összeg kidobott pénz lesz: a reklámra kattintva a felhasználó mobilról használhatatlan weboldalra kerül, és azonnal bezárja azt.
4 # Facebook marketing 2017-ben: Termékek, és szolgáltatások piaci konszolidációja a Social Media által
A Social Media kétélű fegyver: magaslatokba tud repíteni, de ha hibázol, a közösség haragja tönkre is tehet. Ez üdvözítő azok számára, akik minőségi szolgáltatásokat nyújtanak, de egyben rossz hír azoknak, azok nem tudnak megfelelő minőséget produkálni. Minden céget, szolgáltatást, terméket lehet értékelni, és személyes véleményt közzétenni. Az emberek az online világban hajlamosabbak véleményt nyilvánítani, mint pld. személyesen. Ennek is megvan a maga pszichológiai magyarázata, de számunkra sokkal fontosabb az a tény, hogy ezáltal az olyan vállalkozások, melyek nem tudnak felzárkózni kénytelenek elhagyni a piacot. Mondhatnánk azt is, hogy vissza térhetünk az egyik alapvető elvhez miszerint: „Jó bornak nem kell cégér.” Vagyis nem lesz szükségünk marketingre. De ez nem igaz. A konszolidáció után, a minőség magasabb szintű lesz, de a kapitalizmus kerekei nem állnak le – és a piac feltöltődik olyan új szereplőkkel, akik fel tudják, és fel is akarják venni velünk a versenyt. A piaci konszolidáció a budapesti éttermek példáján keresztül érthető meg a legjobban. 15 évvel ezelőtt nagyon kevés jó vendéglő volt a fővárosban – majd elindult a bisztró korszak: minőségi ételekkel, exkluzív és kreatív vendégtérrel várva a látogatókat. A közepes, és gyenge éttermek sorra bezártak. Viszont a bisztrók népszerűségén felbuzdulva, egyre többen nyitottak ilyen helyeket – és mára elérkeztünk oda, hogy csak az igazán igényes, és ütős marketinggel – és szolgáltatással rendelkezők tudnak állandó fogyasztói közönséget kialakítani.
5 # Facebook marketing 2017-ben: Hirdetések folyamatos perszonalizációja
A Facebook hirdetés kezelő felülete már eddig is jól körülhatárolt célközönség létrehozását tette lehetővé, de a fejlesztések mind arra irányulnak, hogy a felhasználók csak ténylegesen az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakkal találkozzanak. A nem megfelelő tartalmakkal való találkozás (spam) ellenérzéseket vált ki, és a Social Media óriás nem akarja látogatóit elveszíteni ezzel. Másrészről a hirdetőknek is kedvező, hiszen a pontosabb szűréssel kreatívabban, és hatékonyabban érhetik el közönségüket.
Jelenleg a Facebook az alapján célozza a hirdetéseket, hogy milyen tematikájú oldalakat néz meg a user, és ez alapján rendeli hozzá a kampányokat. Azok a releváns tartalmak lesznek láthatóak, melyeknek a legnagyobb a keresési rátája. A jövőbeli a fejlesztéseknek köszönhetően a technika finomításával megcélozhatjuk akár focizni szerető 35 éves kétgyerekes családapát, vagy a rock zenét kedvelő vegyészmérnök egyetemistát is.
6 # Facebook marketing 2017-ben: Chatbot reformáció és robot automatizáció
A Chatbot-ok használata a Facebook Messenger-ben újdonság, azonban már más cégek chat alapú applikációjában már találkozhattunk velük. A Chatbot egy olyan szolgáltatás, amellyel a chat-en keresztül interakcióba léphetünk egy vállalkozással, kérdéseket tehetünk fel, vagy a segítségével kiválaszthatjuk a megvásárolni kívánt árut. A Chatbot rendelkezhet mesterséges intelligenciával (ezáltal az emberekkel lefolytatott beszélgetések alapján folyamatosan tanul) vagy előre meghatározott szabályok szerint válaszol a kérdezőnek. Ha olyan kérdéssel találkozik, melyre nem tud választ adni, automatikus továbbítja az ügyfélszolgálatnak.
Az ügyfélszolgálat funkció csak az egyik lehetőség, a Chatbot-nak ezenkívül még számtalan felhasználási területe van. Ha az érdeklődő vásárolni szeretne, a Chatbot segít a terméket megkeresni a webáruházban, és a Messengeren belül kosárba tudja tenni a terméket. A Chatbot segítségével bármilyen interaktív játék fejleszthető a Messenger-re, és ezenkívül hírlevél küldési funkció elérhető. A feliratkozott felhasználókat bármikor el lehet érni ütemezett promóciós üzenetekkel. Tehát lassan elfelejthetjük a klasszikus levelezőrendszereket- a Messenger Chatbot hamarosan ki fogja váltani.
A Chatbot-ok használata végtelen lehetőségeket hordoz magában: a H&M az értékesítés befolyásolására használja – az egyik bot-juk a vásárlók által preferált öltözködési stílusokra kérdez rá, és ezek alapján ajánl termékeket, melyekből a fogyasztó szabadon választhat.
Minden előrejelzés azt mutatja, hogy a mobil használat utat tört magának, és ennek figyelembevételével kell megtervezned a jövő évi marketingstratégiádat.
Ha szeretnél még többet megtudni a jövő évi trendekről, és érdekel az online marketing világa, gyere el, és hallgass meg minket élőben! Előadásainkra itt tudsz jelentkezni!