A Facebook még májusban jelentette be, hogy új lépésekre készül az álhírek ellen. A közösségi háló szerint rendszerük egyre hatékonyabban képes felismerni az álfiókokat. Ezt a viselkedési szokások vizsgálatával teszik, és olyan aktivitásokra figyelnek oda, mint például ugyanazon tartalom többszöri kiposztolása. Ezt pedig egy online marketinges vagy akár egy hagyományos újság is többször megteszi, cikkeivel landing oldalaival. Könnyen lehet, hogy a fürdővízzel kiönti a Facebook a gyereket is, ha nem vigyázol. Érdemes tehát marketingesként is figyelembe venni a Facebook ezen új algoritmusát, és alkalmazkodni hozzá. Mit figyel tehát a legnagyobb közösségi média, mire kell figyelned? Mutatjuk!
Az egyik legfontosabb valószínűleg az algoritmusban az, hogy figyeli, a felhasználók miként viselkednek a bejegyzések irányában. „Megállapítottuk, hogy ha egy cikket sokan elolvasnak, de kevesen osztanak meg, akkor az a bizonyos történet valószínűleg valamilyen módon megvezette az embereket,” mondták.
Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva!
A Facebook még áprilisban egy kis üzenetdobozt helyezett el az olvasók hírfolyama felett, amely egy álhírekről szóló bejegyzésre irányította át azokat, akik rákattintottak.
Habár ez a doboz azóta már eltűnt, a Facebook úgy érzi, hogy tippeket felsoroló oldala rendkívül fontos forrás az álhírek ellen folytatott folyamatos küzdelemben.
Az alábbiakban felsoroljuk tehát neked ezeket a tippeket az álhírek felismeréséről, ezen viselkedéssel leszel gyanús a Facebooknak. Vigyázz, hiszen amennyiben egy felhasználó úgy érzi, hogy álhírt talált a Facebookon, elég csak a kis három pontos menüre kattintania a bejegyzés jobb felső sarkában, ahol jelentheti ezt…