Visszaesett az elérésed a Facebookon? Nem megy már úgy a közösségi média marketing, mint régen? Segítünk!
Hatalmas változásokon ment át a Facebook azon algoritmusa, amely a hírfolyamba kerülő tartalmak megjelenését szabályozza. Rengeteg oldal elérése esett vissza az elmúlt napokban, mivel Mark Zuckerbergék úgy döntöttek, felveszik a harcot a spam jellegű tartalmakkal szemben. Már tavaly is kiderült, hogy a Facebookon való hirdetés nélkülözhetetlen a hírfolyamba való kerüléshez, azonban van más módja is annak, hogy ne spammeljünk, mégis elérjük rajongóinkat.
Mi változott áprilisban? A „rossz tartalmak”
A
Facebook által legkevésbé kedvelt tartalmak azok, amelyek interakcióra szólítanak fel. Ezt mi
sem értjük, hiszen mindenkinek az a célja, hogy többen lájkoljanak és kommenteljenek, aminek a legjobb módja a felszólítás, azonban a Facebook úgy döntött, hogy ez nem megengedett módszer. A lájkolj, kommentelj, ossz meg jellegű tartalmak tehát szinte alig jutnak el valakihez, vagyis nem hogy nem nő az elérés, egyenesen csökken. Ezeket a szavakat tehát ezentúl NE használd posztjaidban!
A gyakran megosztott tartalmak elérése is csökkent. Itt az olyan oldalak kerültek célkeresztbe, amelyek sokszor osztják meg ugyanazt a linket, és így már ez is
spamnek minősül a Facebook szemében. Ezzel arra ösztönzik az oldalakat, hogy tartalmaikat kevesebbszer osszák meg, és mindig friss tartalmakkal álljanak elő. Persze egy poszttal nem lehet elérni az összes rajongót, már csak az időbeli korlátok miatt sem (nem mindenki van pl. este 9kor a Facebookon), de ez is a fizetett hirdetések használatára ösztönöz.
A Facebook ugyancsak spamnek minősíti az olyan jellegű tartalmakat, amelyek valamilyen trükkel veszik rá az embereket, hogy rákattintsanak. Pl. valótlan állítások szerepelnek a postokban, és teljesen más, amit a linkre kattintás után kap a látogató, vagy reklámokkal teli weboldalra érkezik a felhasználó, illetve, ha olyan tartalmat találunk a linkben, amelyet like fejében nézhetünk meg.
Játssz a Facebook szabályai szerint
A legjobb módszer, ha az ellenkezőjét tesszük annak, mint amit a Facebook tilt. Eredeti tartalmak, like-ra, kommentre, megosztásra való felszólítás elkerülése, egy
cikk kevesebbszer történő megosztása és csakis olyan megosztása, hogy az ne legyen félrevezető. Hogyan növeljük mégis rajongóink elérését a lájkold szavak helyett? Ahogy eddig is tettük, ha inetelligensen posztoltunk: kérdezzünk, kérjük ki véleményüket, osszunk meg vitára ösztönzően. Példa erre akár
ez a poszt is, ahol egy, a többség által nagyon szépnek tartott lányt állít be a posztoló „vastagnak”. Ezt senki nem hagyhatja szó illetve tiltakozása jeléül lájk nélkül!
A fotók kezdenek kikerülni a látóterünkből
Az elmúlt években a képeké volt a főszerep a közösségi oldalakon, azonban nem mindegy, hogy felhasználó, vagy oldal tölti fel a képet. A képek elérése csökken, hiszen felfoghatatlan mennyiségű kép árasztja el a hírfolyamot. Zuckerbergék már ez ellen is tettek pár lépést, például meghatározták, hogy mennyi szöveg lehet egy képen.
Sok esetben az is előfordul, hogy ugyan képet töltenek fel az oldalak, mégis a szövegében linket helyeznek el, ami ismételte szúrja a Facebook embereinek a szemét. Ilyen módon is rengeteg link került a hírfolyamba, amelyek képek formájában voltak láthatók, mégis landing page-ekre vezettek.
Így érhetsz el még több embert organikus módon a képekkel:
- Kerüld az olyan képeket, amin feliratok vannak.
- Használd a 20%-os szabályt, ha mégis felirat lenne rajtuk.
- Rövid szövegeket használj
- Ha logó található a képen, figyelj rá, hogy az se lépje túl a 20%-ot
- Ne nézzen ki reklámnak
- Inkább a leírásba írj szöveget, de ez is legyen rövid és tömör
- Kerüld önmagad ismétlését, ha egyszer már a fotóra írtál valamit, ne írd le még egyszer a leírásban
- Ne kérj like-ot, kommentet, megosztást!
Linkek megosztása a Facebookon
A képek kezdenek háttérbe szorulni, ugyanakkor a szöveges tartalmak és linkek kezdenek ismét sikeressé válni. Itt sem árt figyelni, hogy a minőséget tartsuk szem előtt a mennyiséggel szemben. Az ismételt linkek elérése csökken, ezért érdemes kevesebbszer megosztani a tartalmakat.
A kevesebb kép, több link ötlet jó lehet, hiszen a linkek is már régóta jelennek meg nagyobb képpel.
Hogyan érjünk el több embert linkjeinkkel:
- A meták pontos kitöltésével
- Jó metaszövegek írásával
- Megfelelő linkhez kapcsolódó képpel
- Kereső- és olvasóbarát URL-lel
- Fontos, a jó poszt szövegek írása
- Sokan követik el azt a hibát, hogy a linkeket olyan szöveggel osztják meg, amelyek eredetileg is megtalálhatók annak metájában, címében. Ha linked címsora ’’5 lakásberendezési tipp’’, akkor Facebookon a leírásba NE másold be ugyanezt.
- Ha már egyszer beillesztetted a linket, távolítsd el azt a bejegyzés szövegéből, hiszen már ott van alatta a kattintható kép és link, így erre nincs szükség.
- Ne írj hosszú leírást, próbáld meg minél tömörebben, olyan szöveget írni, ami kiegészíti a főcímet és a metákat. Csak annyit írj, amennyi elég a figyelemfelkeltésre.
Hogyan vezessem tovább Facebook oldalamat?
A Facebook és
algoritmusa mindig sokat változott, de ez az elmúlt időben hihetetlen módon felgyorsult. Kísérletek, folyamatos több oldalon való kommunikáció nélkül az ember szinte képtelen követni ezeket a változásokat és hatékonyan kommunikálni a közösségi médiában. Mi több, mint 60 oldalt vezetünk 16 szerkesztőnkkel, így van módunk összehasonlításokra, módszerek kipróbálására. Egyre nehezebb lesz tehát laikusként jól üzleti Facebook oldalt kezelni, ezért mindenképp azt javasoljuk, fordulj szakemberhez. Teheted ezt úgy is, hogy követsz bennünket
Google+ oldalunkon ide kattintva,
Facebook oldalunkon itt, vagy kéred
marketing tanácsadói szolgáltatásunkat
(kattints ide), melyben a Facebook oldal vezetésén felül rengeteg egyéb hatékony marketing eszköz használatában is segítünk!