Ez a stratégia azonban nem olyan előnyös, mint amilyennek elsőre tűnik, és az alábbiakban eláruljuk, hogy mi ennek az oka. Kiderül továbbá az is, hogy mi a helyes taktika, ha néhány kampányod nem teljesít az elvárások szerint. Kezdjük is!
A változatos termékkínálat kihívásai
Tegyük fel, hogy van egy ügyfelünk, aki két fő terméket értékesít. A bevétel nagy részét az elsődleges, „A” termék adja, míg a másodlagos, „B” termék csupán a bevétel egy apró töredékéért felel.
Ezek az arányok a cég Google Ads kampányaiban is megmutatkoznak: az „A” termék kampányának költségei többszörösen megtérülnek, míg a „B” termék hirdetései alig hozzák vissza az árukat.
Ilyenkor logikusnak tűnhet, hogy leállítsuk a „B” kampányt, és átforgassuk annak költségeit az „A” kampányba. Szóval miért olyan rossz ötlet ez?
Mert ha csak egyetlen termékre támaszkodsz, akkor az olyan, mintha egyetlen számra tennél fel mindent a rulettben. Elvégre, nem azért van több terméked, hogy több lábon álljon vállalatod? Azzal, hogy több terméket kínálsz, csökkented a kockázatokat, és plusz bevételforrásokat teremtesz magadnak.
Ugyan ez a logika érvényes a PPC kampányok esetében is. Ha csak a legnépszerűbb termékekhez készült, legjobban teljesítő kampányokra összpontosítanál, akkor ezzel esélyt sem adnál kevésbé népszerű termékeidnek, hogy még többen felfedezzék őket.
Mindig lesznek olyan kampányok stratégiádban, amelyek gyengébben teljesítenek. Ha azonban elveszed ezektől a PPC keretet, akkor sehogyan sem fognak teljesíteni.
A helyes megoldás: Optimalizálj!
Mi a teendő tehát akkor, ha egy kampány nem az elvártak szerint teljesít? Egy sokkal átfogóbb, hosszútávú megoldásra lesz szükséged: optimalizálnod kell kampányaidat. Íme néhány hasznos tanács ehhez a fenti példa alapján!
1. Végezz versenyelemzést
Ha az elsődleges termék jól teljesít, akkor bizonyára tisztában vagy annak versenymezőnyével. Ezekre az információkra a másodlagos termékkel kapcsolatban is szükséged lesz, amihez egy versenyelemzést kell végezned.
Nézz utána, hogy mások hogyan próbálják népszerűsíteni hasonló termékeiket. Milyen marketingkommunikációt alkalmaznak? Milyen csatornákat használnak? Milyen webhelyélményt kínálnak? Stb.
Egy ilyen versenyelemzés persze nem csak a PPC kampányokat segít fellendíteni, hanem sok más hasznos információt is biztosít a termék hatékony marketingjéről.
2. Újítsd fel landing oldalaidat
Ha egy kampány nem teljesít túl jól, akkor könnyen lehet, hogy nem magával a hirdetéssel van baj, hanem a landing oldallal. Sok cég csak az átkattintás előtti dolgokra koncentrál: a hirdetések kinézetére, fogalmazására, formátumára, és így tovább. Azonban az átkattintás utáni elemekre már korántsem jut annyi figyelem, és sok kampány sajnos itt, a landing oldalon bukik el.
Vess tehát egy pillantást gyengébben teljesítő terméked landing oldalára, és végezd el rajta a szükséges frissítéseket és egyéb változtatásokat. Vedd figyelembe az ideális ügyfél utazását, a personákat, és igazítsd ezekhez a tartalmat, a designt és a CTA-kat is.
3. Mérd fel kampányod optimalizáltságát
Érdemes elővenni a Google Data Studio eszközt, és tartani egy alapos auditot. Egy ilyen vizsgálat számos hasznos optimalizálási lehetőségre világíthat rá a költségvetés, a kulcsszavak, és az általános stratégia területein is.
Költségvetés
Auditod során felfedezheted például, hogy néhány megcélzott kulcsszavad alacsony megjelenítési aránnyal rendelkezik. Előfordulhat, hogy a termék nagyobb versenymezőnnyel küzd a megjelenésekért a találati oldalakon. Érdemes más költségvetési stratégiákat is kipróbálni, hogy javítani tudj ezeken az arányokon.
Kulcsszavak
Versenyelemzésed során számos olyan kulcsszóra lelhetsz, amelyeket más cégek sikeresen alkalmaznak célzási stratégiájukban. Próbáld meg ezeket is hozzáadni hirdetéscsoportjaidhoz, hogy még több releváns keresésre jelenhessenek meg hirdetéseid.
Kampánystratégia
Fontos elgondolkodni azon is, hogy a másodlagos terméket talán szimplán nehezebb eladni. Ha ez a helyzet, akkor egyetlen egy szöveges keresési kampány nem fog csodákat tenni.
Meglehet tehát, hogy egész kampánystratégiádon változtatnod kell, és a keresési hirdetéseken kívül display reklámokra is szükséged lesz, hogy még több lehetséges ügyfelet érhess el marketingüzeneteiddel. Talán meglévő hirdetéseidet is érdemes átfogalmazni, ötletet mertíve például a versenyelemzés eredményeiből.