Az étteremiparra mindig is gyors változások és rugalmasság volt jellemző, 2024-ben azonban minden korábbinál gyorsabb tempókat tapasztalhattunk. A globális piac 2023-tól 2028-ig egyes becslések szerint 7,5%-ot nő majd, a verseny tehát heves és leleményességet követel. A leleményesebb étteremtulajdonosok tudják, hogy minél hamarabb át kell venniük azokat az újszerű marketingstratégiákat, amelyek az étteremipar dinamikus természetét tükrözik.
Nem lehet eléggé kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos az új marketingmódszerekkel foglalkozni. Bizonyos adatok szerint több, 25%-kal nőtt azon éttermek ügyfélaktivitása, amelyek online marketing platformokat kezdtek el alkalmazni. Ez az arány egyértelműen arról árulkodik, hogy a modern marketingnek nagyon is fontos szerepe van mind az új vendégek megszerzésében, mind pedig a megtartásukban.
Szóval milyen étterem marketing trendeket tartogat számunkra 2025? Mesterséges intelligencia, fenntarthatóság, inlfuencer marketing, SEO, nagy adatok… A lista nem feltétlenül hosszú, de annál tartalmasabb. Kezdjük is!