Mi az ami hajtja az étterem forgalmát?
A válasz egyszerű! Az étterem forgalmát a digitális világ hajtja. Az emberek 94%-a keres rá egy étterem értékelésére mielőtt igénybe venné a szolgáltatását. A vendéglátó egységek körülbelül 80 %-a használja a keresőoptimalizálást. És annak bizony oka van, hogy egy étterem szinte mindig az első találatok között szerepel. Azt tudja mindenki, hogy az éhes ember gyorsan hoz döntést, ezért megéri rendszerint az első találatok között szerepelni. Egy étterem esetében jobb eredményeket mutatnak a Google találatok, mint egy Facebook fizetett hirdetés. Ez azért van mert a fogasztó magától keresett rá egy tartalomra, és a google egy számára jó oldalt mutatott. Sokkal relevánsabb lesz, hiszen egy adott kulcsszóra keres rá a fogyasztó, tehát konkrét konverziót tud hozni. Ezek a fogyasztók készek arra, hogy a szolgáltatásodat igénybe vegyék. Viszont konkurencia van és nem is kicsi. Ezért fontos, hogy a sok hozzád hasonló szolgáltatás mellett te előrébb helyezkedj egy a Google találatai között, ettől lesz nagyobb az esélye annak, hogy a te honlapodra fognak kattintani.
Rengeteg pénzt költenek éttermi étkezésre a fogyasztók, de vajon az éttermek vezetői megfelelően gondoskodnak arról, hogy ezt az összeget náluk költsék el a vendégek? A történelemben először élünk olyan világban, ahol az emberek a fizetésükből többet költenek éttermi étkezésre, mint a boltban vásárolt élelmiszerekre. Az online rendelés forradalmát éljük, ennyi ételt még soha nem rendeltek ezen időszak előtt.
A koronavírus sok vendéglátót ijesztett meg. Kiszámíthatatlan időre kellett bezárniuk a vendéglátóegységeknek, és megoldást találni arra, hogy folytassák tovább. Az éttermek nem mennek tönkre a járvány miatt, hanem fejlődnek. Korszerűsítést kell alkalmazniuk ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetben tudjanak harcolni. Az éttermeknek napról napra kellett reagálniuk és alkalmazkodniuk a járványhelyzetre. Egy vendéglátó sem engedheti meg magának azt, hogy egyik pillanatról a másikra napokra leálljon, vagy elmenjen pihenni, gondolkodni. A vendégköre számít rá, és a vendéglátó sem szeretne senkinek csalódást okozni.
Egy jelentős akadályba ütköztek azok az éttermek akik nem foglalkoztak eddig online marketinggel. „ Hogyan szerezzünk ügyfelet? „ Míg sok étterem a szolgáltatása részévé tette az online rendelést, addig maradtak olyan éttermek is akik erre semmilyen mód nem voltak felkészülve. Senkinek nem okozott meglepetést a válasz ami a kérdésre jött: Jól kell rangsorolni a Google-ban. Ez egy vendéglátó számára nem egyszerű folyamat. Ilyenkor kell szakértelemhez fordulni, akik erre specializálódtak. Ha szeretnéd, hogy az éttermed számára a marketing egy befektetés legyen és nem kiadás, akkor ezt a feladatot profi szakemberekre kell bíznod. Ők gondoskodni fognak arról, hogy éttermed jól rangsoroljon a Google keresések között.
Mi az az étterem marketing?
Pay-Per-Click (PPC) reklám, egy hirdetés ami forgalmat generál az éttermed honlapjára. Itt minden kattintásért meghatározott összeget kell fizetned, függetlenül a konverzióktól. Amikor az ügyfelek Google keresést végeznek, az organikus hirdetések előtt a PPC-hirdetések jelennek meg. Tehát a SEO mellett a PPC fog tudni neked abban segíteni, hogy az éttermed értékes vendégekre találjon a digitális térben, de fontos kihangsúlyozni, hogy itt már kattintás alapú fizetésről van szó, ezért ezt érdemes specialistákra bízni, hogy jó eredményeket hozzon.
Az elmúlt 10 évben több vendéglátónak segítettünk ebben, legyél te a következő! Ide kattintva el tudod olvasni, hogy tudunk segíteni abban, hogy éttermed marketingje jövedelmezőbb legyen mint valaha volt.
Hasznos volt számodra ez a cikk?
Mond el mennyire!