Egy étterem számára rendkívül fontos az online jelenlét és az aktív közösségi média stratégia. Több kutatásunk bizonyítja, hogy az étterem választási szokásokban bizony ezek a felületek is kiemelkedően teljesítenek, ha azokat megfelelően kezeljük: az Instagram pedig kiváló platform egy étterem számára, mivel lehetőséget nyújt a gasztronómiai élmények megosztására és a követőkkel való interakcióra. Azonban ahhoz, hogy sikeresek legyünk a képmegosztó alkalmazásban, fontos hogy több követőt szerezzünk – és ez bizony nem egyszerű feladat. Ebben a cikkben megosztunk 6 hatékony stratégiát, amellyel elősegítheted a követőtábor növekedését!
Rendszeres és minőségi posztok megosztása
Az Instagram alapvetően egy vizuális platform, ezért rendkívül fontos hogy azt a kiposztot képekkel és tartalmakkal ki is szolgáljuk. Itt a felhasználók az esztétikai értéket keresik: idővonalukon olyan posztokat szeretnének látni amelyek szemet kápráztatóak, ízlésesek. Ennek megfelelően fontos, hogy minőségi és jó tartalommal dolgozz: ezt akár már egy jobb minőségű telefonnal is megteheted, de a pixeles, elmosódott képeknek itt nincs helye.
Nem csak a képek minősége szolgáltatja azonban a sikert, de az ötletes posztok is. Ha „csak” a fogásokról készült képekkel apellálsz, kevesebb sikerre tehetsz szert, mintha megosztanád történeted, mesélnél a háttérben zajló folyamatokról, akár ételreceptekkel, érdekességekkel hívnád fel a figyelmet tartalmaidra.
Használj megfelelő hashtag-eket!
Az Instagram és a profil elérése nagyban függ a hashtag-ek használatától, így a követők szerzésében is fontos szerepet játszik ez.
Bár mindenki tudja az Instáról, hogy a hashtag-ek nagyon fontosak, még mindig sok étterem profilján látjuk, hogy azok nélkül, vagy azok minimális használatával dolgoznak csupán. A megfelelő hashtag-ek használata lehetővé teszi, hogy tartalmaid könnyebben felfedezhetőek legyenek! Kutass olyan releváns kifejezések után, amelyek kapcsolódnak az ételek típusához, az étterem jellegzetességeihez, USP-dhez, és amelyet célközönséged vélhetően követ.
Használj helymegjelöléseket!
Étteremként a célközönséged egy része minden bizonnyal a lokációdban van. A helyi közösség tagjainak elérése éppen ezért alapvető fontosságú – amelyet geotag-ekkel segíthetsz elő. Amikor ételfotót vagy helyszínről készült képet raksz fel, mindig ügyelj rá, hogy használj helymegjelölést!
Influencer marketing: amire gondolnod kell
Az influencer marketing az elmúlt években nagy trendet futott, és bár ma már rendkívül sok olyan influencer van akiket csak borzasztó drágán tudsz megszerezni, mégsem kell teljesen elvetni ezt az ötletet. Ha a költségkereted nagyobb véleményvezéreket nem is engedhet meg, microinfluencerekkel akár egy ajándék vacsoráért is kollaborálhatsz!
Ha olyan partnert találsz, akinek a célközönsége azonos a tiéddel, nincs is feltétlen szükség többszázezres elérésre ahhoz, hogy profitálj belőle.
Szervezz versenyeket, játékokat, jutalmazd követőid, ha tartalmakat osztanak meg!
Ha egy kicsit már aktívabb az Insta közösséged, akkor jó lehetőséget biztosít számodra is a játékok, versenyek, kihívások szervezése. Természetesen ezt minden alkalommal a célközönségre kell szabni: míg egy vagány, fiatalos street food étteremnek szinte minden ötlet megoldást nyújthat, addig egy elegáns és kifinomult étterem Insta fiókjában már szofisztikáltabb játékokat érdemes csak szervezni.
De sose feledd: nem csak egy „influencer” posztjai hozhatnak sikert, akár a hétköznapi emberek bejegyzései is segíthetnek, hogy fellendüljön az éttermed! Éppen ezért érdemes jutalmazni bárkit, aki posztot oszt meg rólad: akár csak egy kávéval, akár egy pohár finom limonádéval.
Lépj interakcióba követőiddel, és leendő követőiddel
Bár az Instagram egy kicsit passzívabb tud lenni mint a Facebook, fontos tudnod, hogy ez akkor is egy közösségi média platform: és ennek megfelelően fontos is, hogy kommunikálj követőiddel. Reagálj a beérkező kommentekre, indíts beszélgetést, hiszen ez a magas elérés egyik legjobb kulcsa!
Nem csak a saját oldaladon beszélgethetsz azonban. Olyan Insta oldalakat is felkutathatsz, akik nem jelentenek számodra konkurenciát (és Te sem nekik), viszont célközönségetek azonos. Az ilyen oldalak bejegyzései alatt aztán aktivizálhatod magad, ezzel megismertetve neved a célközönséggel.