Email marketing: Miért használd 2023-ban?
Az email marketinget vagy hírlevél marketinget ma is számos cég használja sikeresen, holott sokan úgy gondolják már leáldozott az ideje. Az emailes adatbázis építés pedig igen sok előnyt rejt magába és olyan eszközöket alkalmazhatunk, amelyekkel potenciális ügyfeleket és vásárlókat generálhatunk olcsón. Mire érdemes figyelni az email marketing során? Hogyan vizsgáljuk sikerességét? Erről lesz szó!
Mikor lesz jó email marketinged?
Célzott címzettlista
Jó minőségű tartalom
Megnyerő tárgysor
Személyre szabás
Mobilbarát tervezés
Emellett a megjelenés és a grafika is fontos. Használj vonzó képeket és dizájnt, de ne túlozz túl, hogy az e-mail ne legyen lassú betöltődésű. Hiszen az egyszerűbb, néha több.
Időzítés
Adatvédelem és jogi követelmények
Az e-mail marketing hosszú távú eredményeket hozhat, ha megfelelően végzed el. Fontos azonban az etikus és tartalmas kommunikáció, valamint az üzenetek minősége és relevanciája.
Milyen mutatókkal vizsgáld email marketing eredményeit?
Bár számos statisztikai mutatóval vizsgálhatjuk hírleveleink sikerességét, a legfontosabb mutatók az alábbiak lesznek:
- Megnyitási arány (Open Rate): Ez azt mutatja meg, hogy az elküldött e-mailek hány százalékát nyitották meg a címzettek. A nyitási arány az e-mail tárgyának és a feladó nevének vonzerejét is jelezheti.
- Kattintási arány (Click-Through Rate, CTR): Ez a mutató azt mutatja meg, hogy az e-mailt megnyitó címzettek hány százaléka kattintott valamilyen linkre vagy gombra az üzenetben. A CTR segít megtudni, hogy az e-mail tartalma mennyire releváns és vonzó a címzettek számára.
- Konverziós arány (Conversion Rate): Ez a mutató azt mutatja meg, hogy az e-mailt megnyitó és a weboldalon vagy landing oldalon végrehajtott kívánt cselekvést (pl. vásárlás, regisztráció) végző címzettek hány százaléka konvertált. Ez az egyik legfontosabb mutató, mivel közvetlenül méri az e-mail marketing hatékonyságát.
- Kivonulási arány (Unsubscribe Rate): Ez mutatja meg, hogy hány címzett döntött úgy, hogy leiratkozik az e-mail listáról az adott kampány után. Fontos figyelni ezt az arányt, és megpróbálni minimalizálni a kivonulásokat.
- Bounce Rate: Ez a mutató azt mutatja meg, hogy hány e-mail volt "visszapattanó" vagy nem kézbesíthető. Levelezési hibák, például érvénytelen e-mail címek vagy túlcsordult postafiókok miatt lehetnek ilyenek. Fontos időnként tisztítani az e-mail listát, hogy minimalizáljuk a bounce rate-et.
Fontos, hogy ezek fényében állítsd fel email marketing stratégiád, hiszen csakis így építhetsz sikeres ügyféllistákat és vonzhatod be potenciális ügyfeleidet.
