1. A marketinget végzők legalább 30%-a kipróbálja majd a beágyazott videókat az Emailben
Az IOS 10 Mail egyik legnagyobb újítása a HTML5 videó támogatás, ami lehetővé teszi, hogy videót helyezzünk és játszunk le egy emailben. Korábban ez a módszer néhány technikai problémába ütközött, ezért kevés marketing szakember alkalmazta. Azonban az újításoknak köszönhetően az emailben videót elhelyezők száma 30%-os növekedést mutathat majd.
2. Az Email marketingesek a keresztfunkcionalitásra koncentrálnak majd
Amikor a fogyasztók felveszik a kapcsolatot egy branddel, akkor nem tesznek különbséget a csatornák között. A brandek igyekeznek igazodni a fogyasztói hozzáálláshoz, és ehhez a különböző csatornák közötti kapcsolatok egységesítésére próbálnak törekedni.
Hogy ezt a többcsatornás kommunikációt kiépíthessék, a marketing szakembereknek a többi részlegben dolgozó munkatársaikkal kell együttműködniük. 2017 végére valószínűleg egyre több cégnél igyekeznek majd ennek megvalósítására.
3. Egyre több helyen terjed majd el a reszponzív email design
Mivel a Gmail már a különböző media query-ket is támogatja, egyre több email-kliens is lehetővé teszi a reszponzív email design alkalmazását. A következőkben várhatóan egyre több ilyen kialakítású emaillel találkozhatunk majd.
4. Ugyan a Gmail támogatja a beépített CSS-t, a legtöbb Email továbbra is az Inline CSS-t használja majd
Az Inlining egyre kevesebb cég számára lesz megfelelő módszer a hírlevelek kiküldésekor, azonban a cégek 80%-a még mindig megmarad ennél, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsa a feliratkozók számára.
5. A Gmailhez hasonlóan más email szolgáltatók is kifejezett figyelmet fordítanak majd arra, hogy az emailek titkosítva vannak-e
A közelmúltban nagy port kavartak a különböző nemzetközi email-hackelések, amik bizonyos esetekben már nemzetbiztonsági fenyegetést is jelentettek. Az emailek világa tehát megérett egy igen nagy biztonsági frissítésre, különösen nagy figyelemmel a kétlépéses hitelesítésre és a titkosításra.
A Yahoo Mail immáron a Verzion tulajdonát képezi, és az eddigi incidenseket elnézve komoly változtatásokra lesz szükségük, ha szeretnék újra versenyképessé tenni a szolgáltatást. A német kormány külön felhívta a polgárok figyelmét, a Yahoo Mail sebezhetőségére.
6. A Verzion megpróbálja átköltöztetni a Yahoo Mail felhasználókat az Alto Mailre
Közvetlenül az előző pontra alapozva a Verzion aktívan igyekszik majd a Yahoo Mail eddigi felhasználóit az Alto Mail szolgáltatásra átszoktatni. Emellett a Verzion saját altomail.com email fiókok létrehozását teszi majd lehetővé.
7. Egyre több specializáció jön majd létre az email marketing iparágán belül
A kézbesíthetőség, email-jogvédelem, email design és hasonló szempontok különálló területekként működnek majd.
8. Az email szolgáltatók lehetővé teszik majd az email interakciók követését
Ez megkönnyíti az interaktív emailekkel való felhasználói akciók pontosabb felmérését. Az interaktív emailek fontos eszközei a felhasználói cselekmények lemérésének. Bizonyos emailek például lehetővé teszik a kínálat böngészését, ami korábban a landing pagen történt volna – ennek leméréséhez új módszerekre lesz szükség.
9. A tartalommarketing az email marketinget is meghódítja
Már nagyon régen tanítjuk, hogy az e-dm levelek ideje lejárt. Már rég óta nem az akciós ajánlatokról, sőt nem is a Te cégedről kell szóljon a hírleveled, sokkal inkább kell hasonlítson egy szakmai újságra. Ennek az újságnak a szerkesztése nem is olyan nehéz feladat, ha a tartalommarketinget egyébként is használod, mondjuk a közösségi média marketing vagy a keresőoptimalizálás szolgálatában. Ebben az esetben ugyanis minden készen van, csak össze kell állítanod heti/havi hírleveledet. Ezért is mondjuk mindig, hogy az online marketing egy komplex rendszer, melynek minden elemét kell használni egy sikeres marketing kommunikáció érdekében.