Mi a leggyakoribb hiba, ami megakadályozza a webhelyek rangsorolását?
A leggyakoribb SEO probléma, ami megzavarhatja a rangsorolást az úgynevezett „meta noindex tag” (címke). Ez az egyszerű, de veszélyes kódrészlet arra utasítja a keresőmotorokat, hogy ne indexeljék webhelyedet vagy annak bizonyos oldalait. Ha egy oldal vagy webhely nem szerepel egy keresőmotor indexében, akkor nem jelenhet meg annak keresőtalálatai között.
A meta noindex taget meglepően könnyű véletlenül beállítani – gyakran például elég hozzá egy félrekattintás a tartalomkezelő rendszer felületén. Ez akkor fordulhat elő, ha olyan szerkesztők használják CMS-edet, akik nem igazán értenek annak kezeléséhez.
A legegyszerűbben úgy ellenőrizheted a noindex jelenlétét, ha megnyitod a kérdéses oldal HTML forráskódját, és rákeresel a „noindex” szóra (idézőjelek nélkül).
Fontos észben tartani, hogy esetekben nagyon is hasznos a noindex beállítása. Ilyen például a „Köszönjük a vásárlást” oldal, vagy egy fizetett hirdetés landing page-e, és így tovább.
Ügyelj a téma és a megcélzott kulcsszó kapcsolatára
Előfordulhat, hogy egy oldalad azért nem jelenik meg a Google találatai között, mert nincs logikus kapcsolat a tartalom és a megcélzott kulcsszó között.
A Google mindig olyan tartalmakat próbál kínálni a felhasználóknak, amik megfelelő választ nyújtanak a kérdéseikre. Ha egy oldalad tartalma és elsődleges kulcsszava nem kapcsolódnak egymáshoz elég szorosan, akkor a Google nem tekinti majd megfelelő válasznak ezt a tartalmat a kereső felhasználók kérdésére.
Ha például az oldal címe „Kezelések”, és a „hátfájás kezelése” kulcsszóra próbálsz rangsorolni, akkor nem sok sikerre számíthatsz.
Az oldal témája és elsődleges kulcsszava tehát vagy azonosak kell legyenek, vagy nagyon szorosan kell kapcsolódniuk egymáshoz. A Google többek között az oldal URL címét, HTML címét és H1 címsorát is megvizsgálja, hogy megállapítsa, miről is szól az adott tartalom. Fontos tehát, hogy a legfontosabb kulcsszó ezekben a mezőkben is szerepeljen.
Szintén akadályozhatja egy oldal rangsorolását, ha túl sok kulcsszóra próbálod egyszerre optimalizálni. A helyett, hogy egy oldalon több fontos kulcsszót is megcéloznál, készíts mindegyiknek külön oldalt a maga URL címével, címsoraival, és így tovább.
Gondolkodj el a látogató szándékán, és hogy mit szeretne találni. Ha például valaki a „hátfájás kezelése” kifejezésre keres rá, akkor valószínűleg másmilyen oldalt szeretne látni, mint az, aki a „hátfájás enyhítése műtét nélkül” kifejezést írja be a keresőbe. Ezeknek két külön oldalt érdemes kialakítani.
Ezzel szemben, ha valaki a „hátműtét” szóra keres, az valószínűleg ugyan arra kíváncsi, mint az, aki a „gerincműtét” szót használja keresésében. Ezek a szavak egymás társaságában is szerepelhetnek egy oldalon belül.
A cél tehát olyan oldalakat készíteni, amelyek releváns információkat és kiváló felhasználói élményt nyújtanak a webhelyedre érkező érdeklődők számára.
Célozd helyileg tartalmaidat
A legtöbben minél közelebb szeretnének orvost találni maguknak, ezért a Google általában helyi találatokat is megjelenít az ilyen keresésekre. Ha például valaki a „fogorvos” vagy „szemvizsgálat” kifejezéseket írja be, akkor a Google igyekszik a legközelebbi releváns rendelőket felsorolni, illetve megjeleníteni azokat a térképen is.
Ehhez fontos, hogy webhelyeden tisztán és érthetően szerepeljen, hogy melyik településen található rendelőd. Ha webhelyed nem jelenik meg egy helyi jellegű keresésre (még akkor sem, ha a felhasználó a település nevét is használja a keresésben), akkor a Google nem tudta megállapítani, hogy hol található rendelőd. Használd tehát a település nevét tartalmaidban (beleértve a címsorokat, meta mezőket stb.) ahol indokolt.
Gondoskodj oldalad tekintélyéről
Egészségügyi webhelyed SEO-jának ellenőrzése során fontos figyelembe venni az oldalak tekintélyét is. A Google számára különösen fontos, hogy csak hiteles, tekintélyes forrásokat kínáljon azoknak a felhasználóknak, akik valamilyen egészségügyi témára keresnek rá.
A legtöbb tekintélyt a más, elismert egészségügyi webhelyeken elhelyezett visszahivatkozások biztosítják majd saját webhelyed számára. Minél több tekintélyes egészségügyi webhely linkel tartalmaidra, annál megbízhatóbb forrásoknak tartja majd ezeket a Google is.
Egészségügyi webhelyednek továbbá egy belső hivatkozási stratégiára is szüksége lesz. A belső hivatkozások segíthetnek átadni magasabb tekintélyű oldalak (pl. főoldal, landing page-ek stb.) tekintélyét azoknak az oldalaknak, amelyek a webhely szerkezetének mélyebb szintjein helyezkednek el. Ha egy oldal nem rangsorol elég jól a keresőtalálatok közül, akkor hivatkozz rá webhelyed tekintélyesebb, de kapcsolódó témájú oldalairól.
A 301-es átirányításoknak fontos szerepe van a SEO-ban és a weboldalak között átadott tekintélyben. Ha például megváltoztatod egy oldalad URL címét, de nem irányítod át az új címre a régi URL-re érkező forgalmat, akkor az új oldal elveszíti a régi URL eddig összegyűjtött tekintélyét. Egy 301-es átirányítás nem csak a forgalmat tessékeli tovább az új címre, hanem a régi oldal tekintélyét is átadja az újnak. Ez a probléma gyakran fordul elő egy webhely átalakítása során, például amikor HTTP-ről HTTPS-re változik minden oldal URL címe.
A duplikált tartalom szintén megzavarhatja egy oldal tekintélyét. Ha egy oldal tartalmának azonos vagy közel azonos másolata többször is előfordul webhelyeden, akkor a Google nem fogja tudni, hogy melyiket rangsorolja ezek közül. Ilyenkor előfordulhat, hogy egyik sem kerül be a találatok közé.
Ezt az úgynevezett kanonizálással lehet elkerülni. A kanonizálás egy speciális HTML címke elhelyezését jelenti az oldal forráskódjában – ez a címke jelöli meg, hogy melyik URL címen található a tartalom hivatalos, kanonikus verziója, amit szeretnénk, hogy a keresőmotorok rangsoroljanak.
Fontold meg a megcélzott kulcsszó összetettségét
Az egészségügyi keresőoptimalizálás meglehetősen egyedi terület, mert egyes kulcsszavakra igazán különös módszerekkel lehet hatékonyan rangsorolni.
Például, ha egészségügyi szolgáltatásokról van szó, akkor a Google első sorban a relevanciát veszi figyelembe a tekintéllyel szemben, és első sorban helyi webhelyeket próbál felsorolni a keresőtalálatok között.
Ezzel szemben, ha valaki egy betegségről vagy kezelésekről szeretne többet megtudni, akkor a tekintély lesz a legfontosabb szempont, és olyan források jelennek majd meg, amelyek hiteles, elismert egészségügyi szakértők a Google szemében.
Ha egy olyan kulcsszót próbálsz megcélozni, amire egy országosan elismert egészségügyi entitás már jól rangsorol, akkor nem számíthatsz látványos eredményekre. Mindig mérlegelned kell, hogy mennyire értékes egy-egy kulcsszó, és megéri-e küzdeni azért, hogy jól rangsorolj rá.
Egy kulcsszó értékének megállapításakor mindig vedd figyelembe a kifejezés mögött álló keresőszándékot is. érdemes például egy fizetett PPC kampányt indítani a megcélozni kívánt kulcsszavakkal, és megnézni, hogy ezek közül melyek érik el a legtöbb konverziót. Ez segít megállapítani, hogy mely kulcsszavakkal szerezhetsz új pácienseket egészségügyi szervezeted számára.
A kulcsszó rangsorolási nehézségének megítéléséhez érdemes megnézni, hogy milyen más webhelyek jelennek meg az első keresőtalálati oldalakon. Ezek helyi jellegű oldalak, vagy esetleg tekintélyes szakmai webhelyek tartalmai? Hogyan célozzák meg azt a kulcsszót, amit beírtál a keresőbe, és hány visszahivatkozást szereztek maguknak?
Inkább profikra bíznád egészségügyi webhelyes keresőoptimalizását? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd marketing audit szolgáltatásunk, amellyel segítünk feltárni a hibákat és megfelelő stratégiát kialakítani számodra!