Az emberek sokáig csak orvosokhoz, vagy a nyomtatott szakirodalomhoz fordulhattak, ha valamilyen kérdésük volt egészségükkel, egy bizonyos betegséggel, beavatkozással, vagy kezeléssel kapcsolatban. A modern technológia azonban egy sokkal gyorsabb és kényelmesebb „kérdezz-felelek” eszközt adott az emberek kezébe – a Google-t – és a legtöbben nem is igazán használnák mást (vagy másokat), ha választ szeretnének kapni kérdéseikre.
Elég csak rákeresni a „koronavírus” szóra a Google-on, és máris temérdek hasznos (és többnyire helyi) információ jelenik meg a vírushelyzetről:
- Hírek,
- Tünetek, megelőzés, kezelések
- A karanténnal és utazással kapcsolatos tudnivalók
- A védőoltással kapcsolatos információk
- Tanácsok a védekezéshez és a bezártsággal való megküzdéshez
- Térképek
- egyéb hasznos elemek
Szinte biztos, hogy a legtöbb felhasználó előbb találja meg ezek között, amit keres, mint praxisod saját webhelyén, amihez egyébként is rengeteget kell görgetniük, hiszen a COVID-19-cel kapcsolatos információk mindig az oldal legtetején jelennek meg.
Ezekből egyértelműen látszik, hogy nem szabad csupán a webhelyeden elhelyezett, optimalizált tartalmakra alapoznod online láthatóságodat. Igen, ezekre a minőségi tartalmakra továbbra is nagy szükséged van a sikeres egészségügyi marketinghez, de biztosítanod kell azt is, hogy az emberek a Google-on kívül is rátalálhassanak praxisodra az interneten:
- Légy aktív a legfontosabb közösségi platformokon (köztük a YouTube-on is)
- Használj email marketinget
- Használj online keresési és display hirdetéseket
- Ha hasznát látod, adj egy esélyt az olyan hagyományos marketingtaktikáknak, mint a nyomtatott újsághirdetések, vagy a rádiós reklámok
A sikeres egészségügyi tartalommarketinghez kezdj el létrehozni egy tartalomtárat webhelyeden, amely egymásra hivatkozó, minőségi tartalmakat kínál leendő és meglévő pácienseid, illetve az érdeklődők számára. Ez még a Google óriási átrendeződése idején is fontos, ráadásul amint sikerül visszaszorítani a vírust, a találati oldalak is visszatérnek a megszokott felállásukba.
Az alábbiakban néhány ilyen jól összerakott tartalomtárat sorolunk fel, valódi webhelyekről:
- A Well By Northwell egy gyönyörűen kialakított tartalomtár, amely nemcsak hasznos információkkal tájékoztatja a látogatókat, hanem sokat tesz a márkahűség megerősítéséért is. Sok blogbejegyzés végén egy „következő lépések” vagy „további hasznos források” hivatkozás is szerepel, amik segítenek a webhelyen tartani az olvasókat, és egyre inkább a konverzió (egy időpont lefoglalása) irányába terelik őket. Sok helyen egy CTA is látható, ami az emailre való feliratkozásra szólítja fel a látogatókat.
- A Cleveland Clinic „Health Essentials” tartalomtára letisztult felülettel fogadja az ide látogatókat, és rengeteg hasznos egészségügyi információt kínál, amelyeket a felhasználók az egyszerű navigációnak köszönhetően könnyedén megtalálhatnak.
- Az UH Healt Talks egy óriási digitális könyvtárat kínál, ahol az összes korábbi webináriumuk is megtalálható, témák szerint csoportosítva.
- Kaliforniai Egyetem „Health Connect” felülete szintén egy jól kialakított, letisztult tartalomtár, amely a fő webhely egyik aldomainjére került. A hasznos tartalmak mellett több idézetet is olvashatunk a felületen az elégedett páciensektől, amelyek pozitív fényben tüntetik fel a márkát.
Tartalmaid elkészítése során ne feledkezz meg néha pozitív történeteket, pillanatokat is megosztani célközönségeddel. Az embereknek most minden eddiginél nagyobb szükségük van arra, hogy mások egészségügyi sikertörténeteiből is reményt meríthessenek. Erre is tudunk néhány jó példát:
- A White Plains Hospital dolgozói például a COVID-19 leküzdése után készült, hazaengedett betegeikről osztanak meg képeket és videókat. Ezek a tartalmak többek között arra is ösztönzik a célközönséget, hogy bízzanak az orvosokban, nővérekben, és minden más kórházi dolgozóban is, akik minden nap az egészségükért küzdenek.
- A San Antoniói Methodist Hospital egy videósorozatot készített „Methodist Moments” (vagyis „Methodist pillanatok”) címmel. Ezek a videók a kórházi dolgozók és páciensek pozitív, reményteli történeteit örökítik meg, legyen szó a felépülés utáni köszönetnyilvánításról, vagy épp a kórházi szobák takarításáról.