1. Változni fognak a SEO- és a tartalommarketing-befektetések
Az egészségügyi marketingesek mindig azon tanakodnak, hogy hogyan használhatják fel hatékonyan a rendelkezésükre álló költségkeretet. Habár ez egy mindennapos téma, még több hangsúlyt kapott, amint a márkák a járvány következtében határozatlan időre lefagyasztották marketingjüket.
Persze ez sem tart majd örökké, azonban az egészségügyi cégek jelenleg még mindig azon tűnődnek, hogy miként módosítsák költségvetésüket úgy, hogy a páciensek érdekeit szolgálhassák az új felállásban. De az organikus forgalom nem tűnt el, hiszen az emberek most is éjjel-nappal keresgélnek az interneten, csak épp más dolgok érdeklik őket. Ugyan úgy van igény minőségi tartalmakra, csak más témákban.
Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként
2021-es SEO és tartalommarketing kampányaid költségvetésének kialakításakor gondolkodj el azon, hogy mely befektetések lehetnek majd azok, amik segíthetnek átvészelni ezt a nehéz időszakot úgy, miközben erősítik márkád hírnevét és új ügyfeleket is szereznek számodra.
A legtöbb egészségügyi vásárlást komoly döntéshozatal előzi meg, még fogyasztói szinten is. Ne feledd, hogy az emberek továbbra is a Google-on keresnek majd rá praxisodra, hogy összevessék a többi alternatívával.
Persze egy tartalom nem rögtön a publikálása után rangsorol majd jól, és ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a tartalommarketingedből, az alábbi módszereket érdemes bevetned:
Helyi SEO
A helyi SEO szerepe folyamatosan nő, hiszen az emberek (főleg a járvány idején) egyre többet keresgélnek a közelükben. Többen így próbálnak minőségi egészségügyi praxisokat is találni, legyen szó gyermekorvosokról, sürgősségi ellátásokról, fogorvosi kezelésekről, és így tovább. Tartalmaid és adatlapjaid (pl. Google Cégem) optimalizálásával több helyi keresőt is elérhetsz majd praxisoddal.
Értékes tartalmak
Gondolkodj el rajta, hogy pácienseidnek milyen tartalmakra lehet szüksége jelenleg, és milyenekre 2021-ben, amiket csak te, mint egészségügyi szakember tudsz megbízható forrásként felkínálni nekik. Ezek lehetnek rövid útmutatók a telemedicina működéséről, vagy épp infografikák a betegségek megelőzéséről gyermekek számára.
2. A telemedicina minden eddiginél fontosabb szerepet kap
A szükség nagy úr, és a COVID-19-nek köszönhetően újra terjedni kezdtek a telemedicinás („tele-egészségügy”) opciók. Habár az alapos vizsgálatok és a beavatkozások természetesen továbbra is személyes kontaktust igényelnek, a telemedicina keretei között olyan konzultációk is lebonyolíthatók, amelyekhez a pácienseknek és az orvosoknak nem feltétlenül kell találkozniuk egymással.
Ez csökkenti a „feleslegesen” betérő betegek számát a rendelőbe, ami mind a betegek, mind pedig a rendelő személyzetének is biztonságosabb megoldás.
Mindez nem fogja felváltani a tradicionális orvosi munkát, de biztosak lehetünk benne, hogy, amíg a járvány tart, több ilyen telekommunikációs konzultációra és vizsgálatra is sor kerül majd.
Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként
Egészségügyi marketingesként a te feladatod tájékoztatni a praxis pácienseit a tele-egészségügyi opciókról, és arra ösztönözni őket, hogy, ha tehetik, inkább ezeket válasszák a személyes időpontok helyett. Íme néhány tipp, ami segíthet ebben.
Építs ki egy rendszert hosszútávra
Az egészségügyi szervezeteknek és magánorvosoknak egyaránt el kell gondolkodniuk azon, hogy hogyan fér el a telemedicina hosszútávú stratégiájukban. Például figyelembe kell venned, hogy a páciensek mennyire nyitottak erre a lehetőségre, hogy mennyire jártasak a technikai megoldásokban, és hogy egyáltalán segíthetnek-e nekik a tele-egészségügyi szolgáltatások. Azonban ne csak 2021-ben gondolkodj, hanem az azt követő években is, amikorra a koronavírus már remélhetőleg csupán egy szörnyű emlék lesz.
Készíts egy információs központot a telemedicináról webhelyeden
Ennek az oldalnak részletesen és érthetően le kell írnia, hogy mit jelent a telemedicina, miben segítheti a pácienseket, és hogy hogyan használhatják azt, hogy kapcsolatba lépjenek szakorvosukkal. Ha lehet, egy videóval is demonstráld a technológia működését. Ne feledkezz el továbbá a praxis Google Cégem, Facebook, Instagram és egyéb fiókjairól sem, amelyeken mindenképpen érdemes feltüntetned, hogy távolsági szolgáltatásokat is kínálsz az interneten keresztül.
Értesítsd meglévő pácienseidet
Használd email és SMS listádat, célzott hirdetéseidet és organikus tartalmaidat, hogy értesíthesd meglévő pácienseidet telemedicinás szolgáltatásaidról.
Hirdess a megfelelő célcsoportoknak is
A Facebook hirdetések segítségével például precízen megszabhatod, hogy kiket szeretnél megcélozni marketingüzeneteiddel vagy a telemedicináról szóló tartalmaiddal. Ugyan ezt megteheted a Google Ads PPC hirdetésein keresztül is.
3. Az egészségügyi marketingesek innovatív szolgáltatásokhoz fordulnak majd
Az orvostudomány fejlesztése mindig is a technológiai innovációk egyik fő célja volt. Azonban 2021-ben még nagyobb nyomás nehezedik az egészségügyi praxisokra, hogy új, innovatív módszerekkel kezeljék pácienseiket, és kínáljanak nekik még pozitívabb élményeket.
Jelenleg is számos olyan előretörés bontakozik ki az egészségügyben (ilyenek például a segítő 3D-s modellek, vagy a mesterséges intelligencia), amelyekkel nehéz lépést tartani. A páciensélmények oldalán ott van például a már emlegetett telemedicina, az egészségügyi alkalmazások tömkelege, és a gépi tanulással működő chatbotok is.
Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként
Habár ezek a technológiák valóban ígéretesek és sokat tehetnek mind az orvosokért, mind pedig a páciensekért, a rájuk való átállás nem csettintésre történik majd. Sok beteg nem szívesen foglalkozik ezekkel a technológiákkal, mert vagy nem értenek hozzájuk (és nem hajlandók megtanulni őket), vagy egyáltalán nem is tudnak a lehetőségekről.
Éppen ezért egészségügyi marketingesként neked kell népszerűsítened ezeket a szolgáltatásokat a páciensek körében, és törekedned arra, hogy egy zökkenőmentes élményben lehessen részük, ha ezeket választják.
Volt már rá példa, hogy egészségügyi szolgáltatók a Facebookon közvetítették élőben egy páciens agyműtétét, vagy éppen kiterjesztett valósággal szemléltették a különböző egészségügyi problémákat és azok megoldásait.
4. A felhasználói élmény döntő szempont lesz az egészségügyben
Egyetlen online marketinges számára sem újdonság, hogy a felhasználói élmény kritikus fontosságú szempont nem csak az ügyfelek megtartására, hanem a bevonzásukra is – ahogy erre a Google egyértelmű kijelentései is utaltak az elmúlt évek során. A keresőóriás 2020 májusában jelentette be hivatalos blogján, hogy 2021-től az új, alapvető webes-vitals mutatók is részt vesznek majd a rangsorolásban, amelyek kifejezetten egy webhely felhasználói élményeit veszik figyelembe.
Mindez azt jelenti, hogy minden online érkező páciens számára kifogástalan élményt kell nyújtanod webhelyeden, függetlenül attól, hogy mennyire értenek a digitális eszközökhöz. Alapvetően egy gyors, könnyedén navigálható és használható, akadálymentesített webhelyre lesz szükséged, ami minden eszközön hibátlanul működik.
Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként
Amellett, hogy megpróbálsz a páciensek eszével gondolkodni, ne felejtsd el ellenőrizni a Google Search Console Alapvető webes-vitals mutatók jelentését, ahol ellenőrizheted, hogy a keresőmotor hogyan vélekedik webhelyedről felhasználói élmények terén.
E mellett látogass el webhelyedre több böngészőprogrammal, több ablakméretben is, és böngészgesd át oldalaidat Android és iOS készülékeken. Figyeld meg, hogy vannak-e olyan elemek, amelyek nem megfelelően töltődnek be, túl kicsik, túl nagyok, vagy éppen zavarják a böngészést (felugró ablakok, stb.) számít persze a sebesség is, különösen mobilinterneten keresztül.
Minden problémát jegyezz fel, és orvosolj minél előbb! Győződj meg továbbá arról, hogy egészségügyi webhelyed megfelelő felhasználói élményeket kínál-e a következők szerint:
- Könnyedén megtalálható és egyértelmű tájékoztatást biztosít a COVID-19-cel kapcsolatban pácienseid számára
- Egyszerűen lehet-e személyes vagy tele-egészségügyi időpontot foglalni rajta
- Egyszerű-e egy-egy adott egészségügyi terület tartalmait megtalálni rajta
- Egyszerű-e a regisztrációs folyamat és/vagy a belépés a páciensek számára
- Könnyedén rá lehet-e találni az egészségügyi szolgáltató elérhetőségeire