AMP - Egészségügyi marketing a közösségi médián, magánorvosoknak, klinikáknak, gyógszergyártóknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egészségügyi marketing a közösségi médián
2019/01/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Magánorvosi praxisoknál olyan eredményeket értünk el a közösségi média marketing terén az elmúlt időben, mely bennünket is megdöbbentett. Ismét van értelme az organikus közösségi média marketingnek, ha jól csinálod! 

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A közösségi média életünk szinte minden területén jelen van. Összeszövődött a magánéletünkkel, a kapcsolatainkkal, a munkánkkal, a szabadidőnkkel, és ezek után talán nem meglepő, ha azt állítjuk, hogy az egészségünkkel is.

 

Ma a közösségi média már nem csupán egy olyan világ, ahol az emberek ismerőseikkel kommunikálnak, és megosztják napjuk eseményeit a többiekkel – olyan hálózatok alkotják, amelyeken a te lehetséges ügyfeleid kutatják a legjobb egészségügyi szolgáltatókat. A közösségi média az a „hely”, ahol mély, erős kapcsolatokat építhetsz ki ügyfeleiddel, betegeiddel. Az a hely, ami személyessé teszi vállalkozásodat. 

 

Az egészségügyi ipar számára rengeteg lehetőséget hordoz a közösségi média – nem csupán az előbb említett szolgáltató-ügyfél kapcsolatokat segít kialakítani és megerősíteni, de javítja az egészségügyi szolgáltatók (többek között az orvosok) hírnevét és hitelességét is. Ez nem meglepő, hiszen minél többet tudnak az emberek egy orvosról, annál szívesebben és annál nagyobb bizalommal keresik fel. Nem szabad elfelejtenünk ugyanakkor, hogy az egészségügyi marketingben a közösségi média inkább PR eszköz, mint marketing. Az elmúlt időben azonban nagy változások történtek, és ez az egészségügyi szolgáltatókat különös képen érinti. Olyan eredményeket értünk el az Instgaram marketing terén magánorvosi praxisokkal, melyek bennünket is megleptek. Nem, nem fizetett hirdetésekkel, hatékony, organikus közösségi média marketinggel. 

 

Orvosként, vagy más jellegű egészségügyi szolgáltatóként tehát nem azt kell kérdezned, hogy érdemes-e használnod a közösségi médiát, hanem hogy hogyan. A következőkben erről lesz szó.

 

egészségügyi marketing Facebook Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.