A közösségi média életünk szinte minden területén jelen van. Összeszövődött a magánéletünkkel, a kapcsolatainkkal, a munkánkkal, a szabadidőnkkel, és ezek után talán nem meglepő, ha azt állítjuk, hogy az egészségünkkel is.
Ma a közösségi média már nem csupán egy olyan világ, ahol az emberek ismerőseikkel kommunikálnak, és megosztják napjuk eseményeit a többiekkel – olyan hálózatok alkotják, amelyeken a te lehetséges ügyfeleid kutatják a legjobb egészségügyi szolgáltatókat. A közösségi média az a „hely”, ahol mély, erős kapcsolatokat építhetsz ki ügyfeleiddel, betegeiddel. Az a hely, ami személyessé teszi vállalkozásodat.
Az egészségügyi ipar számára rengeteg lehetőséget hordoz a közösségi média – nem csupán az előbb említett szolgáltató-ügyfél kapcsolatokat segít kialakítani és megerősíteni, de javítja az egészségügyi szolgáltatók (többek között az orvosok) hírnevét és hitelességét is. Ez nem meglepő, hiszen minél többet tudnak az emberek egy orvosról, annál szívesebben és annál nagyobb bizalommal keresik fel. Nem szabad elfelejtenünk ugyanakkor, hogy az egészségügyi marketingben a közösségi média inkább PR eszköz, mint marketing. Az elmúlt időben azonban nagy változások történtek, és ez az egészségügyi szolgáltatókat különös képen érinti. Olyan eredményeket értünk el az Instgaram marketing terén magánorvosi praxisokkal, melyek bennünket is megleptek. Nem, nem fizetett hirdetésekkel, hatékony, organikus közösségi média marketinggel.
Orvosként, vagy más jellegű egészségügyi szolgáltatóként tehát nem azt kell kérdezned, hogy érdemes-e használnod a közösségi médiát, hanem hogy hogyan. A következőkben erről lesz szó.