Az egyre inkább digitalizálódó iparágban egyre nehezebb kiemelkedő szervezetté válni az egészségügy területén. Mivel mindenki verseng az első helyért, jóval több energiát érdemes fordítani egészségügyi vállalkozásként marketingedre.
Az ágazaton belül működő szolgáltatások ilyen széles spektrumával azonban nem lehetetlen felvenni a versenyt, ha egy kis időt és energiát fordítasz a marketingre. Ahhoz, hogy nevet szerezz magadnak, rengeteg tényezőre van szükség. Ezeknek a tényezőknek a hatékony egészségügyi kommunikációs stratégia megszervezésével optimalizálhatod esélyeidet céljaid elérésére.
De mi is pontosan a hatékony kommunikációs stratégia? Íme 6 tipp az induláshoz.
Tedd érhetővé üzeneteid
Kezdd orvosi kommunikációs stratégiád a kampány céljainak felvázolásával. Leegyszerűsítve hangozhat, de rengeteg egészségügyi kommunikációs stratégia dől be, pusztán az átfogó stratégia hiánya miatt.
Minden a közönségeddel kezdődik. Gondold át, hogy pontosan kit célzol meg. Miután felvázoltad célközönséged kulcsfontosságú demográfiai adatait, elkezdhetsz kommunikálni szakterületeden belül, úgy, hogy az megfelelő legyen azok számára, akik ebbe a csoportba tartoznak. Ragaszkodj egy olyan üzenetküldési stílushoz, amely vonzó lesz célközönséged számára, miközben megerősíti álláspontod, mint hiteles hang a témában. Ha meghatároztad a stílust, használd útmutatóként ezt az egész kampány során. A következetesség kulcsfontosságú.
Vázold fel a márka USP-it
Tegyél fel magadnak egy egyszerű kérdést – pontosan mi az, ami kiemeli vállalkozásod a tömegből? Annak érdekében, hogy ismertté tedd márkádat, el kell mondanod közönségednek, mitől más a Te márkád. Ezeknek az egyedi jellemzőknek a kommunikációban az összes csatornán jelen kell lennie.
Milyen
problémák megoldására törekszel? Hogyan igazodsz az iparág igényeihez? Átfogó stratégiádnak melyik része különböztet meg a többitől?
Ha nem válaszolsz ezekre a kérdésekre hatékonyan, akkor valószínűleg a hétköznapiság tengerébe süllyedsz. Az egyediségek kiemelése, a kommunikációs terv hajtóereje lesz, ami biztos eszköz arra, hogy nevet szerezz magadnak az egészségügyben.
Konzisztencia a csatornák között
Beszélj bármely egészségügyi
marketing ügynökséggel, mindannyian azt fogják mondani, hogy minden csatornán a következetes hangnem elengedhetetlen minden kampányhoz. Legyen szó közösségi média kampányokról, webes tartalmakról vagy a digitális levelezés bármely más eszközéről, a közönség bizonyos viselkedési mintákat fog elvárni az egészségügyi vállalkozásodtól. Ha ezt nem tartod szem előtt, gyorsan elveszíted hitelességedet. Valójában a kutatások kimutatták, hogy a következetes márkabemutatás 33% -kal növelheti a bevételt.
Ez a következetesség egyedi hangvétellel és stratégiailag harmonikus
tartalommal érhető el. Ennek helyes megvalósítása abban is segíthet, hogy a kommunikáció zökkenőmentesen kapcsolódjon a digitális stratégia többi részéhez. Az egészségügyi ágazat tekintélyének megszerzésével növelheted az általános digitális teljesítmény javításának esélyeit, az off-page
SEO és a kiváló webhely-egészség révén.
Adatvezérelt döntések
A rendelkezésünkre álló adatok mennyisége óriási. Néhány átgondoltan használt programmal pontosan feltérképezheted a célszegmens jellemzőit és viselkedését. Az egészségügyi kommunikációs kampány során hozott minden döntést adatokkal kell alátámasztani.
Akár egy egészségügyi kommunikációs ügynökségen keresztül, akár belsőleg, a döntéshozatalt támogató adatgyűjtés valóban elengedhetetlen. Ez egy egyszerű közösségi médiás szavazástól a teljes körű orvosi egyetemi kutatásig terjedhet.
Ezen információk összegyűjtése egy másik utat is kínál az iparágba való betekintéshez. Ebben a modern korban a gyors tartalomfogyasztás normává vált. Ha nem jut el gyorsan az üzeneted, akkor egyáltalán nem fogod átadni. Az egészségügyi trendekkel kapcsolatos statisztikák tökéletes módja ennek.
Maradj naprakész
A közösségi média megjelenésével villámgyorsan jönnek az iparági hírek és vélemények. Az orvosi áttörések, az új technológiák és az egészségügy kapcsolata a politikával óránként történik. Ráadásul a pandémiát követően a társadalom érdeklődése az egészségügy igénybevétele iránt felkelt, a magánegészségügy népszerűsége majdnem megduplázódott a poszt-covid után.
Annak érdekében, hogy megőrizd relevanciád az orvosi világban, győződj meg róla, hogy tisztában vagy a legfrissebb hírekkel, és - ami még fontosabb – folytass beszélgetéseket a számodra releváns kérdésekről. A social listening eszközök és alkalmazások, például a
Google Értesítő használatával nyomon követheted a márkád körül és azon túl zajló beszélgetéseket.
A szakértői betekintés felbecsülhetetlen értékű
Az egészségügy olyan terület, ahol a tekintélyt a legnagyobb tiszteletben tartják. Egy hiteles személyen vagy márkán keresztül üzeneteid extra hitelességet és érvényességet nyernek. A vezérigazgatóktól az orvosokon át a rezidens gyógyszerészekig, a személyek azonosítása és a megfelelő információs és kommunikációs csatornákkal való felszerelése kölcsönösen
előnyös megoldás lehet.
Fontos, hogy bölcsen válassz. Ez a személy lesz a szervezet arca, ezért győződj meg róla, hogy olyasvalakit választasz, aki nemcsak szaktekintély a területen, hanem összhangban van általános márkastratégiáddal is.
Ha Te is szeretnél egészségügyi szervezeted számára egy új és hatékony marketing stratégiát, amellyel valóban elérheted potenciális pácienseidet, akkor keresd fel egészségügyi marketing ügynökségünket és segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most!